Από το αυξανόμενο κόστος παραγωγής μέχρι τους δασμούς των ΗΠΑ, τον σφοδρό ανταγωνισμό, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τις κανονιστικές πιέσεις αλλά και την ασταθή μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται αντιμέτωπες με μια «τέλεια καταιγίδα».

«Η βιομηχανία μας ζει ταυτόχρονα βροχές, χαλάζι, καταιγίδες και χιόνι», ανέφερε ο CEO της Mercedes-Benz, Ola Kallenius.

«Πρόκειται για πολυκρίση», πρόσθεσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA.

«Ακόμη και χωρίς αυτά, η μετάβαση στα οχήματα μηδενικών εκπομπών είναι ο μεγαλύτερος μετασχηματισμός στην ιστορία του κλάδου. Το βασικό μονοπάτι είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτό δεν αλλάζει», δήλωσε στο CNBC η de Vries, της ένωσης που εκπροσωπεί 16 μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως Volkswagen, BMW, Ferrari, Renault και Volvo.

Στις 12 Σεπτεμβρίου αρκετοί CEOs θα συναντηθούν με την πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για να συζητήσουν τις μεγάλες προκλήσεις.

«Πολιτικά, είναι κρίσιμη στιγμή», είπε η de Vries, επισημαίνοντας ότι η Ε.Ε. διαθέτει τους πιο αυστηρούς στόχους εκπομπών παγκοσμίως.

Στο σχέδιο της Ε.Ε. για κλιματική ουδετερότητα το 2050, οι εκπομπές από νέα αυτοκίνητα πρέπει να μειωθούν 55% έως το 2030 (έναντι του 2021), ενώ από το 2035 όλα τα καινούργια οχήματα θα είναι μηδενικών εκπομπών, καταργώντας ουσιαστικά τις πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων.

Όπως τονίζει η Rella Suskin της Morningstar, οι CEOs ζητούν περισσότερη στήριξη από τις Βρυξέλλες: «Η κανονιστική αβεβαιότητα είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Σε αντίθεση με την Κίνα, η Ε.Ε. έχει λειτουργήσει αρνητικά για τη βιομηχανία».

Η Κίνα στηρίζει τον κλάδο με επιδοτήσεις, φορολογικά κίνητρα και R&D, κυρίως για τα ηλεκτρικά οχήματα, εδραιώνοντας τη θέση της στις παγκόσμιες αγορές.

«Οι κανονισμοί ανάγκασαν τις ευρωπαϊκές εταιρείες να επενδύσουν δισεκατομμύρια για νέες διαδικασίες παραγωγής και εργοστάσια ηλεκτρικών, όμως στη συνέχεια αποσύρθηκαν τα κίνητρα και η ζήτηση μειώθηκε. Έτσι μένουν με έναν τεράστιο λογαριασμό επενδύσεων χωρίς αντίστοιχα έσοδα», υπογράμμισε η Suskin.

Διαβάστε ακόμη

«Κόλλησαν» στη γραφειοκρατία τα υδροπλάνα

Εκρηκτικό φθινόπωρο: Το τριπλό τεστ αντοχής για την ελληνική οικονομία

ΟΗΕ: Η προβληματική εξάρτηση της Ελλάδας από τις εξαγωγές εμπορευμάτων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα