search icon

Ναυτιλία

ΕΕ: Στο επίκεντρο η στρατηγική αυτονομία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας (pics)

Ανάγκη για ειδική μέριμνα υπέρ των μικρομεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Ο υφυπουργού Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Ναυτιλίας της Ε.Ε.– Κεντρικός στόχος μια ανταγωνιστική, βιώσιμη και στρατηγικά αυτόνομη ναυτιλιακή Ευρώπη

Στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής ατζέντας βρέθηκε η Ελλάδα μέσω της δυναμικής παρουσίας του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανου Γκίκα, στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Ναυτιλίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στο Szczecin της Πολωνίας στο πλαίσιο του 11ου Διεθνούς Ναυτιλιακού Συνεδρίου.

Ο Έλληνας Υφυπουργός ανέδειξε με σαφήνεια και ρεαλισμό τις προτεραιότητες που πρέπει να μπουν μπροστά στον σχεδιασμό της νέας Βιομηχανικής Στρατηγικής της Ε.Ε. για τη ναυτιλία, τονίζοντας πως χωρίς έναν ισχυρό, ασφαλή και στρατηγικά αυτόνομο ναυτιλιακό τομέα, η Ευρώπη κινδυνεύει όχι μόνο να χάσει την ανταγωνιστικότητά της, αλλά και να αποδυναμωθεί αμυντικά και οικονομικά.

Ο Στέφανος Γκίκας ανέφερε στην τοποθέτηση του:

Υπογράμμισε την ανάγκη για μια τολμηρή αλλά ρεαλιστική ευρωπαϊκή στρατηγική, προσανατολισμένη στην ανταγωνιστικότητα και ανθεκτικότητα της ναυτιλίας.
Εστίασε στην ανάγκη για ειδική μέριμνα υπέρ των μικρομεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων, με πιο ευέλικτη πρόσβαση στα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία όπως το Innovation Fund και το Σχέδιο Επενδύσεων στις Βιώσιμες Μεταφορές.
Στάθηκε ιδιαίτερα στις κρατικές ενισχύσεις για ναυτιλιακές εταιρείες, τονίζοντας ότι πρέπει να διατηρηθούν στην υφιστάμενη μορφή τους για να προστατευτεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ανέδειξε την ανάγκη επενδύσεων στις ναυτιλιακές και λιμενικές υποδομές, συμπεριλαμβανομένων εγκαταστάσεων διπλής χρήσης και κόμβων στρατιωτικής σημασίας.
Ο Υφυπουργός επεσήμανε πως η ενίσχυση της ναυτικής διαλειτουργικότητας και η ανάπτυξη στρατιωτικής κινητικότητας είναι καθοριστικά στοιχεία για την ασφάλεια και κυριαρχία της Ευρώπης. Δεν δίστασε να δηλώσει ξεκάθαρα πως η Ελλάδα δεν μπορεί να δεχθεί την κατεύθυνση αμυντικής ευρωπαϊκής χρηματοδότησης προς τρίτες χώρες που δεν εξυπηρετούν τα κοινά ευρωπαϊκά συμφέροντα.

«Η νέα στρατηγική δεν πρέπει να μείνει στα χαρτιά. Πρέπει να αγγίξει τις πραγματικές ανάγκες του κλάδου και των ανθρώπων του», τόνισε με νόημα.

Στο περιθώριο του συνεδρίου, ο Στέφανος Γκίκας είχε σειρά σημαντικών διμερών επαφών, μεταξύ των οποίων με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας Μαρίνα Χατζημανώλη, την Υπουργό Αλιείας και Ωκεανών της Νορβηγίας Marianne Sivertsen, καθώς και την Διευθύντρια της DG MOVE της Ε.Ε., Φωτεινή Ιωαννίδου.

Το συνέδριο έκλεισε με συμφωνία 22 κρατών-μελών, περιλαμβανομένης της Ελλάδας, σε κοινό κείμενο Διακήρυξης για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας και της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η παρέμβαση του Στέφανου Γκίκα κατέστησε σαφές πως η Ελλάδα διεκδικεί ρόλο πυξίδας στον ευρωπαϊκό ναυτιλιακό σχεδιασμό, προωθώντας έναν ισχυρό, αυτοδύναμο και σύγχρονο ναυτιλιακό τομέα. Οι ελληνικές προτάσεις εδράζονται στην τεχνογνωσία και τη στρατηγική θέση της χώρας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη, καθιστώντας την φωνή της όχι μόνο επίκαιρη, αλλά και καθοριστική στο ευρωπαϊκό ναυτιλιακό μέλλον.

Διαβάστε ακόμη 

Χασδάι Καπόν (Fais Group): Η ανάπτυξη της Kiko Milano, τα νέα concept των Jimmy Choo και Chloe και η μετοχή

Τραμπ: Σε λίγες μέρες θα στείλουμε επιστολές που θα λένε στην κάθε χώρα τι δασμούς θα πληρώσει

Η ΑΑΔΕ ξεσκονίζει 45.000 μεταβιβάσεις ακινήτων – Στο μικροσκόπιο τα συμβόλαια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version