search icon

Ναυτιλία

Ακτοπλοΐα: Απώλειες εσόδων και από τη μη ναύλωση πλοίων στο εξωτερικό

Ποια πλοία και ποιων εταιρειών έμειναν δεμένα στα λιμάνια -  Οι εταιρείες έχασαν πολύτιμα έσοδα από τη μη  δραστηριοποίηση  πλοίων τους στο εξωτερικό κυρίως μέσω ναυλώσεων  καθώς κι εκεί οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις πλήττονται πολύ σοβαρά

Η  μείωση τζίρου στην ακτοπλοΐα, όπως έγραφε χθες το ΝΜ, θα αγγίξει τα 300 εκατομμύρια ευρώ, για μείωση της επιβατικής  κίνησης  σε ποσοστό, κατά μέσο όρο 40% και για απογοητευτικές προβλέψεις  που αφορούν το 2021 το οποίο θα κινηθεί στα χαμηλά εφετινά επίπεδα. Όλοι έχουν εστιάσει στον Αύγουστο ο οποίος δεν αποδείχθηκε “σωτήριος μήνας” αφού η κίνηση ήταν μειωμένη 40% ενώ κάποιοι υποστηρίζουν ότι κατά περίπτωση έφθασε και το 50%.

«Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι πέρυσι τον Αύγουστο υπήρχαν έξι  πλοία για Πάρο στη πρωινή ζώνη αναχωρήσεων και φέτος εκ των  έξι πλοίων ταξίδεψαν  μόνο  τα δύο κι ένα διερχόμενο από άλλα νησιά» επισημαίνουν  υψηλόβαθμα στελέχη  ναυτιλιακών εταιρειών.

Τα πλοία που έμειναν  δεμένα, ανά εταιρεία είναι τα εξής:

Attica Group: ΔΙΑΓΟΡΑΣ, HIGHSPEED 4, HELLENIC HIGHSPEED, FLYING CAT 3 και μέχρι τις 25/7 ήταν σταματημένο το SUPERFAST XI το οποίο έβαζε scrubbers.

Seajets: MEGA JET, CHAMPIONJET 1, ANDROS JET, TERA JET, PAROS JET, και τον Αύγουστο  ξεκίνησε το POWER JET στη θέση του ΝAXOS JET.

-Golden Star Ferries: SUPEREXPRESS, SUPERRUNNER, SUPERSPEED, SUPERCAT

-Fast Ferries:ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π, THUNDER

AΝΕΚ Lines:ΚΡΗΤΗ Ι,ΕΛ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

Levante Ferries:ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ

Ακτοπλοϊκοί κύκλοι επισημαίνουν  μια ακόμη σοβαρή επίπτωση  της πανδημίας  που έπληξε τον κλάδο  με  την οποία δεν ασχοληθεί κανείς μέχρι τώρα. Ειδικότερα  οι εταιρείες έχασαν πολύτιμα έσοδα από τη μη  δραστηριοποίηση  πλοίων τους στο εξωτερικό κυρίως μέσω ναυλώσεων  καθώς κι εκεί οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις πλήττονται πολύ σοβαρά.

– Η Seajets κάθε σεζόν τα τελευταία χρόνια ναύλωνε στην Atlanticoline ένα συμβατικό κι ένα ταχύπλοο για δρομολόγια στις Αζόρες, τα οποία φέτος έμειναν δεμένα γιατί η Πορτογαλική εταιρεία δεν ναύλωσε κανένα πλοίο.

 ANEK Lines έχασε τον καθιερωμένο ναύλο τα τελευταία χρόνια του ΕΛΥΡΟΣ στην Algerie Ferries και η ναύλωση του ΚΡΗΤΗ Ι στην Ιταλία ολοκληρώθηκε και δεν ανανεώθηκε όπως θα γινόταν σε διαφορετική περίπτωση.

-Η Attica Group δεν δρομολόγησε το Morocco Sun μέσω της θυγατρικής της Africa Morocco Link μεταξύ Ισπανίας και Μαρόκου».

 

 

Exit mobile version