search icon

Ναυτιλία

MSC Cruises: Επενδύουμε στην Ελλάδα – Η κρουαζιέρα είναι μέρος της λύσης, όχι το πρόβλημα

Ο Κυριάκος (Κέρι) Αναστασιάδης ξεκαθαρίζει τη στρατηγική της MSC για επενδύσεις, νέους προορισμούς και ουσιαστική συνεργασία με το κράτος για την επόμενη ημέρα της ελληνικής κρουαζιέρας

Μηνάς Τσαμόπουλος

Ο ανώτερος σύμβουλος θεσμικών και θαλάσσιων υποθέσεων της MSC Cruises, Κυριάκος (Κέρι) Αναστασιάδης, έστειλε ένα σαφές μήνυμα: Η MSC παραμένει δεσμευμένη στην Ελλάδα, επενδύει σε λιμάνια και νέους προορισμούς, και ζητά από την πολιτεία συντονισμένη στρατηγική, προώθηση εναλλακτικών προορισμών και επίλυση βασικών ελλείψεων, όπως αυτή των ξεναγών.

Στη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους τόνισε ότι η κρουαζιέρα δεν είναι υπεύθυνη για τον υπερτουρισμό, ζήτησε ορθολογική αξιοποίηση των πόρων από το νέο τέλος και ανέδειξε την ανάγκη για πραγματική συνεργασία κράτους–εταιρειών, ώστε η Ελλάδα να γίνει προορισμός 12μηνης λειτουργίας.

Με αφορμή τις εντάσεις που είχαν προηγηθεί ανάμεσα στην πολιτεία και τον κλάδο, ο Κέρι Αναστασιάδης αναγνωρίζει πως υπήρξε «μια στοχοποίηση της κρουαζιέρας». Παρ’ όλα αυτά, όπως λέει, «we are where we are» και πλέον ο στόχος είναι η επόμενη ημέρα.

Το θεμελιώδες ερώτημα, όπως το θέτει ο ίδιος, είναι ένα: «Υπάρχει μέλλον για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα;»

Η απάντησή του είναι ξεκάθαρη: Ναι. Και η MSC είναι εδώ για να το αποδείξει.

Συμμετοχή σε λιμάνια και νέες υποδομές

Ο κος Αναστασιάδης τόνισε ότι η εταιρεία:

Η MSC συμμετέχει:

Ο ίδιος εξήγησε ότι η MSC δεν είναι ένας κλασικός επενδυτής, αλλά επενδυτής και χρήστης: «Θα φέρει τεχνογνωσία, εμπειρία και δέσμευση στην καθημερινή λειτουργία των λιμανιών» και προσέθεσε: «Όταν χρησιμοποιείς το λιμάνι, η δέσμευση αλλάζει», είπε χαρακτηριστικά. Αυτό σημαίνει λειτουργία όλων των 12 μηνών, όχι μόνο για 6–7 μήνες τον χρόνο.

Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει δραστική επέκταση:

Η σεζόν έχει ήδη επεκταθεί σε 12 μήνες

Η MSC προετοιμάζεται για την αναθέρμανση της Μέσης Ανατολής και την επιστροφή μεγαλύτερων δρομολογίων στην περιοχή. «Είμαστε εδώ, θέλουμε να επενδύσουμε και θα επενδύσουμε», υπογράμμισε. Σχετικά με το νέο τέλος επιβατών,  ο κος Αναστασιάδης ήταν απολύτως σαφής: Η MSC δεν θεωρεί το τέλος το βασικό ζήτημα. Το πρόβλημα είναι ότι παρουσιάστηκε η κρουαζιέρα ως πηγή υπερτουρισμού.

Παρέθεσε συγκεκριμένα στοιχεία:

Η Σαντορίνη έχει περίπου 140.000 κλίνες, με πληρότητα 80% σημαίνει 100.000 διανυκτερεύσεις ημερησίως, μαριθμός πολλαπλάσιος από τις 8.000 αφίξεις κρουαζιέρας.

«Υπάρχει μια δυσανάλογη στοχοποίηση», είπε. Επιπλέον, τόνισε ότι το Birth Management System λειτουργεί πλέον κανονικά, όπως επιβεβαίωσε και η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.

Το κράτος πρέπει να αλλάξει στρατηγική

Ο κος Αναστασιάδης άσκησε κριτική στις διαφημιστικές πρακτικές του ελληνικού κράτους: Εδώ και δεκαετίες, ολόκληρη η διεθνής καμπάνια προβάλλει μόνο Σαντορίνη και Μύκονο. «Στα περίπτερα του ΕΟΤ στις εκθέσεις, το 90% της εικόνας είναι η Σαντορίνη», είπε.

Κάλεσε το Υπουργείο Τουρισμού να:

«Αν το κράτος δεν δείξει νέους προορισμούς, ο ξένος που δεν ξέρει γεωγραφία θα συνεχίσει να ζητά Σαντορίνη», σημείωσε.

Προτάσεις MSC

Η πρόταση της εταιρείας είναι ολοκληρωμένη:

Η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει:

Έτσι, όταν η πολιτεία ζητήσει συγκεκριμένες προτάσεις, η MSC θα διαθέτει πλήρη εικόνα. Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία της τοποθέτησης ήταν η ανάδειξη ενός προβλήματος που, όπως είπε, κανείς δεν συζητά: Δεν υπάρχουν ξεναγοί. Και αυτό επηρεάζει άμεσα τον τουρισμό και την κρουαζιέρα.

Ο κος Αναστασιάδης δήλωσε ότι η MSC:

«Αυτό είναι πρακτική λύση», είπε και πρόσθεσε ότι το κράτος πρέπει πρώτο να ανοίξει τη συζήτηση για τα κενά του συστήματος. Η τοποθέτηση του Κέρι Αναστασιάδη ήταν μια ολοκληρωμένη στρατηγική παρέμβαση: Η MSC Cruises δείχνει ότι δεν αποχωρεί, αλλά αντιθέτως εμβαθύνει την παρουσία της στην Ελλάδα.

Ζητά:

Και ταυτόχρονα δεσμεύεται:

Διαβάστε ακόμη

Μισθοί: Ποιοι θα δουν αύξηση έως €200 κάθε μήνα από τον Ιανουάριο 2026

Τουρισμός για όλους 2025: Αναρτήθηκε ο οριστικός πίνακας δικαιούχων χαμηλής περιόδου

Από την αβεβαιότητα στην ανάκαμψη: Πώς η Ευρώπη αφήνει πίσω της το δύσκολο 2025 (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version