search icon

Ναυτιλία

Και 4ο πλοίο κατέπλευσε για επισκευή στα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Πρόκειται για το φορτηγό-bulk carrier «Safeen al Aman» χωρητικότητας 83.027 dwt με την πλοιοκτήτρια εταιρεία Safeen Feeders να έχει έδρα το Ντουμπάι- Τα σχέδια του Πάνου Ξενοκώστα

Και τέταρτο  πλοίο κατέπλευσε, σήμερα Κυριακή 5/2/2023 στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας για επισκευές στη διάρκεια της μεταβατικής τους περιόδου. Πρόκειται για το φορτηγό-bulk carrier «Safeen al Aman» χωρητικότητας 83.027 dwt με την πλοιοκτήτρια εταιρεία Safeen Feeders να έχει έδρα το Ντουμπάι. Είναι το δεύτερο πλοίο που έρχεται από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Έχει  προηγηθεί, στις 9 Ιανουαρίου 2023,  το οχηματαγωγό (Ro-Ro) Silver Moon, της Sallaum Lines με έδρα επίσης το Ντουμπάι. Τα ναυπηγεία αρχίζουν να απολαμβάνουν την εμπιστοσύνη και των ξένων.

Το ξεκίνημα όμως το έκαναν δύο Έλληνες εφοπλιστές ο Πέτρος Παππάς και ο Ανδρέας Μαρτίνος.  

Tα ναυπηγεία θα είναι έτοιμα για να επαναλειτουργήσουν το χρονικό διάστημα μεταξύ  Ιουνίου και Αυγούστου του 2023. 

Η δικαστική εκδίκαση της υπόθεσης για την επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης των Ναυπηγείων της Ελευσίνας έχει οριστεί για τις 15 Φεβρουαρίου. Επικύρωση που θα οδηγήσει στην επαναλειτουργία της μονάδας από την ONEX Shipyards & Technologies σε συνεργασία με τον ιταλικό κολοσσό των ναυπηγήσεων, Fincantieri.

Σύμφωνα με το σχέδιο θα συσταθούν δύο νέες εταιρείες, οι οποίες θα αναλάβουν το ενεργητικό και παθητικό των ναυπηγείων. Από το σύνολο των οφειλών που ανέρχονται σε 432,7 εκατομμύρια ευρώ περίπου 212 εκατομμύρια θα μεταβιβαστούν στις νέες εταιρείες. Σε αυτό το ποσό περιλαμβάνονται 142,3 εκατομμύρια ευρώ ρπος το Πολεμικό Ναυτικό.

Στην εμπορική εταιρεία, την ONEX Elepfsis Shipyards Industries θα μεταβιβαστεί μεγάλο μέρος του ενεργητικού από τα οποία θα επενδυθούν 170 εκατομμύρια ευρώ. Θα προέλθουν μέσω της χρηματοδότησης της αναπτυξιακής τράπεζας των ΗΠΑ της DFC, που είναι κρατική ενώ από ίδια κεφάλαια η ΟΝΕΧ θα βάλει 80 εκατομμύρια ευρώ.

Η αμυντική εταιρεία -ONEX Elephsis Naval Maritime θα δραστηριοποιηθεί στις ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων τόσο για την ελληνική όσο και για την ξένη ναυπηγική βιομηχανία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ΟΝΕΧ και Fincantieri συμφωνία για την δημιουργία γραμμής κατασκευής και συντήρησης κορβετών. Σε πρώτη φάση θα ναυπηγηθούν 2+1 κορβέτες υψηλών προδιαγραφών με προϋπολογισμό 80 εκατομμύρια ευρώ.

Από την επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας τ ο Δημόσιο θα εισπράξει 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ σε βάθος χρόνου 25 ετών από άμεσους και έμμεσους φόρους. Υπολογίζεται ότι η ναυπηγική δραστηριότητα θα δημιουργήσει ρευστότητα 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ σε εγχώριους προμηθευτές και στην ευρύτερη ελληνική βιομηχανία.

Έξυπνο ναυπηγείο

Πριν από λίγες ημέρες ο Πάνος Ξενοκώστας έκανε γνωστό ότι Ελευσίνα θα γίνει το πρώτο smart ναυπηγείο.

«Θα καινοτομήσουμε ξεκινώντας από τον εαυτό μας» είπε:

«Θα γίνει ένα «έξυπνο» ναυπηγεία με συνδέσεις 5G και οι οποιεσδήποτε διασυνδέσεις πάνω σε αυτό θα “πέφτουν” σε ένα κεντρικό αυτοματοποιημένο σύστημα. Στο πλαίσιο αυτό, συζητάμε με τη Cisco, την Amazon και την Cosmote” και συνέχισε:« Στο ναυπηγείο γίνονται τα πάντα. Παραγωγή, κόσμος, έγκαιρη παράδοση, ψάξε το υλικό που χρειάζεσαι, φέρτο στο ναυπηγείο. Σκεφτείτε ότι έχουμε φωνάξει εταιρεία με drones γιατί θέλουμε να εξοικονομήσουμε χρόνο και να μειώσουμε τις πιθανότητες ενός ατυχήματος. Και πως γίνονται όλα αυτά; Μόνο όταν κάποιος που ανεβαίνει σε ένα πλοίο που βρίσκεται στο ναυπηγείο δεν μετακινείται από το πλοίο. Πως θα το πετύχουμε αυτό; Μόνο όταν τα πηγαίνεις όλα από την αποθήκη στο πλοίο. Μέχρι τώρα  σε όλα τα ναυπηγεία που επισκέφθηκα, πηγαίνουν όλοι στην αποθήκη. Εμείς όμως θέλουμε να πηγαίνουμε την αποθήκη στο πλοίο. Και πώς θα το πετύχουμε αυτό; Με drones. Θα πηγαίνουμε υλικά πάνω στο πλοίο με drones.»

Στη συνέχεια επεσήμανε:

«Αυτό που πάμε να κάνουμε δεν έχει προηγούμενο. Γιατί η Ελευσίνα ως ναυπηγείο κάνει νεότευκτα πλοία για το Πολεμικό Ναυτικό, ενεργειακές κατασκευές και επισκευές. Είναι σύνθετη η λειτουργία του. Και όλα αυτά πρέπει να τα κάνεις ταυτόχρονα».

Ο ίδιος επεσήμανε ότι «δεν υπάρχει άλλο ναυπηγείο στον κόσμο που να το κάνει αυτό και να μπορούμε να το αντιγράψουμε.»

Όπως εξήγησε ο Πάνος Ξενοκώστας «σε ένα ναυπηγείο όπως της Ελευσίνας μία έκταση 600 στρεμμάτων πρέπει για κα το λειτουργήσεις σωστά, να το κάνεις όλο 5G. Είναι πολύ δύσκολο. Πρέπει να κάνεις χωροθεσίες, να μοιράσεις κομμάτια, ποιος πηγαίνει που, που βρίσκεται ο καθένας κα. Με λίγα λόγια για να δουλέψει σωστά ένα μεγάλο και πολυδιάστατο όσον αφορά τις εργασίες που γίνονται σε αυτό, ναυπηγείο, δεν είναι απλό.

Το «ντύσιμο» του ναυπηγείου με 5G υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί περίπου 18 μήνες από την ημέρα της μεταβίβασης του στην ΟΝΕΧ».

Διαβάστε ακόμη 

Τουρισμός: Μπαράζ 5άστερων επενδύσεων σε όλη την Ελλάδα (pics)

Αχιλλέας Αγγελόπουλος (Κύκνος): Η ιστορική εταιρεία μετασχηματίζεται σε βιομηχανία τροφίμων

Πώς και γιατί ξέσπασε σκληρή κόντρα για τα διόδια

Exit mobile version