search icon

Ναυτιλία

Μπρας: 24 μέτρα για το restart της κρουαζιέρας και των λιμανιών

Τι προτείνει σε εταιρείες και λιμάνια ο Διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting, ώστε να δοθούν συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού

Η επόμενη μέρα και ο προγραμματισμός λειτουργίας για τις κύριες πύλες εισόδου της Ελλάδας θα δώσει συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού, αλλά και ψυχολογικά επιχειρήματα στο γιατί να επιλέξουν οι τουρίστες τη χώρα μας, τους προορισμούς και τα νησιά μας για να έρθουν διακοπές στην Ελλάδα.

Ο Ιωάννης Μπρας, Διευθύνων σύμβουλος της  Five Senses Consulting καταθέτει τις προτάσεις του για τα μέτρα που πρέπει να λάβουν τόσο οι εταιρείες όσο και τα λιμάνια:

Α. Από την πλευρά των εταιρειών αναμένεται να εκδοθούν και θα πρέπει να ζητείτε από τους προορισμούς το ‘’Code of COVID’’, δηλαδή οι κανόνες λειτουργίας του πλοίου. Ανάμεσα στα μέτρα που αναμένεται/προτείνεται να εφαρμοστούν είναι:

1. Ειδικά πιστοποιητικά υγείας από γιατρό για όλους τους επιβάτες άνω των 65.
2. Screening (θερμομέτρηση) για τους επιβάτες και το πλήρωμα στο ξεκίνημα της κάθε κρουαζιέρας αλλά και ημερησίως κατά την διάρκεια.
3. Ανάπτυξη νέων διαδικασιών check-in έτσι ώστε να αποφεύγετε ο συνωστισμός στα homeport terminals με προκαθορισμένες ώρες check-in όπως γίνεται στα μεγάλα μουσεία ανά τον κόσμο.
4. Ειδική ενημέρωση ως προς την ατομική καθαριότητα πάνω στο πλοίο
5. Νέες διαδικασίες απολύμανσης όλων των χώρων (διάδρομοι, εστιατόρια, WC κτλ.) που θα πρέπει να πραγματοποιούνται τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα με ειδικά για την περίσταση καθαριστικά/απολυμαντικά.
6. Νέες διαδικασίες καθαρισμού και απολύμανσης δύο φορές την ημέρα σε όλες τις καμπίνες με ειδικά αλκοολούχα διαλύματα ή/και ειδικά συστήματα φιλτραρίσματος του αέρα.
7. Νέα βελτιωμένα συστήματα αερισμού και κλιματισμού για τα δωμάτια με ειδικά απολυμαντικά φίλτρα κάτω των 0,007 micron.
8. Νέες διαδικασίες fogging στις άδειες καμπίνες και πριν την έναρξη του κάθε ταξιδιού.
9. Ειδική διαδικασία στο σερβίρισμα φαγητού και τον μπουφέ που αναστέλλεται η συνήθη λειτουργία του (μάσκες και γάντια σε όλο το προσωπικό) .
10. Μείωση στις χωρητικότητες των εκδρομικών λεωφορείων κατά 50% για να επιτευχθεί το social distancing.
11. Δημιουργία και ενίσχυση των ιατρικών εγκαταστάσεων με τεστ (όταν θα είναι διαθέσιμα και αξιόπιστα) αλλά και του νοσηλευτικού προσωπικού.
12. Στους χώρους κοινού θα πρέπει να ακολουθείτε μια διαδικασία απολύμανσης με λεπτομερές σκούπισμα με νοσοκομειακού τύπου αλκοολούχα απολυμαντικά ως εξής: χώροι συνάθροισης κοινού 2-10 φορές καθημερινά, ασανσέρ κάθε δύο ώρες, spa & γυμναστήριο τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα (απαραίτητη η χρήση μάσκας). Άλλα σημεία όπως χερούλια, σκάλες, κουμπιά κτλ. θα πρέπει να απολυμαίνονται κάθε ώρα ή και συχνότερα σε ώρες αιχμής. Επίσης όλα τα πατώματα θα καθαρίζονται σε καθημερινή βάση.

Β. Από την πλευρά των λιμανιών/προορισμών θα πρέπει επίσης να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία και διαφύλαξη της υγείας των επισκεπτών και κατοίκων. Ανάμεσα στα μέτρα που αναμένετε/προτείνετε να εφαρμοστούν είναι:

1. Καθαριότητα σε όλους τους χώρους του λιμένα πριν και μετά τον κάθε κατάπλου (Κρουαζιερόπλοια, Ημερόπλοια, Ακτοπλοΐας και γραμμών από Τουρκία ειδικά για τα νησιά του Αιγαίου και από Αλβανία στην Κέρκυρα και για τις γραμμές Ιταλίας) με ειδικά απολυμαντικά υγρά.
2. Θερμομέτρηση μέσω ειδικού οικίσκου όλων όσων εισέρχονται στο λιμάνι (επιβατών, χρηστών, υπαλλήλων) για την αύξηση του αισθήματος ασφάλειας κυρίως στα πληρώματα και επιβάτες Κρουαζιερόπλοιων αλλά και τη μείωση του κινδύνου μεταφοράς του COVID19 από τη χώρα προς το πλοίο.
3. Θερμομέτρηση σε όλους τους επιβάτες ακτοπλοΐας εσωτερικού στα νησιά κατά την επιβίβαση και αποβίβαση τους προς/από το πλοίο σε ειδικό οικίσκο.
4. Όλοι οι υπάλληλοι (ειδικά της εταιρείας security) θα φορούν μάσκες, γυαλιά και γάντια.
5. Θα υπάρχουν σε αρκετά σημεία ειδικά απολυμαντικά υγρά για χρήση από τους επιβάτες.
6. Μέσα στα terminal διαδικασία fogging πριν και μετά τον κάθε κατάπλου.
7. Νέες διαδικασίες απολύμανσης όλων των εσωτερικών χώρων (διάδρομοι, χώροι κοινού, WC κτλ.) που θα πρέπει να πραγματοποιούνται τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα με ειδικά για την περίσταση καθαριστικά/απολυμαντικά.
8. Παροχή στα WC ειδικού υγρού για την απολύμανση πριν την χρήση της τουαλέτας.
9. Συνεργασία με τις τοπικές υγειονομικές υπηρεσίες για αν χρειαστεί περαιτέρω βοήθεια (Ειδικό σχέδιο αντιμετώπισης πιθανού κρούσματος).
10. Όλοι οι πράκτορες, καβοδέτες και λιμενεργάτες κατά την διάρκεια εξυπηρέτησης του πλοίου θα πρέπει να φορούν μάσκες και γάντια.
11. Όλοι οι χώροι Parking των λεωφορείων θα πρέπει να πλένονται/απολυμαίνονται πριν και μετά την κάθε χρήση τους.
12. Τα γραφεία των Λιμενικών Ταμείων καθώς και τα Λιμεναρχεία θα πρέπει να απολυμαίνονται επίσης τακτικά.

«Η τουριστική περίοδος του 2020 είναι ήδη πολύ λαβωμένη αλλά μπορεί για την κρουαζιέρα να επεκταθεί μέχρι το τέλος του χρόνου και φυσικά να αρχίσει αμέσως μετά με την έναρξη του καινούργιου. Η σοβαρότητα μας ως χώρα και σε αυτό το θέμα θα μας βάλει στην αρχή της εκκίνησης για ένα μεγάλο και μακρύ δρόμο προς την ανάκαμψη και πιστεύω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε», τονίζει ο Ιωάννης Μπρας.

Exit mobile version