Η Grimaldi Lines υποδέχθηκε και επίσημα τη νέα της ναυαρχίδα, “Grande Melbourne”, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στις 22 Οκτωβρίου στη Σαγκάη. Η νέα Pure Car & Truck Carrier (PCTC) αποτελεί την τρίτη από μια σειρά επτά υπερσύγχρονων πλοίων “ammonia ready”, κατασκευασμένων στα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) και China Shipbuilding Trading Company (CSTC).
Με μήκος 200 μέτρων, πλάτος 38 μέτρων και ολική χωρητικότητα 77.500 τόνων, η “Grande Melbourne” σχεδιάστηκε για τη μεταφορά έως 9.241 αυτοκινήτων (Car Equivalent Units), αλλά και άλλων τύπων τροχοφόρου φορτίου, όπως φορτηγά, λεωφορεία και μηχανήματα βιομηχανίας, με δυνατότητα φόρτωσης βαρέων φορτίων έως 250 τόνους.
Στην τελετή παρέστησαν εκπρόσωποι της SWS, του Ομίλου Grimaldi, καθώς και στελέχη της Scania, που είναι μακροχρόνιος συνεργάτης του ομίλου. Ρόλο «νονάς» του πλοίου ανέλαβε η Xu Huayan, διευθύντρια του Shanghai Haitong International Automotive Terminal, επιβεβαιώνοντας τη στενή συνεργασία των δύο πλευρών.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Εμάνουελ Γκριμάλντι, δήλωσε πως οι νέες PCTC της εταιρείας «καθορίζουν ένα νέο πρότυπο στις θαλάσσιες μεταφορές οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο», τονίζοντας τη σημασία της ενεργειακής απόδοσης και της καινοτομίας στον στόλο.
Η “Grande Melbourne” θα ξεκινήσει το παρθενικό της ταξίδι τέλη Οκτωβρίου, μεταφέροντας περίπου 5.900 αυτοκίνητα και 800 μέτρα γραμμικά τροχοφόρων φορτίων από τα λιμάνια Taicang και Xiaomo στην Κίνα και Laem Chabang στην Ταϊλάνδη, με προορισμό λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης και της Μεσογείου, όπως Southampton, Αντβέρπη, Βρέμη, Σετούμπαλ και Tanger Med. Στη συνέχεια, το πλοίο θα συνεχίσει προς La Réunion, Ινδία, Περσικό Κόλπο, Ταϊβάν και πάλι πίσω στην Κίνα.
Η “Grande Melbourne” φέρει το όνομα της αυστραλιανής πόλης Μελβούρνης, που από το 2023 εντάχθηκε στο τακτικό δρομολόγιο της Grimaldi από την Ευρώπη προς την Ωκεανία. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κινητήρα τελευταίας τεχνολογίας, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές CO₂, NOx και SOx.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι σχεδιαστικές βελτιώσεις και ο εξοπλισμός αιχμής μειώνουν κατά έως και 50% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά μονάδα φορτίου, σε σχέση με τα προηγούμενα πλοία του ίδιου τύπου.
Επιπλέον, έχει λάβει πιστοποίηση “Ammonia Ready” από το RINA, γεγονός που της επιτρέπει μελλοντικά να μετατραπεί σε πλοίο που θα χρησιμοποιεί αμμωνία ως καύσιμο μηδενικών εκπομπών. Είναι επίσης εξοπλισμένη για cold ironing, δηλαδή τη δυνατότητα να τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά κατά τη διάρκεια των σταθμών σε λιμάνια, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
Η “Grande Melbourne” αποτελεί ακόμη ένα βήμα του Ομίλου Grimaldi προς τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή του για πιο πράσινες και αποδοτικές θαλάσσιες μεταφορές.
Διαβάστε ακόμη
Πρόωρη αποπληρωμή 5,29 δισ. ευρώ – Σβήνει ένα ακόμη κομμάτι του μνημονιακού χρέους της χώρας
Σαντίκ Γουάχμπα – I Squared Capital: «Η Ελλάδα έχει όλα τα φόντα να γίνει η Σιγκαπούρη της Ευρώπης»
Στεγαστική κρίση: Νέα προγράμματα για φθηνότερα σπίτια
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
