search icon

Αυτοκίνητο

Ford: Ριζική στροφή σε προσιτά EV και αλλαγές στις γραμμές παραγωγής – Νέα επένδυση $2 δισ.

Η Ford θα επενδύσει συνολικά 5 δισ. δολάρια σε νέα σειρά οικονομικών ηλεκτρικών οχημάτων, με στόχο να ανταγωνιστεί τις κινεζικές εταιρείες, να μειώσει το κόστος παραγωγής και να επανακτήσει το χαμένο έδαφος στην παγκόσμια αγορά EV

Σε νέα μεγάλη επένδυση ύψους 2 δισ. δολαρίων ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει η Ford Motor στο εργοστάσιο της στο Λούισβιλ του Κεντάκι, με στόχο την παραγωγή πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων.

Η εν λόγω επένδυση θα επιτρέψει τη μετατροπή του εργοστασίου, ώστε να εξυπηρετεί τη νέα γραμμή ηλεκτρικών. Θα προστεθεί δε, στα 3 δισ. δολάρια που ήδη έχουν προγραμματιστεί για ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών στο Μίσιγκαν.

Σύμφωνα με τη Ford, οι δύο εγκαταστάσεις μαζί θα δημιουργήσουν ή θα διασφαλίσουν σχεδόν 4.000 νέες θέσεις εργασίας.

«Ακολουθήσαμε μια ριζοσπαστική προσέγγιση σε μια πολύ δύσκολη πρόκληση: να δημιουργήσουμε προσιτά οχήματα που να ενθουσιάζουν τους πελάτες σε όλα όσα έχουν σημασία σχεδιασμό, καινοτομία, ευελιξία, χώρο, απόλαυση οδήγησης και κόστος ιδιοκτησίας και να το κάνουμε αυτό με Αμερικανούς εργαζομένους», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, στην ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία.

Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα μεσαίου μεγέθους, τετράθυρο ηλεκτρικό pick-up στο εργοστάσιο του Λούισβιλ, αξίας περίπου 30.000 δολαρίων. Η παρουσίαση του νέου μοντέλου να προγραμματίζεται για το 2027.

Θα ακολουθήσουν, ωστόσο, ένα νέο crossover SUV και ένα ακόμη προσιτό μοντέλο EV με τιμή κάτω των 40.000 δολαρίων, ήτοι περίπου 10.000 δολάρια λιγότερα από τη μέση τιμή νέου αυτοκινήτου EV στις ΗΠΑ.

Ο διευθύνων σύμβουλος Τζιμ Φάρλεϊ περιέγραψε τη νέα σειρά ως τη μεγάλη κίνηση της Ford για να ανταγωνιστεί την αυξανόμενη κυριαρχία των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών, όπως η BYD Co. και η Geely Automobile Holdings Ltd.

«Αυτό είναι μια στιγμή Model T για την εταιρεία», είχε δηλώσει τον περασμένο μήνα ο Φάρλεϊ σε αναλυτές, παραπέμποντας στο αυτοκίνητο που καθιέρωσε τη Ford πριν από έναν αιώνα. «Πιστεύουμε ότι ο μόνος τρόπος να ανταγωνιστούμε πραγματικά τους Κινέζους παγκοσμίως στα EV είναι να πιέσουμε τον εαυτό μας να επανασχεδιάσουμε ριζικά και να μετασχηματίσουμε την αλυσίδα εφοδιασμού και τη διαδικασία παραγωγής μας».

Τα νέα μοντέλα θα διαθέτουν μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο και προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως αυτόνομη οδήγηση. Θα τροφοδοτούνται από μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP) χαμηλότερου κόστους, τις οποίες η Ford θα αρχίσει να παράγει το επόμενο έτος στο νέο εργοστάσιο μπαταριών που δρομολογεί στο Μίσιγκαν.

Παρά τη στροφή της Ford σε μικρότερα, πιο προσιτά EV, η εταιρεία συνεχίζει τα σχέδιά της για τον διάδοχο του ηλεκτρικού pick-up F-150 Lightning. Ωστόσο, η έναρξη της παραγωγής του μετατίθεται για τα μέσα του 2028, από τα τέλη του 2027.

Σημειωτέον πως η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε πέρυσι ζημιές 5,1 δισ. δολαρίων στη μονάδα EV της και έχει προειδοποιήσει ότι το έλλειμμα μπορεί να αυξηθεί φέτος, καθώς υλοποιεί τη νέα σειρά μοντέλων. Ο ίδιος ο Τζιμ Φάρλεϊ έχει ξεκαθαρίσει ότι κάθε νέο EV της εταιρείας πρέπει να είναι ταυτόχρονα προσιτό και κερδοφόρο από τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του.

Πάντως, το μεγάλο στοίχημα της Ford και όχι μόνο έχει να κάνει και με την προσαρμογή στα νέα δεδομένα που έφερε η αλλαγή πολιτικής του Λευκού Οίκου απέναντι στην ηλεκτροκίνηση. Το φορονομοσχέδιο Τραμπ κατήργησε την κρατική επιδότηση ύψους 7.500 δολαρίων για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και σχεδόν ακύρωσε τις επιδοτήσεις παραγωγής που ήταν κρίσιμες για την επένδυση της Ford στο Μίσιγκαν.

Διαβάστε ακόμη

UBS: Οι αγορές σε επαγρύπνηση εν μέσω εμπορικών εντάσεων – Οι κίνδυνοι και οι προοπτικές

Bloomberg: Alpha Bank – UniCredit σχεδιάζουν τιτλοποίηση απαιτήσεων ύψους €1,2 δισ.

Σπάει ο ιστορικός 4ετής κύκλος του Bitcoin – Θα ξαναδούμε δραματικές διορθώσεις 70% και 80%; (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version