search icon

Τεχνολογία

Τεχνητή νοημοσύνη: Να οριστεί ελάχιστη ηλικία για τη χρήση της από τα παιδιά συνιστά η Unesco

Η αντικατάσταση των δασκάλων από τέτοιες τεχνολογίες μπορεί να επηρεάσει τη συναισθηματική υγεία των παιδιών, καθιστώντας τα ευάλωτα στη χειραγώγηση

Η UNESCO κάλεσε σήμερα τις κυβερνήσεις να ρυθμίσουν γρήγορα τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, στις σχολικές αίθουσες, περιορίζοντας μεταξύ άλλων τη χρήση τους στα παιδιά μικρότερης ηλικίας.

Σε συστάσεις που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η UNESCO, τονίζει ότι οι δημόσιες Αρχές δεν είναι έτοιμες να διαχειριστούν ηθικά ζητήματα που σχετίζονται με την ενσωμάτωση τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης σε σχολικές αίθουσες διδασκαλίας.

Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο, ο οργανισμός του ΟΗΕ προτείνει στις κυβερνήσεις να ορίσουν μια ελάχιστη ηλικία για τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από τα 13 έτη.

Με βάση την αμερικανική νομοθεσία, το ChatGPT έχει ήδη θέσει αυτό το ηλικιακό όριο για τους χρήστες του, αλλά όπως υπογραμμίζει η έκθεση, «πολλοί σχολιαστές πιστεύουν ότι αυτό το όριο είναι πολύ χαμηλό και στηρίζουν την αύξησή του στα 16 έτη».

Όπως προειδοποιεί η UNESCO, μέσα στις σχολικές αίθουσες, η αντικατάσταση των δασκάλων από τέτοιες τεχνολογίες θα μπορούσε να επηρεάσει τη συναισθηματική υγεία των παιδιών και να τα καταστήσει ευάλωτα στη χειραγώγηση.

Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της UNESCO, Οντρέ Αζουλέ, «η τεχνητή γενική μοημοσύνη μπορεί να είναι μια τεράστια ευκαιρία για την ανθρώπινη ανάπτυξη, αλλά μπορεί επίσης να είναι η πηγή ζημιάς και βλάβης. Δεν μπορεί να ενσωματωθεί στην εκπαίδευση χωρίς τη δημόσια εμπλοκή και τους ισχυρούς κυβερνητικούς κανονισμούς και διασφαλίσεις», τόνισε η ίδια.

Τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης που είναι διαθέσιμες στο ευρύ κοινό έχουν αναπτυχθεί από τα τέλη του 2022, όταν το ChatGPT, που δημιουργήθηκε από την OpenAI, αποδείχθηκε ικανό να δημιουργεί συνοπτικά κείμενα, ποιήματα και συνομιλίες από συνοπτικές ερωτήσεις.

Η έκρηξη αυτών των εργαλείων έχει επίσης εγείρει φόβους για νέες μορφές λογοκλοπής ή απάτης στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, χωρίς ωστόσο να μειώνει την ελκυστικότητα μιας αγοράς εκπαίδευσης που θεωρείται δυνητικά πολύ προσοδοφόρα.

Η UNESCO υπογραμμίζει με τις κατευθυντήριες οδηγίες της ότι εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, π.χ. δημιουργώντας υπότιτλους, υπό την προϋπόθεση ότι οι δάσκαλοι, οι χρήστες και οι ερευνητές βοηθούν στον σχεδιασμό των εργαλείων αυτών και ότι οι κυβερνήσεις ρυθμίζουν τη χρήση τους.

Διαβάστε ακόμη

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Attica Group μετά τη δολοφονία του Αντώνη στο Blue Horizon

Τουρκία: Συναντήσεις με ξένους επενδυτές σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Ασία ξεκινά ο Μεχμέτ Σιμσέκ

iPhone 15: Ποια μεγάλη αλλαγή έρχεται – Η «μάχη» της Apple με την ΕΕ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version