search icon

Τουρισμός

Σπάρτη: Διασύνδεση της τοπικής γαστρονομίας με τον τουρισμό επιχειρεί ο δήμος

Θετικοί οι επαγγελματίες του κλάδου – Τα επόμενα βήματα

Μια νέα προσέγγιση για την ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου της περιοχής, μέσω του τουρισμού, επιχειρεί ο Δήμος Σπάρτης προσπαθώντας να συνδέσει τις δυο «βαριές» βιομηχανίες της Ελλάδας.

«Ο γαστρονομικός τουρισμός συνιστά – παγκοσμίως – μια από τις πλέον δυναμικές και ανερχόμενες μορφές τουρισμού» δήλωσε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η αντιδήμαρχος Τουρισμού και Δημοσίων Έργων του Δήμου Σπάρτης, Γεωργία Ζαχαράκη σημειώνοντας ότι «στόχος μας είναι η ανάδειξη της γαστρονομικής εμπειρίας που προσφέρει ο Δήμος Σπάρτης και η ενσωμάτωση της γαστρονομίας στον σχεδιασμό του τουριστικού μάρκετινγκ».

Η περιοχή της Σπάρτης και της Λακωνίας αποτελούν πόλο έλξης για τους τουρίστες καθώς προσφέρει πληθώρα επιλογών, τόσο σε θαλάσσιο όσο και σε ορεινό τουρισμό, με τους υπεύθυνους της περιοχής να κάνουν προσπάθειες να εμπλουτίσουν περαιτέρω την εμπειρία του επισκέπτη. «Θέλουμε να εμπλουτίσουμε την εμπειρία του επισκέπτη της Σπάρτης με την τοπική γαστρονομία και τα τοπικά μας προϊόντα που είναι άριστης ποιότητας. Φύση, πολιτιστική κληρονομιά, γαστρονομία και πρωτογενής παραγωγή αποτελούν το μίγμα για την ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή μας» είπε η κ. Ζαχαράκη.

Επόμενο βήμα σε αυτή την προσπάθεια, είναι η κατάρτιση ενός μητρώου όπου θα καταγραφούν όλοι οι τοπικοί παραγωγοί καθώς και τα προϊόντα που καλλιεργούν.

Θετικοί οι επαγγελματίες του κλάδου

Όλη η προσπάθεια που συντελείται αντιμετωπίζεται θετικά από τους επαγγελματίες της περιοχής, μέσω της οποίας οι ίδιοι προσβλέπουν στην ανάπτυξη της Σπάρτης. Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ζαχαράκη «οι επαγγελματίες θέλουν η γαστρονομική ταυτότητα κάθε προορισμού να έχει πιστοποίηση, να συνδέεται με τοπικά σύμφωνα ποιότητας με βάση τα οποία θα πιστοποιούνται οι πάροχοι, με κριτήριο την ποιότητα, λαμβάνοντας και το ειδικό σήμα πιστοποίησης».

Ζητούν επίσης, τη θέσπιση κινήτρων για τη δημιουργία κοινών επιχειρηματικών σχημάτων και συνεργασιών ανάμεσα σε τουριστικές επιχειρήσεις, όπως είναι τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια αλλά και οι αγροτικές επιχειρήσεις με τους παραγωγούς.

Όλες αυτές οι απόψεις καταγράφηκαν στο 1o Forum Γαστρονομίας και Τουρισμού, που διοργάνωσε ο Δήμος Σπάρτης, με τη συμμετοχή Ελλήνων και διεθνών ομιλητών, όπου μοιράστηκαν με τους παρευρισκόμενους την τεχνογνωσία και τις καλές πρακτικές για την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού στην περιοχή και την ενσωμάτωση της γαστρονομίας στον σχεδιασμό του τουριστικού μάρκετινγκ της Σπάρτης.

Τοπικές γεύσεις αναζητούν οι επισκέπτες

Κατά την παραμονή του στην περιοχή, «ο επισκέπτης αναζητά να δοκιμάσει τοπικές γεύσεις σε ταβέρνες και τα εστιατόρια» επισήμανε η αντιδήμαρχος της Σπάρτης η οποία όπως λέει, κατά την αναχώρησή τους «δεν παραλείπουν να πάρουν μαζί τους τα αγνά ποιοτικά προϊόντα του τόπου μας».

Εξέχουσα θέση στις προτιμήσεις των επισκεπτών κατέχει το σύγκλινο από καπνιστό χοιρινό και τα λουκάνικα με φλούδες πορτοκαλιού που συνήθως συνοδεύει ένα ποτήρι κρασί από ντόπιες ποικιλίες, όπως η Κυδωνίτσα, το Μαυρούδι και η Μαλβαζία.

Τέλος, ακόμα δύο τοπικά πιάτα που προτιμούν οι επισκέπτες σύμφωνα με την κ. Ζαχαράκη, είναι οι πιταρούδες (πιτάκια με γέμιση μυρωδάτων χορταρικών και ντόπιο τυρί) και ο Μπαρδουνιώτικος κόκορας, ένα ιδιαίτερο πιάτο με βυζαντινές καταβολές (κόκορας κοκκινιστός με χοντροκομμένα κρεμμύδια, κομμάτια τυριού και κρασί).

Διαβάστε ακόμη

Market Pass: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για τους δικαιούχους (vid)

Ρωσικοί πύραυλοι πλήττουν ουκρανικές πόλεις – Ανοικτός σε συνομιλίες δηλώνει ο Πούτιν

Φιλίπ Νίλσεν (Oriani Hellas): Αύξηση 33% το 2021 σε κυβερνοεπιθέσεις με στόχο τη ναυτιλία

Exit mobile version