search icon

Ναυτιλία

LNG Carriers: Η ζήτηση αυξάνει, η προσφορά χωρητικότητας μειώνεται και οι ναύλοι εκτοξεύονται

Η άνοδος της χειμερινής ζήτησης, οι καθυστερήσεις φορτώσεων και η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων οδηγούν τη spot αγορά στα υψηλότερα επίπεδα της χρονιάς

Η spot αγορά των LNG carriers έχει εισέλθει σε καθαρό ανοδικό ρυθμό, με τους ημερήσιους ναύλους να πραγματοποιούν εντυπωσιακό ράλι καθώς μπαίνουμε στον τελευταίο μήνα του έτους. Όπως σχολιάζουν ναυλομεσιτικοί οίκοι, η εικόνα είναι χαρακτηριστική μιας αγοράς που ξαφνικά «κουμπώνει»: ζήτηση που ανεβαίνει απότομα, φορτώσεις που συγκεντρώνονται χρονικά και χωρητικότητα που εξαφανίζεται από τους κύριους εμπορικούς δρόμους.

Η αύξηση των φορτώσεων Δεκεμβρίου, ιδίως από projects που παραδοσιακά κορυφώνουν στην καρδιά του χειμώνα, έχει φέρει τα σύγχρονα πλοία με τεχνολογία αιχμής, να ναυλώνονται στις εμπορικές διαδρομές του Ατλαντικού σε επίπεδα που πριν λίγες εβδομάδες θεωρούνταν απλησίαστα. Μέσα σε διάστημα επτά ημερών, τα spot κλεισίματα από τα 105 χιλ. δολάρια/ημέρα εκτοξεύθηκαν πάνω από τα 160 χιλ. δολάρια, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ιδιοκτήτες ζήτησαν ακόμη υψηλότερα νούμερα, με την αγορά να τα απορροφά.

Οι brokers αναφέρουν ότι η δραστηριότητα της προηγούμενης εβδομάδας ήταν από τις ισχυρότερες του έτους, με αρκετές ναυλώσεις να κλείνουν σχεδόν back-to-back καθώς traders και portfolio players βιάζονται να διασφαλίσουν διαθέσιμη χωρητικότητα. Η στάση των ναυλωτών έχει αλλάξει αφού με τον αριθμό των spot πλοίων περιορισμένο, είναι πλέον διατεθειμένοι να πληρώσουν premium για να εξασφαλίσουν timely liftings.

Στην Ασία, η εικόνα είναι λιγότερο εκρηκτική αλλά παραμένει σαφώς ανοδική. Οι ναύλοι κινήθηκαν στην περιοχή των 80–90 χιλ. δολάρια την ημέρα. Η διαφορά σε σχέση με τον Ατλαντικό έχει ήδη αρχίσει να δημιουργεί σκέψεις repositioning εκ μέρους ορισμένων πλοιοκτητών, που παρακολουθούν την αγορά για το ενδεχόμενο μεταφοράς πλοίων προς Δύση προκειμένου να «κλειδώσουν» το premium.

Η άνοδος της spot αγοράς έχει περάσει και στις χρονοναυλώσεις, όπου όμως παρατηρείται ισχυρό mismatch προσδοκιών μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών. Με τα spot εισοδήματα υπερτριπλάσια σε σχέση με τις αρχές Οκτωβρίου, οι ιδιοκτήτες είναι απρόθυμοι να δεσμεύσουν χωρητικότητα σε σταθερά επίπεδα ναύλων, προτιμούν να εκμεταλλευτούν το momentum και να περιμένουν μια καθαρή εικόνα για το που θα ισορροπήσει η αγορά.

Η ισχυρή συγκυρία έχει οδηγήσει αρκετούς πλοιοκτήτες να παγώσουν ή να καθυστερήσουν πωλήσεις μεταχειρισμένων LNG carriers, μια τάση που συνδέεται άμεσα με τα υψηλά έσοδα που εξασφαλίζει η spot αγορά. Ωστόσο, όλοι παρακολουθούν προσεκτικά τις παραδόσεις νεότευκτων, καθώς από τις αρχές του 2026 αναμένεται σημαντικό κύμα νέων πλοίων, μέρος των οποίων μάλιστα έχει ήδη μεταφερθεί σε μεταγενέστερο χρόνο λόγω καθυστερήσεων στα ναυπηγεία.

Για την ώρα, πάντως, η αγορά δείχνει έτοιμη να διατηρήσει την ορμή της για το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι για το σύνολο, του Δεκεμβρίου. Η ψυχολογία παραμένει καθαρά bullish και οι αναλυτές συνεχίζουν να βλέπουν upward pressure, τόσο για άμεσες φορτώσεις όσο και για τα πρώτα διαθέσιμα laycans του Ιανουαρίου. Σε μια αγορά όπου η προσφορά πλοίων δεν μπορεί εύκολα να αυξηθεί βραχυπρόθεσμα, κάθε νέα αιχμή ζήτησης μετατρέπεται σε άμεση ενίσχυση των ναύλων — και αυτό ακριβώς συμβαίνει σήμερα στη spot αγορά LNG.

Διαβάστε ακόμη

Ήρων: Με δύο νέες θυγατρικές για ηλεκτροκίνηση και αποθήκευση ενέργειας (pics)

Το άλμα της Αγγελάκης: Νέα ταυτότητα και επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ που τριπλασιάζουν τη δυναμικότητα (pics)

Η ιστορία πίσω από το αυτοκρατορικό αυγό Fabergé με τα 4.000 διαμάντια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version