Σε μια εποχή που η τεχνολογία κατακλύζει τα αυτοκίνητα και τα κάνει ολοένα και πιο “έξυπνα”, η Ferrari προχωρά σε αντίθετη πορεία, φέρνοντας πίσω τους παραδοσιακούς φυσικούς διακόπτες στο τιμόνι των νέων μοντέλων της, αντί για τις οθόνες αφής που είχαν υιοθετηθεί πρόσφατα.
Η απόφαση αυτή δεν προέκυψε τυχαία. Τα πρώτα σημάδια δυσαρέσκειας εμφανίστηκαν από τις SF90 Stradale και 296 GTB, όπου οι επιφάνειες αφής αντικατέστησαν τα κλασικά κουμπιά. Παρότι ο σχεδιασμός τους ήταν σύγχρονος, η λειτουργικότητα απογοήτευσε. Οι οδηγοί διαμαρτύρονταν για καθυστερημένη απόκριση, λανθασμένες ενεργοποιήσεις εντολών και έλλειψη ακρίβειας σε υψηλές ταχύτητες.
Αρνητικά σχόλια συγκέντρωσε και η αυτόματη απενεργοποίηση της αφής μετά από 10 δευτερόλεπτα, προκαλώντας σύγχυση και αποσυντονισμό στους χρήστες. Η Ferrari ανταποκρίθηκε άμεσα και παρουσίασε στο νέο μοντέλο Amalfi ένα τιμόνι με φυσικούς διακόπτες, ενώ παράλληλα δίνει τη δυνατότητα αναβάθμισης (retrofit) σε παλαιότερα μοντέλα με οθόνες αφής.
Ο επικεφαλής προϊόντων της εταιρείας, Gianmaria Fulgenzi, εξήγησε ότι η αλλαγή γίνεται εύκολα, χωρίς αντικατάσταση ολόκληρου του τιμονιού, αλλά μόνο του κεντρικού μέρους, στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της μάρκας.
Αντίστοιχες πρωτοβουλίες έχουν αναλάβει και άλλες εταιρείες όπως η BMW και η Audi, επανεξετάζοντας τη στρατηγική τους, καθώς όλο και περισσότεροι οδηγοί θεωρούν πως οι αναλογικοί χειρισμοί είναι πιο ασφαλείς σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης.
Η κίνηση της Ferrari αποτελεί περισσότερο από τεχνική αναθεώρηση. Είναι μια ξεκάθαρη τοποθέτηση: η τεχνολογία πρέπει να υπηρετεί τον οδηγό – όχι να τον μπερδεύει. Και σε αυτό, ο κλασικός διακόπτης κερδίζει.
Διαβάστε ακόμη
Νίκος Τσάκος: Οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγαπούν την πατρίδα τους αλλά δεν εξαρτώνται από αυτή
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.