Ανοίγει το “παιχνίδι” της δημιουργίας νέου ιδιωτικού λιμένα στην Ελευσίνα που θα λειτουργεί ως «bypass» του Πειραιά και θα συνδεθεί με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του newmoney το Υπερταμείο, στο οποίο υπάγεται ο Οργανισμός Λιμένα Ελευσίνας, θα προχωρήσει εντός του α’ τριμήνου διαγωνιστική διαδικασία για την υποπαραχώρηση τμημάτων του Οργανισμού, με κεντρικό άξονα την χερσαία έκταση στη θέση Βλύχα. Μάλιστα, καθότι η συγκεκριμένη έκταση είναι σχετικά μικρή για τη δημιουργία ενός εμπορικού και ενεργειακού hub, προκειμένου να εξυπηρετήσει έναν σχεδιασμό συνεργασίας με την αμερικανική πλευρά, στο διαγωνισμό θα μπει ως ρήτρα οι επενδυτές να κατέχουν και εκτάσεις που γειτνιάζουν.
Κάτι βέβαια που από τη μία επιβεβαιώνει το σενάριο των ναυπηγείων Ελευσίνας της ONEX με βάση τις ζυμώσεις που προηγήθηκαν και της νομοθετικής ρύθμισης που τους άλλαζε το σκοπό λειτουργίας μετά την εξυγίανση, από την άλλη διευρύνει τους δυνητικά ενδιαφερόμενους με δεδομένο πως και άλλοι μεγάλοι “παίκτες” έχουν διαθέσιμες χερσαίες εκτάσεις στην περιοχή, όπως πχ η μεγάλη έκταση που είχε αγοράσει τη δεκαετία του ‘70 ο Γιάννης Λάτσης για τα διυλιστήρια της παλιάς Πετρόλα, νυν Helleniq Energy.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό ο διαγωνισμός θα γίνει σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση, απ’ την οποία και θα γίνει η προεπιλογή των επενδυτών θα ξεκινήσει εντός του α’ τριμήνου του 2026 με προοπτική ως τον Ιούνιο να έχει ολοκληρωθεί. Έπειτα θα ξεκινήσει η δεύτερη φάση με τις δεσμευτικές προσφορές που θα οδηγήσουν και στην κατάληξη και θα ενεργοποιήσουν το σχέδιο δημιουργίας του νέου εμπορικού «πόλου».
Μάλιστα θα υπάρχουν και ποιοτικά κριτήρια επιλογής των υποψηφίων, όπως το ύψος των επενδύσεων και ο χρόνος μέσα στον οποίο θα υλοποιηθούν. Επίσης ο διαγωνισμός θα διέπεται απ’ τη νέα νομοθεσία – ενσωμάτωση Κοινοτικής Οδηγίας – αντιμετωπίζοντας την παραχώρηση ως στρατηγικής υποδομής ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. Κάτι που σημαίνει πως μπορούν να αποκλειστούν επενδυτές τρίτων χωρών, πχ Κίνα ή Ρωσία.
Το θέμα, που συγκεντρώνει αυξημένο αμερικανικό ενδιαφέρον, συζητήθηκε χθες κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας με την πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκίλφοϊλ ενώ στις ΗΠΑ βρίσκεται και ο υπ. Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, με πρωτοβουλία του οποίου είχε προηγηθεί η νομοθετική ρύθμιση για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Σύμφωνα με την Αμερικανίδα Πρέσβη , «η συνεχής συνεισφορά της Ελλάδας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό τομέα διασφαλίζει ότι ο καίριος ρόλος της ως περιφερειακού και παγκόσμιου κόμβου θα αυξάνεται και θα ενισχύεται ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια».
Κατά την επίσκεψη της χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας η κα κ. Γκίλφοιλ υπογράμμισε ότι η Ελλάδα εντάσσεται στην εμπροσθοφυλακή υλοποίησης της νέας πολιτικής του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ώστε οι ΗΠΑ ν’ αναβιώσουν τη ναυτιλιακή κυριαρχία τους στον πλανήτη και σημείωσε πως «η συνεχής συνεισφορά της Ελλάδας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό τομέα διασφαλίζει ότι ο καίριος ρόλος της ως περιφερειακού και παγκόσμιου κόμβου θα αυξάνεται και θα ενισχύεται ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια».
Το νέο λιμάνι θα μπορεί να συνδεθεί πιο εύκολα με το νέο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο που θα δημιουργηθεί απ’ τον Ομιλο Goldair και την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Σε αυτό έχουν ήδη ενεργό ρόλο αμερικανικά κεφάλαια, μιας που η DFC (αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα) θα αποτελέσει βασικό χρηματοδότη με 130 εκατ. ευρώ έναντι του συνολικού προϋπολογισμού του έργου συνολικού ύψους 306 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
Bloomberg: Τεστ υψηλού συμβολισμού για την Ελλάδα η μάχη Πιερρακάκη για την προεδρία του Eurogroup
Έρχεται νέο επίδομα ανεργίας €1.295: Ποιοι θα ωφεληθούν και πώς γίνεται η αίτηση
Κλιματική κρίση: Η ένταση στα ακραία καιρικά φαινόμενα αυξάνεται ανησυχητικά
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
