Η Τσεχική Δημοκρατία έγινε το δεύτερο κράτος μέλος της ΕΕ, μετά τη Γερμανία, που δίνει νομικό πράσινο φως στη χρήση οχημάτων με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.
Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί ότι οι οδηγοί μπορούν να αποσύρουν προσωρινά την προσοχή και τα χέρια τους από το τιμόνι, εφόσον είναι σε ετοιμότητα να αναλάβουν ξανά τον έλεγχο όταν χρειαστεί.
Η Mercedes-Benz ήταν η πρώτη εταιρεία που διέθεσε στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκίνητα με αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 3, ξεκινώντας το 2022 με το σύστημα Drive Pilot. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να απασχολούνται με άλλες δραστηριότητες σε ταχύτητες έως και 95 χλμ./ώρα.
Η σχετική τσεχική ρύθμιση, η οποία υπογράφηκε στα τέλη Απριλίου, προβλέπεται να τεθεί σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2026, σύμφωνα με το Automotive News Europe.
Τα οχήματα εξοπλισμένα με δυνατότητες επιπέδου 3 μπορούν να κινούνται υπό καθορισμένες συνθήκες, συνήθως σε αυτοκινητοδρόμους και με περιορισμένες ταχύτητες. Η νέα νομοθεσία επιτρέπει επίσης την κυκλοφορία αντίστοιχων οχημάτων που έχουν ταξινομηθεί στη Γερμανία και την Αυστρία.
Η Τσεχία σχεδιάζει να προχωρήσει ακόμη περισσότερο: τροποποιήσεις στους κανονισμούς έως το 2027 θα επιτρέψουν την κυκλοφορία οχημάτων επιπέδου 4 και 5, όπως ρομποτικά ταξί, αυτόνομα λεωφορεία και φορτηγά.
Εκτός από τη Γερμανία, η χρήση τεχνολογίας επιπέδου 3 είναι νόμιμη στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα, ενώ στην Ιαπωνία η Honda έχει διαθέσει περιορισμένο αριθμό τέτοιων οχημάτων.
Η Mercedes-Benz προσφέρει το Drive Pilot στα μοντέλα S-Class και EQS, ενώ η BMW παρουσίασε το 2023 το σύστημα Personal Pilot για τη Σειρά 7, το οποίο λειτουργεί έως τα 60 χλμ./ώρα.
Μια κρίσιμη διαφορά του επιπέδου 3 από τα χαμηλότερα είναι η ανάληψη ευθύνης από την κατασκευάστρια εταιρεία για πιθανά ατυχήματα όσο το όχημα λειτουργεί αυτόνομα. Ορισμένες εταιρείες, όπως η Renault, αποφάσισαν να παρακάμψουν αυτό το στάδιο λόγω του υψηλού κόστους και της τεχνικής πολυπλοκότητας.
Ανάμεσα στις εταιρείες που κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση συγκαταλέγεται η Stellantis, η οποία από τον Ιανουάριο 2025 ανακοίνωσε ότι το σύστημα AutoDrive είναι έτοιμο για εμπορική εφαρμογή, χωρίς ακόμη να έχει ορίσει συγκεκριμένα μοντέλα ή αγορές.
Ο Όμιλος Volkswagen έχει συνάψει συνεργασία με τη Mobileye για την ανάπτυξη σχετικής τεχνολογίας, ενώ η Audi, σύμφωνα με στελέχη της Mobileye, σκοπεύει να κυκλοφορήσει το σύστημα Chauffeur το 2027.
Παράλληλα, αρκετές κινεζικές εταιρείες όπως οι BYD, Zeekr, Xpeng, Li Auto και Nio αναμένεται να παρουσιάσουν φέτος στην Κίνα τα δικά τους συστήματα επιπέδου 3, σύμφωνα με μελέτη της S&P Global Mobility.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί βασικό κλάδο της τσεχικής οικονομίας, καλύπτοντας περίπου το 20% των εξαγωγών, με μεγάλες μονάδες παραγωγής των Skoda, Toyota και Hyundai. Στον τομέα απασχολούνται άμεσα περίπου 200.000 άτομα, και επιπλέον 234.000 σε έμμεσες θέσεις εργασίας.
Η νέα νομοθεσία εντάσσεται στη στρατηγική της Τσεχίας να αναδειχθεί σε κόμβο καινοτομίας και τεχνολογίας στον τομέα της αυτόνομης κινητικότητας στην Ευρώπη.
Διαβάστε ακόμη
Εκλεισε το ενεργειακό deal Motor Oil – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
«Καμπανάκι» Ντάιμον: Οι αγορές υποτιμούν τον κίνδυνο αύξησης στα αμερικανικά επιτόκια
Τιμή-ρεκόρ για την ορίτζιναλ Birkin: Πουλήθηκε για 8,58 εκατ. ευρώ στο Παρίσι (pic + vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.