Μια πρόσφατη μελέτη από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας του Πανεπιστημίου TU Graz της Αυστρίας αναδεικνύει μια καινοτόμα πρόταση που, αν και απλή στην εφαρμογή, θα μπορούσε να φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα στην πρόληψη τροχαίων. Η τοποθέτηση φώτων φρένου στο εμπρός μέρος των οχημάτων θα μπορούσε, σύμφωνα με την έρευνα, να μειώσει τον αριθμό των ατυχημάτων κατά ποσοστά που κυμαίνονται από 7,5% έως και 17%.

Η ομάδα των ερευνητών ανέλυσε 200 περιπτώσεις τροχαίων συγκρούσεων και, μέσω ανακατασκευών σε υπολογιστικές προσομοιώσεις, διαπίστωσε πως η παρουσία ενός εμπρόσθιου φωτός φρένου θα μπορούσε να έχει επιτρέψει στους οδηγούς να αντιδράσουν έστω και ένα δέκατο του δευτερολέπτου νωρίτερα. Αυτό, στις περισσότερες περιπτώσεις, θα ήταν αρκετό για να αποφευχθεί το ατύχημα ή, έστω, να μειωθεί σημαντικά η ένταση της σύγκρουσης.

Πρόταση για πλευρικά φώτα φρένου

Αν και οι ειδικοί αναγνωρίζουν ότι σε περίπου ένα τρίτο των περιπτώσεων το εμπρός φως δεν θα είναι ορατό –λόγω γωνίας ή εμποδίων στο οπτικό πεδίο– η συνολική εικόνα παραμένει ενθαρρυντική. Ως συμπληρωματικό μέτρο, προτείνεται η εγκατάσταση πλευρικών φώτων φρένου ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω η προειδοποίηση σε οδηγούς που βρίσκονται στο πλάι.

Ασφαλέστερα αυτοκίνητα χωρίς υψηλό κόστος

Σε αντίθεση με προηγούμενες λύσεις που επιβάρυναν την αισθητική ή τον προϋπολογισμό (όπως οι πρώιμοι αερόσακοι ή οι «δοκοί» προφυλακτήρων στις ΗΠΑ), τα εμπρός και πλευρικά φώτα φρένου μπορούν να προστεθούν με σχετική ευκολία, χωρίς να επηρεάζουν τον σχεδιασμό ή να αυξάνουν αισθητά το κόστος των οχημάτων. Η τεχνολογία τους είναι απλή και ήδη γνωστή, γεγονός που διευκολύνει την ευρεία εφαρμογή τους.

Επιτυχημένο πιλοτικό πρόγραμμα στη Σλοβακία

Το ενδιαφέρον για την ιδέα ενισχύεται και από το πιλοτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στη Σλοβακία. Συγκεκριμένα, 3.072 οχήματα εξοπλίστηκαν με εμπρός φώτα φρένου και κυκλοφόρησαν έτσι για διάστημα 6 έως 11 μηνών. Μετά τη λήξη της περιόδου δοκιμής, τρία στα τέσσερα άτομα (75%) που συμμετείχαν στην έρευνα τάχθηκαν υπέρ της υιοθέτησης της προσθήκης ως στάνταρ εξοπλισμός σε νέα αυτοκίνητα.

Μια απλή λύση με ουσιαστικό αντίκτυπο

Η ιδέα του εμπρόσθιου φρένου ίσως φαίνεται ασυνήθιστη με την πρώτη ματιά, όμως εντάσσεται σε μια λογική πρόληψης που βασίζεται στην ορατότητα και την έγκαιρη ενημέρωση. Σε έναν κόσμο όπου τα δευτερόλεπτα μπορούν να κρίνουν τη ζωή ή τον θάνατο, ακόμη και μια μικρή προσθήκη μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια. Ίσως τελικά ήρθε η ώρα το φρενάρισμα να γίνεται ορατό από όλες τις πλευρές.

Διαβάστε ακόμη

Από τις startups στις βίλες: Πως δημιουργήθηκε σε χρόνο ρεκόρ η νέα γενιά AI δισεκατομμυριούχων

Χρεώσεις ATM: Ποιες αλλαγές θα ισχύουν από 11 Αυγούστου 2025 για τις προμήθειες ανάληψης στα μετρητά

Rolls-Royce: Πούλησε το συνταξιοδοτικό της ταμείο στην PIC – Mega deal ύψους 4,3 δισ. λιρών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα