search icon

Ναυτιλία

Τι πιστεύουν οι εφοπλιστές για την επόμενη ημέρα στην Attica Group

Οι οκτώ «ακτοπλοϊκοί» λόγοι που οδήγησαν τη διοίκηση της MIG να ανταλλάξει το μετοχικό πακέτο που κατέχει στην Αttica (79,38%) για να απαλλαγεί από χρέη ύψους 443 εκατ. ευρώ προς την Strix Holdings

Η επόμενη ημέρα για τον ακτοπλοϊκό κολοσσό της Attica μονοπωλεί τον τελευταίο καιρό όχι μόνο τους παροικούντες στην ακτοπλοΐα αλλά και στο τραπεζικό και επιχειρηματικό σύστημα.

Τα μάτια είναι στραμμένα στην προσπάθεια έγκρισης από το ΔΣ της MIG της συμφωνίας για την ανταλλαγή μετοχών της Attica που κατέχει η MIG (79,38%) με χρέη ύψους 443 εκατομμυρίων ευρώ που κατέχει η Strix Holdings που είναι συγγενής εταιρεία της Πειραιώς στην οποία η τράπεζα έχει μεταβιβάσει το σύνολο των απαιτήσεων της από τη MIG.

Η εμπλοκή όμως του Μάριου Ηλιόπουλου της Seajets της μεγαλύτερης εταιρείας ταχυπλόων στη Μεσόγειο έχει οδηγήσει σε δύο αναβολές της έκτακτης ΓΣ, η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 3 Μαρτίου και ώρα 18.00. Το μπλοκ του Έλληνα ακτοπλόου έχει ποσοστό άνω 10% ενώ η Τράπεζα Πειραιώς από 32% το έφτασε στο 53% με τη δεύτερη δημόσια πρότασή της να ανεβάζει την τιμή της μετοχής από 0,16 στο 0,217.

Ο Όμιλος Attica, όταν ολοκληρωθεί και η συγχώνευση της ΑΝΕΚ θα έχει έναν από τους πέντε μεγαλύτερος στόλους παγκοσμίως σε όρους ολικής χωρητικότητας, τη δεύτερη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση διεθνώς και έναν από τους πέντε μεγαλύτερους στόλους παγκοσμίως σε όρους μεταφοράς οχημάτων.

Όμως σημαντικός είναι και ο εθνικός ρόλος του ομίλου αφού διασφαλίζει την 12μηνη σύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα. Στην Αδριατική θα ανταγωνίζεται τον Όμιλο Γκριμάλντι ο οποίος έχει γιγαντωθεί σε ολόκληρο τον πλανήτη με τον Εμάνουελ Γκριμάλντι να έχει καταστήσει την Αδριατική σε Mare Nostrum ενώ στο Αιγαίο έχει ανταγωνισμό από τη Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου.

Ο εθνικής σημασίας ρόλος της Attica είναι ο λόγος για τον οποίο σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση δεν θέλει να πέσει σε ξένα χέρια. Όμως… είναι πολλά τα λεφτά. Η αξία της Attica υπολογίζεται στα 600 εκατομμύρια και με τη συγχώνευση της ΑΝΕΚ θα ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο.

Συζητώντας τον προβληματισμό αυτόν, εφοπλιστές που συμμετείχαν σε επιχειρηματικό πηγαδάκι εξέφρασαν την άποψη ότι για να προχωρήσει ο όμιλος Attica στην επόμενη ημέρα με ασφάλεια και να συνεχίσει να προσφέρει και στην Ελλάδα υπηρεσίες, θα πρέπει να ακολουθηθεί το παράδειγμα της Aegean. «Η Aegean γιγαντώθηκε όταν μπήκαν μεγάλα επιχειρηματικά ονόματα. Το ίδιο θα πρέπει να γίνει και με την Attica. Να συνεργαστούν μεγάλοι οικονομικά Έλληνες εφοπλιστές και να πάρουν τον όμιλο» και συμπλήρωσαν:

«Βέβαια προϋπόθεση βασική είναι και ο εκσυγχρονισμός των λιμενικών εγκαταστάσεων. Η Aegean απογειώθηκε όταν άνοιξε το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”».

Την περασμένη Δευτέρα στη διάρκεια της έκτακτης ΓΣ που αναβλήθηκε για δεύτερη φορά είχε ενδιαφέρον το σκεπτικό που ανέπτυξε ο διευθύνων σύμβουλος της MIG, Γ. Ευστρατιάδης για τους λόγους που πήρε την απόφαση ο όμιλος για ανταλλαγή μετοχών της Attica.

Εστιάζουμε στα θέματα που, όπως είπε, εξέτασε το ΔΣ της MIG και άπτονται του ομίλου Attica. Ειδικότερα ανέφερε:

1. Η ακτοπλοΐα, όπως γενικά η ναυτιλία και γενικά οι οικονομίες έχουν υποστεί ένα μεγάλο σοκ από την ανατίμηση των τιμών του πετρελαίου και της ενέργειας. Ένας μεγάλος αστάθμητος παράγοντας είναι το πως θα εξελιχθούν οι τιμές των καυσίμων την επόμενη τετραετία. Και επειδή κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος και όλοι οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι και διεθνείς σύμβουλοι φαίνεται ότι έχουν πέσει σε έναν μεγάλο βαθμό έξω στις προβλέψεις τους, και το γεγονός της αβεβαιότητας για την πρόβλεψη της τιμής των καυσίμων σε βάθος τετραετίας και με δεδομένο ότι το κόστος των καυσίμων αποτελεί και το μεγαλύτεροι λειτουργικό κόστος για την Αttica, δεν θέλαμε να μπούμε στη διαδικασία να έχουμε μία αβεβαιότητα.

2. Η εξέλιξη του οικονομικού κύκλου και οι προβλέψεις που κατά καιρούς ακούγονται και τελευταία πιο έντονα για την επερχόμενη ύφεση στο πλαίσιο της ευρωζώνης και της παγκόσμιας οικονομίας.

3. Τρίτο που λάβαμε υπόψη μας είναι η εξέλιξη του διαθέσιμου εισοδήματος το οποίο με τις πληθωριστικές τάσεις που υπάρχουν αυτή την περίοδο δημιουργεί έναν προβληματισμό αν θα έχει αρνητική συνέπεια στη μείωση της ζήτησης για ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Το 2022 υπήρξε σημαντική αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.

4. Η αύξηση των επιτοκίων που θα επιβαρύνει σημαντικά τα χρηματοοικονομικά του ομίλου Attica. Με βάση την 30η Σεπτεμβρίου 2022 ήταν 329 εκατομμύρια οι δανειακές υποχρεώσεις.

5. Την ένταση του ανταγωνισμού που παρατηρείται στις κύριες γραμμές που δραστηριοποιείται ο όμιλος Attica. Τόσο σε επίπεδο προσφερόμενης χωρητικότητας όσο και σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής. Θα έχετε διαπιστώσει την αρκετά επιθετική πολιτική που έχουν οι ανταγωνιστές στην Ιταλία περισσότερο καις την Ελλάδα λιγότερο όσο αναφορά την προσφορά χωρητικότητας,

6. Τις σημαντικές επενδύσεις που θα πρέπει να κάνει ο όμιλος Attica για την ανανέωση του στόλου και την προσαρμογή στο κανονιστικό πλαίσιο για την προστασία του περιβάλλοντος. Οι επενδύσεις σε πλοία νέας τεχνολογίας ή το πρασίνισμα το στόλου είναι ένα τεράστιο κόστος το οποίο θα πρέπει να επωμιστεί ο μέτοχος της Attica έως το 20230. Ο όμιλος MIG δεν μπορεί και δεν θα μπορούσε να υποστηρίξει τέτοιου ύψους επενδύσεις.

7. Την αβεβαιότητα για την έγκριση της συγχώνευσης της ΑΝΕΚ από τον όμιλο Attica όπως και επίσης και τους όρους που θα συνοδεύουν μία πιθανή έγκριση.

8. Τέλος είναι η γεωπολιτική αστάθεια.

Διαβάστε ακόμη

Κατασκευές: Κύμα ανησυχίας πώς θα γεμίσουν με εργατικό και τεχνικό προσωπικό τα εργοτάξια

Οι 5+1 κορυφαίες διαδρομές για οδήγηση στην Ελλάδα – Δάση, υπέροχα χωριά και συγκλονιστική θέα

Το Καλαρρύτικο: Η πιο δυσεύρετη φυλή προβάτου στον κόσμο είναι ελληνική – Πού και πότε μπορείτε να το βρείτε

Exit mobile version