search icon

Τουρισμός

To συντηρητικό, το αισιόδοξο σενάριο και τα 3 κρίσιμα ζητήματα για τον ελληνικό τουρισμό το 2023

Το συντηρητικό σενάριο κάνει λόγο για ίδια έσοδα με το 2022, ενώ το αισιόδοξο για έσοδα μεταξύ 18,2- 18,6 δισ. ευρώ, πλην της κρουαζιέρας, που το 2019 έφτασε τα 500 εκατ. και φέτος θεωρείται ότι μπορεί πάλι να φτάσει αυτό το νούμερο

Με αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων κατά 7% φέτος σε σύγκριση με το ιστορικό υψηλό του 2022 υπάρχει φέτος σημαντικός χώρος για αισιοδοξία στον ελληνικό τουρισμό παρά το γενικότερο περιβάλλον των γεωπολιτικών και οικονομικών προκλήσεων.

Ένα πιο συντηρητικό και το πιο αισιόδοξο σενάριο για την πορεία του ελληνικού τουρισμού το 2023 περιέγραψε, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της Τράπεζας της Ελλάδος, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γιάννης Ρέτσος, ο οποίος μάλιστα επανεξελέγη ως μέλος του γενικού συμβουλίου της ΤτΕ για την τριετία 2023-2026.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «τα στοιχεία και οι προβλέψεις, παρά την πολυπλοκότητα του διεθνούς περιβάλλοντος, μας κάνουν να είμαστε αισιόδοξοι. Ο αριθμός των διαθέσιμων θέσεων στα συστήματα αεροπορικών εταιρειών για τη θερινή σεζόν 2023, είναι 7% μεγαλύτερος από πέρυσι, χρονιά με ιστορικό υψηλό. Σύμφωνα με το ΙΝΣΕΤΕ, στο συντηρητικό σενάριο εσόδων για το 2023 θα κινηθούμε στα επίπεδα του 2022. Σύμφωνα με το αισιόδοξο, με το πρώτο τρίμηνο ίδιο με 2019 και τα υπόλοιπα τρίμηνα με αυξήσεις 3-5% (κυρίως λόγω ανάκαμψης του οδικού τουρισμού), μπορούμε να φτάσουμε μεταξύ 18,2-18,6 δισ., πλην της κρουαζιέρας, που το 2019 έφτασε τα 500 εκατ. και φέτος θεωρούμε πως μπορεί πάλι να φτάσει το νούμερο αυτό. Σε αυτές τις συνθήκες, η συνεργασία του ΣΕΤΕ με την Πολιτεία, λειτουργική και αποτελεσματική όλα τα τελευταία χρόνια, ειδικά στη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, αποτελεί ένα κομβικό σημείο για την περαιτέρω εξέλιξη των πραγμάτων».

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2022 για τη χώρα μας στον τομέα του τουρισμού οι αφίξεις άγγιξαν τα 28 εκατ. (27.836.000 έναντι 31.348.000 το 2019), τα έσοδα ανήλθαν στα 17,631 δισ. ευρώ μαζί με την κρουαζιέρα έναντι 18,179 δισ. ευρώ το 2019 και η Μέση κατά κεφαλή δαπάνη ανήλθε στα 619 ευρώ, έναντι 564 ευρώ το 2019. Σύμφωνα με τον κ. Ρέτσο, από τα 547,5 εκατ. ευρώ της υστέρησης, τα 392,1 εκατ. ευρώ οφείλονται στη ρωσική αγορά και 91,3 εκατ. ευρώ στην κρουαζιέρα, άρα από την υπόλοιπη δραστηριότητα προκύπτει ότι η μείωση είναι μόνο 64,1 εκατ., με την επισήμανση ότι το πρώτο 4μηνο του 2022 πρακτικά δε λειτουργούσε, λόγω των περιοριστικών μέτρων covid.

«Τα επόμενα χρόνια, θα κληθούμε όλοι μας, να προσαρμοστούμε στις σύγχρονες ανάγκες και στις νέες προτεραιότητες. Κυβέρνηση, τοπική αυτοδιοίκηση, κοινωνικοί εταίροι, επιχειρηματίες και εργαζόμενοι, θα είμαστε κρίκοι της ίδιας αλυσίδας αλλαγών και προσαρμογών. Η ανταγωνιστικότητα και η ανθεκτικότητα, θα είναι οι δυο κεντρικές έννοιες που θα μας απασχολήσουν το επόμενο διάστημα. Ο ελληνικός τουρισμός έχει όλες τις προϋποθέσεις, τη γνώση, την ωριμότητα, το σχέδιο, να πρωταγωνιστήσει την επόμενη δεκαετία και να συνεισφέρει τα μέγιστα στην ελληνική οικονομία», δηλώνει ο κ. Ρέτσος θέτοντας παράλληλα τρία κρίσιμα ζητήματα που θα βοηθήσουν για την περαιτέρω εξέλιξη του κλάδου:

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: «Αποκαλυπτήρια» για το σχέδιο που παγώνει τα επιτόκια στα στεγαστικά δάνεια

Η αποχή «αβαντάρει» τη ΝΔ, ο Δένδιας, ο Χατζηδάκης και… ο Ανδρουλάκης, ο Νο2 της Intrakat και ο Βρεττός που κέρδισε τον Σκλαβενίτη

Τιτανομαχία Μπέζος – Μασκ για το δορυφορικό Ιντερνετ στην Ελλάδα

Exit mobile version