search icon

Οικονομία

Πώς οι κριτικές πελατών «ξυπνούν»… φορο-ελέγχους

Από μια απλή αξιολόγηση σε ιστοσελίδα, η ΑΑΔΕ μπορεί να ξετρυπώσει «λαβράκια» φοροδιαφυγής - Η κριτική που ξεκίνησε για καλό, μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμο ή λουκέτο - Ποιους ελέγχει η εφορία

«Οι κριτικές πελατών σε ιστοσελίδα για διοργάνωση γάμων οδήγησαν τον έλεγχο στη διαπίστωση μη έκδοσης αποδείξεων». Αυτό αναφέρει απόφαση της Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, στην οποία τονίζεται ότι επιβλήθηκε ειδική χρηματική κύρωση αντί αναστολής λειτουργίας. Το θέμα όμως δεν είναι εκεί…

Αυτό που «τραβάει το βλέμμα» στην απόφαση είναι ότι πλέον η εφορία χρησιμοποιεί κάθε διαθέσιμο, αλλά και κάθε ευφάνταστο μέσο για να αποκαλύψει φοροδιαφυγή και διακίνηση μαύρου χρήματος.

Σ’ αυτόν τον αγώνα -από ό,τι φαίνεται- μπαίνουν και οι κριτικές και αξιολογήσεις που κάνουν οι φορολογούμενοι σε ηλεκτρονικά καταστήματα κι άλλες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, που διαθέτουν ιστοσελίδες.

Με τη λογική που γίνεται ο έλεγχος της περιουσιακής κατάστασης, με αφορμή φωτογραφίες και αναρτήσεις πολιτών στο Facebook (από επώνυμους, αλλά και ανώνυμους πολίτες), έτσι τώρα η εφορία αξιοποιεί τις κριτικές που γίνονται για την παροχή υπηρεσιών και με βάση αυτές αναζητά πιθανές εστίες φοροδιαφυγής.

Πρόσφορο επίπεδο για ελέγχους είναι οι εκδηλώσεις, γάμοι, βαφτίσια, εορτασμοί και γενικά οποιεσδήποτε τέτοιου τύπου διοργανώσεις, όπου οι πληρωμές συνηθίζεται να γίνονται… στο χέρι, χωρίς παραστατικά. Το μόνο που χρειάζεται να ξέρει η Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) είναι πού και πότε έγιναν αυτές και σ’ αυτό βοηθούν τα σχόλια και οι αναρτήσεις των πολιτών.

Μάλιστα, αυτήν την περίοδο η ΑΑΔΕ έχει βάλει στο στόχαστρο αγορές μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τα λεγόμενα e-shop και γενικά πλατφόρμες ηλεκτρονικών αγορών και συναλλαγών.

Οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ διενεργούνται στοχευμένα, έπειτα από συλλογή πληροφοριών που πραγματοποιείται μέσω ερευνών στο διαδίκτυο -και συγκεκριμένα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην πλατφόρμα αναζήτησης πληροφοριών Google- και κατόπιν διασταύρωσης με άλλες πληροφορίες που βρίσκονται ήδη στη διάθεση των φορολογικών Αρχών ή προέρχονται από καταγγελίες καταναλωτών.

Αυτό που έχει κάνει αίσθηση στου ελεγκτές της ΑΑΔΕ είναι τα κατάστημα που δεν έχουν φυσική παρουσία, αλλά πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω ιστοσελίδων που είναι ενταγμένες στο Facebook ή σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ή ακόμη και μέσω ιστοσελίδων που λειτουργούν αυτόνομα ως e-shop.

Οι τιμές πώλησης των προϊόντων, οι οποίες αναφέρονται σ’ αυτές τις ιστοσελίδες, είναι ιδιαίτερα δελεαστικές, και οι πωλητές, μέχρι να εντοπιστούν από την ΑΑΔΕ, καταφέρνουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα να πραγματοποιούν αδήλωτες και αφορολόγητες πωλήσεις κάτω από το… ραντάρ των αρμόδιων φορολογικών Αρχών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων βάζει στο στόχαστρο τόσο τις αγοροπωλησίες που γίνονται μέσα από τα λεγόμενα marketplace, όσο και τις παραγγελίες φαγητού, καφέ κτλ, που επίσης γίνονται μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες (και όχι απευθείας από τα μαγαζιά).

Στόχος είναι να εντοπιστούν περιπτώσεις, όπου επιχειρήσεις εισπράττουν μεν και ενθυλακώνουν τον ΦΠΑ προϊόντων που πωλούν μέσω των ιστοσελίδων, αλλά δεν εκδίδουν τα νόμιμα παραστατικά. Δηλαδή τις αποδείξεις λιανικών πωλήσεων ή τα τιμολόγια.

Διαβάστε ακόμη

Ιστορικό υψηλό για τα ελληνικά Αirbnb τον Ιούλιο: +35% έναντι του 2019 (γραφήματα)

Αυτόματα η χορήγηση ΑΦΜ σε 500.000 παιδιά 12 ετών – Τι πρέπει να γνωρίζετε

Ενέργεια: Τιμές «υψηλής τάσης» σε ρεύμα και φυσικό αέριο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

 

 

 

 

Exit mobile version