search icon

Ναυτιλία

Νικόλαος Τουρβάς: «Η Ελλάδα φαίνεται ότι δεν αγαπάει τόσο πολύ την ελληνική κρουαζιέρα» (pic)

Ο διευθύνων σύμβουλος της The Aegean Experience, με έδρα στον Πειραιά τονίζει ότι για να υπάρξει και πάλι ελληνική κρουαζιέρα πρέπει και η Πολιτεία να δείξει το ανάλογο ενδιαφέρον

Παρά τις αντιξοότητες που έχουν προκύψει με τη δυναμική επανεμφάνιση της πανδημίας και τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο, οι προβλέψεις για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2022 παραμένουν αισιόδοξες. Πολλές εταιρείες έχουν εντάξει τους ελληνικούς προορισμούς στα δρομολόγιά τους ενώ έχουν επιλέξει και το λιμάνι του Πειραιά ως home port.

Ανάμεσά τους είναι η The Aegean Experience, με έδρα στον Πειραιά και έτος ίδρυσης το 2008, η οποία άνοιξε τη νέα θαλάσσια τουριστική περίοδο στην Ελλάδα με το πλήρως ανακαινισμένο κρουαζιερόπλοιο «Aegean Odyssey», με αφετηρία τον Πειραιά και προορισμούς στη Μαύρη Θάλασσα (Σινώπη, Τραπεζούντα, Βάρνα), στην Κωνσταντινούπολη και τα νησιά του Αιγαίου.

Το «Aegean Odyssey» φιλοξενεί αποκλειστικά Αμερικανούς υψηλών απαιτήσεων. Οι επιβάτες ενημερώνονται διεξοδικά για τους προορισμούς από ειδικούς επιστήμονες, καθηγητές πανεπιστημίων, οι οποίοι δίνουν διαλέξεις πριν από την άφιξη σε κάθε λιμάνι, ώστε να γνωρίζουν οι επισκέπτες τι θα συναντήσουν και τι θα πρέπει να προσέξουν.

Στο λιμάνι του Πειραιά, στο κατάστρωμα του «Aegean Odyssey», συναντήσαμε τον διευθύνοντα σύμβουλο Νικόλαο Τουρβά, ο οποίος έχει μεγάλη εμπειρία στον κλάδο, του οποίου, όπως ο ίδιος επισημαίνει, είναι «γέννημα θρέμμα», ενώ από το 2000 είναι στην κρουαζιέρα ως μέτοχος.

«Πρωτοπερπάτησα στο υπερωκεάνιο “Πατρίς” του Αντώνη Χανδρή», ήταν τα πρώτα του λόγια όταν τον ρωτήσαμε για την ενασχόλησή του με την κρουαζιέρα:

«Ο πατέρας μου, Ιωάννης Τουρβάς, ήταν καπετάνιος και στη συνέχεια αρχικαπετάνιος επί 40 χρόνια στον Χανδρή. Εχω μεγαλώσει σε όλα αυτά τα πλοία. Το πανεπιστήμιό μου ήταν ο Χανδρής, τις ωραίες εποχές. Εργάστηκα ως στέλεχος μερικά χρόνια στις ΗΠΑ και μετά στην Αγγλία, πάντα στην κρουαζιέρα. Δεν έχω δουλέψει σε άλλον κλάδο και ως στέλεχος και ως επενδυτής».

Στη συνέχεια η συζήτηση στράφηκε στο σήμερα, με τον κ. Τουρβά να αναφέρεται στην κρίση που αντιμετώπισε ο κλάδος:
«Επειτα από δύο άγονα χρόνια λόγω του κορωνοϊού, επιστρέφουμε πάλι με την ελπίδα και την αισιοδοξία ότι τα πράγματα από εδώ και στο εξής θα βελτιώνονται. Εμείς, μέχρι αυτή την ώρα, έχουμε απόλυτη πληρότητα. Είμαστε μια εταιρεία που παρέχει υψηλές υπηρεσίες σε επιβάτες με υψηλές απαιτήσεις. Πιστεύουμε στην κρουαζιέρα με ανθρώπινες διαστάσεις, σε μια εποχή που ο μαζικός τουρισμός δεν έχει πια τόσο μεγάλη σχέση με την ποιότητα».

Για τα πρόσθετα προβλήματα που παρουσιάστηκαν με τον πόλεμο που ξέσπασε στην Ουκρανία είπε:
«Βρισκόμαστε σε μια δύσκολη περίοδο και το καλοκαίρι θα είναι δύσκολο. Ελπίζω ότι αν ο πόλεμος σταματήσει γρήγορα, δηλαδή μέσα στον Απρίλιο, τότε όλα θα πάνε καλά. Οι κρατήσεις είναι sold out για όλη την τουριστική περίοδο, έχοντας μάλιστα λίστα αναμονής για τις κρουαζιέρες της Αγγλίας, της Σκωτίας και της Μαύρης Θάλασσας. Οι πρώτες δύο-τρεις κρουαζιέρες είναι χαμηλά λόγω της μεταφοράς των κρατήσεων στο τέλος της σεζόν. Νομίζω ότι όλα θα πάνε μια χαρά. Προσφέρουμε κρουαζιέρες στο Αιγαίο, στη Μαύρη Θάλασσα, στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και στη Βόρεια Ευρώπη, στην Ιβηρική, στη Νότια Γαλλία, στην Ιταλία και τις χώρες της Αδριατικής. Το πλοίο μας έχει πλήρωμα 180 ατόμων και μπορούμε να φιλοξενήσουμε μέχρι 420 επιβάτες».

Οταν του επισημάναμε ότι το δρομολόγιο στη Μαύρη Θάλασσα ακούγεται… περίεργα ενώ διεξάγεται ο πόλεμος, μας απάντησε:
«Είναι περίεργο με αυτές τις συνθήκες, αλλά το δρομολόγιο της Μαύρης Θάλασσας έχει 400 Αμερικανούς οι οποίοι δεν ακύρωσαν. Βγάλαμε τη Γιάλτα και την Οδησσό από το πρόγραμμά μας, προσθέσαμε ένα ακόμη τουρκικό λιμάνι και δεν φαίνεται ότι θα έχουμε πρόβλημα. Οι κρουαζιέρες στη Μαύρη Θάλασσα είναι προγραμματισμένες για το τέλος Απριλίου».

– Πώς βλέπετε γενικά την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη ότι το 2021 οι μεγάλες εταιρείες επέλεξαν τη χώρα μας για να πραγματοποιήσουν την επανεκκίνηση του κλάδου;
Η Ελλάδα φαίνεται ότι, αν και είναι η καλύτερη χώρα στην Ευρώπη στη Μεσόγειο, με όλα αυτά τα νησιά, δεν αγαπάει τόσο πολύ την ελληνική κρουαζιέρα. Είναι λίγο περίεργη.

– Δηλαδή;
Νομίζω ότι μερικοί Ελληνες δεν αγαπάνε την ελληνική κρουαζιέρα, και θα το αφήσω εκεί.

– Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ελληνικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοια;
Είναι κρίμα που δεν υπάρχει σήμερα η ελληνική κρουαζιέρα, σε έναν τόπο στον οποίο μεγαλούργησαν ο Αντώνης Χανδρής και ο Ανδρέας Ποταμιάνος, οι οποίοι δίδαξαν την κρουαζιέρα σε όλο τον κόσμο. Και αν το ψάξετε, θα δείτε ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν αγαπήθηκαν τόσο πολύ από την ελληνική Πολιτεία.

– Είστε απαισιόδοξος για το μέλλον της;
Ελληνική κρουαζιέρα μπορεί να υπάρξει και πάλι, αν η Πολιτεία επιδείξει το ανάλογο ενδιαφέρον. Είναι, πάντως, οξύμωρο η ωραιότερη χώρα της Ευρώπης να μην έχει πια τον δικό της κλάδο κρουαζιέρας.

– Ο συνδυασμός δρομολογίων και εκτός Ελλάδας προέκυψε ή προϋπήρχε;
Τον είχαμε πάντα. Το «Aegean Odyssey» υπάρχει εδώ και 11 χρόνια. Το καλοκαίρι είμαστε στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο, ενώ τον χειμώνα πηγαίνουμε στη Μέση και στην Απω Ανατολή και συνεχίζουμε εκεί.

– Πιστεύετε ότι θα επεκταθεί η κρουαζιέρα και τους χειμερινούς μήνες στην Ελλάδα, κάτι που είναι, άλλωστε, και στόχος της κυβέρνησης;
Θα σας απαντήσω εμμέσως. Το συγκεκριμένο πλοίο πριν από πολλά χρόνια έκανε κρουαζιέρα από την Κωνσταντινούπολη στην Ελλάδα και τον χειμώνα. Υπό προϋποθέσεις που δεν υπήρξαν, όμως, δεν δημιουργήθηκαν, θα μπορούσε να συνεχίζει μέχρι και σήμερα.

– Νέες επενδύσεις θα κάνετε;
Αν όλα πάνε καλά φέτος, στα σχέδια της Aegean Experience είναι να αποκτήσει ένα ακόμη κρουαζιερόπλοιο, της ίδιας δυναμικότητας και ποιότητας, μέσα στον επόμενο χρόνο.

Διαβάστε ακόμη:

Νέοι επενδυτές «μπαίνουν» στο ελληνικό real estate – Αναζητούν ακίνητα

Φαινόμενα αισχροκέρδειας με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ποιοι υποχρεούνται φέτος να κάνουν την πρώτη φορολογική δήλωση

Exit mobile version