search icon

Οικονομία

Απώλειες 30% στη φετινή εκπτωτική περίοδο και «λουκέτα» προ των πυλών

Οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (81%) πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο

Μειωμένη επισκεψιμότητα και καχεκτικές πωλήσεις χαρακτήρισαν τη φετινή θερινή εκπτωτική περίοδο για τις μικρές και μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις, ενισχύοντας την εκτίμηση για ένα νέο κύμα λουκέτων και ανεργίας στο λιανεμπόριο εντός του φθινοπώρου.

Αν και στα στοιχεία της έρευνας που κοινοποίησε χθες η ΕΣΕΕ δεν συμπεριλαμβάνονται στοιχεία για το μέγεθος της πτώσης των πωλήσεων, εν τούτοις η πεποίθηση που επικρατεί μεταξύ των παραγόντων της αγοράς είναι για μία βουτιά γύρω στο 30% μεσοσταθμικά σε σχέση με πέρυσι. Βέβαια τα ποσοστά ανά περιοχή αλλά και προϊόν διαφέρουν με μεγαλύτερο πλήγμα να δέχονται οι τουριστικές περιοχές και τα καταστήματα ένδυσης – υπόδησης.

«Η έλλειψη ρευστότητας αποτελεί το μεγαλύτερο πλήγμα για μια εμπορική επιχείρηση», σημειώνει ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας, και προσθέτει: «Ξέρετε, οι μικρές επιχειρήσεις, μέχρι στιγμής, πλην της επιστρεπτέας προκαταβολής δεν είχαμε τη δυνατότητα λήψης ρευστότητας από άλλες πηγές. Ακόμα όμως και εάν μας δοθούν χρηματοδοτικά εργαλεία για να αντιμετωπίσουμε τη δύσκολη περίοδο, το κενό που διαφαίνεται στην αγορά θα είναι τέτοιο που φοβάμαι ότι δεν θα μπορεί να καλυφθεί».

Τι σημαίνει αυτό; «Δυστυχώς, εάν δεν υπάρχει ρευστότητα, τότε και ο επιχειρηματίας δεν θα μπορεί να πληρώνει. Οπότε, αφενός θα υπάρξει αδυναμία πληρωμών και νέο κύμα στάσης πληρωμών, από υποχρεώσεις προς το Δημόσιο ως τα τραπεζικά δάνεια, και φυσικά λουκέτα», απαντά ο κ. Καρανίκας.

Η έρευνα

Σύμφωνα με την φετινή έρευνα της ΕΣΕΕ που έγινε τηλεφωνικά  σε δείγμα 350 επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνταν στον οικιακό εξοπλισμό, στα ψυχαγωγικά/ επιμορφωτικά είδη και στην ένδυση/ υπόδηση:

Exit mobile version