search icon

Τουρισμός

Πώς οι τουρίστες έχουν αλλάξει τα τελευταία 30 χρόνια

Ο επικεφαλής της Banyan Group τόνισε ότι οι πιο έμπειροι ταξιδιώτες του σήμερα είναι πολύ διαφορετικοί από τους τουρίστες του παρελθόντος που ακολουθούσαν λίστες αξιοθέατων

123rf

Ο Kουόν Πινγκ Χο έχει διανύσει μια μακρά πορεία από τότε που άνοιξε το πρώτο του ξενοδοχείο στο Πουκέτ το 1994.

Η αλυσίδα πολυτελών ξενοδοχείων του Χο, Banyan Group, λειτουργεί σήμερα πάνω από 90 ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων χωρών όπως η Κούβα και η Σαουδική Αραβία. Ο 72χρονος επιχειρηματίας δήλωσε στο Business Insider ότι δεν είναι μόνο η εταιρεία του που έχει αλλάξει. Οι πελάτες του είναι πολύ διαφορετικοί από ό,τι ήταν πριν από τρεις δεκαετίες, ενώ έχουν διαφορετικές προσδοκίες από τα ταξίδια.

«Όταν μιλάμε για την γενιά μου, όταν τα διεθνή ταξίδια μόλις είχαν αρχίσει, οι άνθρωποι ήθελαν να πηγαίνουν σε οργανωμένα ταξίδια. Απλά πήγαιναν σε ένα ξενοδοχείο και έτρωγαν στο ξενοδοχείο», δήλωσε ο ίδιος στο περιθώριο διάσκεψης που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα στη Σιγκαπούρη.

«Αλλά οι νέοι σήμερα έχουν από καιρό βαρεθεί τα διεθνή ταξίδια. Όταν ταξιδεύουν μόνοι τους, αναζητούν πολύ περισσότερο πράγματα που είναι εκτός των συνηθισμένων», προσέθεσε.

Ο Χο τόνισε ότι οι πιο έμπειροι ταξιδιώτες του σήμερα είναι πολύ διαφορετικοί από τους τουρίστες του παρελθόντος που ακολουθούσαν λίστες αξιοθέατων.

«Ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για τις εμπειρίες και όχι μόνο για να δουν κάτι όμορφο, γιατί πιθανότατα το έχουν ήδη δει με τους γονείς τους. Αναζητούν εμπειρίες που είναι πιο βαθιές και τους επιτρέπουν να αλληλεπιδράσουν με την τοπική κοινότητα», συνέχισε.

Πέρυσι, η McKinsey πραγματοποίησε έρευνα σε 5.000 ταξιδιώτες από την Κίνα, τη Γερμανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Η εταιρεία ανέφερε ότι το 52% των ερωτηθέντων της Gen Ζ δήλωσαν ότι είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα για ταξιδιωτικές εμπειρίες, σε σύγκριση με το 29% των ερωτηθέντων της γενιάς των baby boomers.

«Οι τουριστικές προσφορές του παρελθόντος, που ήταν ίδιες για όλους, έχουν ξεπεραστεί», καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν δημιουργικές εμπειρίες που είναι προσαρμοσμένες στις προτεραιότητές τους και στις προσωπικές τους ιστορίες», ανέφερε η McKinsey.

Μια άλλη αλλαγή που παρατήρησε ο Χο ήταν στις χώρες από τις οποίες προέρχονταν οι τουρίστες και στα μέρη που επέλεγαν να επισκεφθούν.

«Όταν ξεκίνησα στο χώρο της φιλοξενίας πριν από 30 χρόνια, η φύση του τουρισμού ήταν μονοδιάστατη και μονοχρωματική», τόνισε ο Χo.

«Ήταν βασικά Καυκάσιοι Ευρωπαίοι, που ταξίδευαν προς μία κατεύθυνση, από δυτικά προς ανατολικά. Με την πάροδο των ετών, αυτό που αποκαλώ ‘τουρισμός του ουράνιου τόξου’ έχει αναδυθεί λόγω της αυξανόμενης ευημερίας σε άλλες αναπτυσσόμενες χώρες», πρόσθεσε.

Ο Χo είπε ότι αυτό έχει οδηγήσει σε έναν «πολύχρωμο, πολύπλευρο, συναρπαστικό τουρισμό ανθρώπων από όλο τον κόσμο που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο».

«Έχεις Ινδούς, Αφρικανούς, Άραβες, Κινέζους, Ιάπωνες και ούτω καθεξής και φυσικά έχεις και νέους από την ίδια την περιοχή», συνέχισε. «Αυτό για μένα ήταν η μεγαλύτερη αλλαγή».

Τον Ιανουάριο, το Παγκόσμιο Βαρόμετρο Τουρισμού του ΟΗΕ ανέφερε ότι περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν διεθνώς το 2024, μια αύξηση 11% σε σχέση με το 2023. Ο ΟΗΕ ανέφερε ότι αναμένει αύξηση των αφίξεων διεθνών τουριστών κατά 3% έως 5% το 2025.

Διαβάστε ακόμη

Συναγερμός στην TSMC για παραβίαση εμπορικών μυστικών – Σε εξέλιξη έρευνες για τα τσιπ νέας γενιάς

Δυναμική ανανέωση στόλου για την ΤΕΝ – Πωλήσεις τριών παλαιών δεξαμενόπλοιων και παραγγελία δύο υπερσύγχρονων VLCC (pic)

DBRS: Ανθεκτικές και ισχυρές οι ελληνικές τράπεζες – Ξεπέρασαν τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στα stress tests της EBA (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version