Η ιστορία «μικρό αυτοκίνητο» έχει τεράστια διαδρομή πίσω της, κυρίως σε χώρες όπως η δική μας, όπου ακόμη και σήμερα τα supermini πηγαίνουν στον Ελληνα και εξακολουθούν να διεκδικούν τη μερίδα του λέοντος στις ταξινομήσεις.
Πολλοί κατασκευαστές θέτουν στον ορίζοντα το χρονικό τέλος τους από την παραγωγή, σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν πόρους με σκοπό την εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων. Ευτυχώς στην περίπτωσή μας, οι Citroën και Suzuki επιμένουν στους «μπόμπιρες» (καλά, τρόπος του λέγειν), που κάνουν καθημερινά ευκολότερη τη ζωή μας.

Η έλευση του νέου C3 ενδεχομένως να φέρει τα πάνω κάτω στην κατηγορία. Είναι το πρώτο supermini που μετασχηματίζεται σε SUV, με συμπαγείς όμως εξωτερικές διαστάσεις, αφήνοντας με αυτό τον τρόπο χώρο δράσης στο νέο, μεγαλύτερο, C3 Aircross. Στο C3 έχουν μελετηθεί όλα προσεκτικά προκειμένου να προκύψει εκλογίκευση των μεθόδων παραγωγής που διατηρούν το κόστος κατασκευής σε λογικά επίπεδα.
Στην αντίπερα όχθη διακρίνεις την εμμονή της Suzuki σε ένα μαζεμένων διαστάσεων supermini με κλασικές αναλογίες αλλά πλήρη εκμοντερνισμό, κυρίως στο τραβηγμένο εμπρός τμήμα. Το Swift ερμηνεύει το «σεμνά και ταπεινά», δεν βροντοφωνάζει την παρουσία του, επενδύει εκ νέου στις θεμελιακές αρχές της εταιρείας που το θέλουν να πραγματοποιεί αγόγγυστα και αξιόπιστα τη «δουλειά», χωρίς παρεκκλίσεις από αυτό που αποκαλούμε «αυτοκίνητο πόλης».

Λογικά, λοιπόν, ο Γάλλος θα αποσπάσει περισσότερα βλέμματα (παρότι o Ιάπωνας έχει τον τρόπο να γοητεύει). Χωρίς να έχει αλλάξει δραματικά σε μήκος, μεγάλωσε αρκετά σε ύψος, ενώ χάρη και στο boxy σχήμα του η συνάφεια με SUV προτάσεις είναι παραπάνω από έκδηλη. Η αύξηση του ύψους έχει κάνει την καμπίνα του Citroën αρκετά πιο ευρύχωρη. Ο χώρος αποσκευών των 328 lt (265 στο Swift) κινείται στο άνω άκρο της κατηγορίας Β, διαθέτοντας μεγάλο βάθος και κανονικό σχήμα, αλλά συνάμα και κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης.
Στο C3 κάθεσαι ψηλά, γύρω σου κυριαρχεί ένας αρμονικός συνδυασμός που αποδεικνύεται ευχάριστος στο μάτι, αλλά συνάμα και λειτουργικός. Ο διάκοσμος δείχνει αρκετά τακτοποιημένος, η οθόνη αφής 10,25” (απουσιάζει από τη βασική You!) υιοθετεί απλά γραφικά και εύχρηστα shortcuts, ενώ τη θέση του πίνακα οργάνων έχει πάρει μια στενόμακρη απεικόνιση (βασικά ένα head-up display που προβάλλεται σε ειδική οθόνη) με πλούσια πληροφόρηση, αλλά με κάπως δυσδιάκριτα γραφικά. Το έξυπνο φινίρισμα και οι όμορφες επενδύσεις δημιουργούν μια ευχάριστη εικόνα με νεανική αύρα.

Στο εσωτερικό του Swift προσγειώνεσαι στη γήινη πραγματικότητα των μικρών αυτοκινήτων, έτσι όπως τη γνωρίσαμε διαχρονικά. Δεν είναι μεμπτό, η στόχευση είναι διαφορετική. Μπορεί να μεγάλωσε εντός και να κάθεσαι σχετικά άνετα (και πάλι χαμηλά) στο πίσω κάθισμα αναλογικά με το μέγεθός του, δεν διαθέτει όμως το ύψος και τον αέρα που εισπράττεις στην καμπίνα του Citroën, στην οποία εισέρχεσαι χωρίς να σκύψεις, όπως δηλαδή κάνεις στο Suzuki.
Στο τελευταίο, ωστόσο, συνειδητοποιείς πως όλα βρίσκονται κοντά σου, στη σωστή θέση. Ο πίνακας οργάνων υιοθετεί κλασική διάταξη και αναλογικές ενδείξεις, ενώ η έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο είναι 9,0”, στραμμένη προς τον οδηγό σε γωνία 8 μοιρών (δείχνει κάπως παλιομοδίτικη). Η γεροδεμένη συναρμογή ξεπερνά κατά πολύ την απτή ποιότητα των (σκληρών) πλαστικών, κάτι που αποτελεί κοινό κανόνα ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα.

Ο δοκιμασμένος 3κύλινδρος 1200άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας των 100 PS του «λοχία» ανεβάζει με όρεξη στροφές από χαμηλά, μαζί με τη χαρακτηριστική χροιά που ως ένα σημείο δίνει μια τονισμένη απόχρωση. Το σύνολο αποδεικνύεται υγιέστατο χαμηλά, με τη ροπή των 205 Nm να σπρώχνει αγόγγυστα το αμάξωμα όποια σχέση και να έχεις επιλέξει στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση. Ο 1.2, πάντως, αποδίδει καλύτερα σε μεσαίο εύρος περιστροφής, χωρίς από την άλλη να αρνείται το στροφάρισμα, έστω και χωρίς ιδιαίτερο αντίκρισμα. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 7 lt/100 km.
Μιας και φτάσαμε στο επίμαχο θέμα της κατανάλωσης, να δώσουμε απευθείας τα εύσημα στο Suzuki, το οποίο χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια από πλευράς οδηγού έγραψε από 4,2 έως 5,4 lt/100 km στη μέση δοκιμής, σε μεικτές συνθήκες κίνησης παρακαλώ. Ο φιλότιμος πολιτισμένος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.2 των 82 PS εκμεταλλεύεται το ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο με τη σειρά του συγκρατεί την κατανάλωση, τις εκπομπές και τα επίπεδα θορύβου. Μπορεί το σύνολο να μη διαθέτει τη ροπή και τις επιδόσεις του αντιπάλου του, καταφέρνει όμως να ικανοποιεί σε αστική χρήση, εκεί που θα κληθεί να περάσει το μεγαλύτερο μέρος του βίου του.

Πρόκειται για μια αμιγώς ιαπωνική εκτέλεση όχι μόνο σε ό,τι αφορά την προέλευση, αλλά πολύ περισσότερο στα οδικά χαρακτηριστικά που το θέλουν ελαφρύ, ευέλικτο, σβέλτο, οικονομικό και ενίοτε ευχάριστο, με στοιχεία εκείνης της μηχανικής αίσθησης μιας άλλης εποχής. Και ας αφήνει εντέλει στον ουρανίσκο γεύση λιτού αστικού μέσου. Το χαμηλό βάρος σε κάνει να ξεχνάς την απουσία του τούρμπο από τον κινητήρα, αλλά και της 6ης σχέσης στο κιβώτιο.
Στο Citroën, αν εξαιρέσεις την έλλειψη υβριδισμού στο μικρό 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ, στα υπόλοιπα διακρίνεις τον εξορθολογισμό της εξέλιξης. Τα άνετα καθίσματα, η ανάρτηση που απορροφά τις κακοτεχνίες του δρόμου προσφέροντας αξιομνημόνευτη ποιότητα κύλισης, η λελογισμένη οδική συμπεριφορά και το εξωτερικό μπόι είναι στοιχεία που σε κάνουν να πιστεύεις πως βρίσκεσαι μία κατηγορία επάνω.

Παρά τη γαλλική ρύθμιση στο set up, το C3 δεν χάνει την κατευθυντικότητά του στη στροφή και η προοδευτική αντίδραση αποτελεί τον κανόνα. Ο όρος της ομοιογένειας είναι εκείνος που σου έρχεται στο μυαλό, απέναντι στο σαφώς πιο «παιχνιδιάρικο» οδικό προφίλ του Swift. Στην πόλη, θα εκτιμήσεις τον μικρό κύκλο στροφής και των δύο αυτοκινήτων που συμβάλλει τα μέγιστα στην ευελιξία, ενώ σε ό,τι αφορά τα φρένα, αυτά έχουν ξεκάθαρο νικητή το C3.
Με το δίκιο σου τώρα, έρχεσαι να ρωτήσεις: «Τι να διαλέξω τελικά»; Η απάντηση έχει δύο αναγνώσεις, χωρίς να επικαλούμαι τη… διπλωματία. Το made in Japan Swift είναι αυτό με τις αναγνωρισμένες χάρες εδώ και πολύ καιρό, τις οποίες από γενιά σε γενιά διανθίζει με προσεκτικό τρόπο. Οικονομικό, μανιτζέβελο, εύκολο στη χρήση και αποδεδειγμένα αξιόπιστο, χωρά παντού και σου λύνει τα χέρια εντός των τειχών, εάν φυσικά είσαι συνειδητοποιημένος και γνωρίζεις ακριβώς τις ανάγκες σου.

Από την άλλη όμως υπάρχει το C3, που είναι περισσότερο αυτοκίνητο για τα χρήματά του. Πιο «μπάνικο», ευρύχωρο και πρακτικό, συνδυάζει τα παραπάνω με την ευεργετική δυνατότητα να μπορεί να παίξει τον ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου στην οικογένεια χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς. Το συγκεκριμένο στοιχείο βάρυνε περισσότερο την πλάστιγγα υπέρ του στην τελική κρίση μας.
TECH
CITROËN C3 1.2 PT 100
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.015/1.755/1.577 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.540 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 328 lt

SUZUKI SWIFT 1.2 HYBRID
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.197 CC, i3, VVT, MHEV 12V SHVS, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.860/1.735/1.495 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.450 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 265 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
CITROËN 100 PS @ 5.500 rpm, 205 Nm @ 1.750 rpm
SUZUKI 82 PS @ 5.700 rpm, 112 Nm @ 4.500 rpm
ΒΑΡΟΣ
CITROËN 1.151 kg
SUZUKI 919 kg
0-100 km/h
CITROËN 10,6”
SUZUKI 12,5”
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
CITROËN TEST: 7,5 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ: 5,7
SUZUKI TEST: 5,4 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ: 4,6
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
CITROËN 160 km/h
SUZUKI 165 km/h
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
CITROËN 44 lt
SUZUKI 37 lt
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
CITROËN 586 km
SUZUKI 685 km
CO2
CITROËN 126 gr/km
SUZUKI 104 gr/km
ΤΙΜΗ
CITROËN Από €16.900
SUZUKI από €16.990

Διαβάστε ακόμη
Wood & Company: Πώς το χρέος οδεύει στο 100% του ΑΕΠ – Τι σημαίνει (πίνακας + γραφήματα)
Αποκλιμακώνεται η δικαστική κόντρα Χάρη Καρώνη με τη JP Morgan για τη Viva
Οι 4 ουρανοξύστες που θα σπάσουν όλα τα ρεκόρ – Ο ένας θα φτάσει τα 2000 μέτρα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.