Ο καγκελάριος Μερτς ανακοίνωσε τα μέτρα -που στοχεύουν σε νοικοκυριά χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος- μετά από συνομιλίες με τους Σοσιαλδημοκράτες εταίρους του στο Βερολίνο.

«Συμφωνούμε ότι θέλουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διασφαλίσουμε ένα λαμπρό μέλλον για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Μερτς στους δημοσιογράφους, μαζί με τον υπουργό Οικονομικών Λαρς Κλινγκμπάιλ, που ανήκει στο SPD και είναι επίσης αντικαγκελάριος.

Ο συνασπισμός αναμενόταν να υποστηρίξει την πίεση που ασκεί ο Μερτς προς την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να αναθεωρήσει την απαγόρευση του 2035 για νέα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά μέχρι στιγμής δεν φαίνεται τα κόμματα που τον απαρτίζουν να έχουν καταλήξει σε μία κοινή γραμμή πλεύσης.

Ο καγκελάριος είπε ότι θα υπάρξουν περαιτέρω συζητήσεις με τις αυτοκινητοβιομηχανίες για την απαγόρευση και πως ελπίζει ότι θα υπάρξει συμφωνία για μια κοινή στάση του κυβερνητικού συνασπισμού.

Η νέα δήλωση του Μερτς φαίνεται να κάνει ένα βήμα πίσω από την προηγούμενη γραμμή του για ολοκληρωτική άρση της απαγόρευσης, καθώς σοσιαλδημοκράτες εταίροι του στον συνασπισμό δεν έχουν καταλήξει σε μια κοινή απόφαση.

Ο Μερτς λέει τώρα ότι η κυβέρνησή του θέλει πρώτα να μιλήσει με την αυτοκινητοβιομηχανία για το τι χρειάζεται, καθώς και να περιμένει το αποτέλεσμα της αναθεώρησης του στόχου από την ίδια την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το τέλος του έτους.

«Θέλουμε να εργαστούμε εντός της ΕΕ για να διασφαλίσουμε ότι λαμβάνονται αποφάσεις στην Ευρώπη που είναι επίσης σωστές και απαραίτητες για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία», υποστήριξε

Ο Κλινγκμπάιλ επανέλαβε την έκκληση της καγκελαρίου για τεχνολογίες όπως νέα plug-in υβριδικά και Range Extender μοντέλα που θα επιτρέπεται να πωλούνται και μετά το 2035, υποδηλώνοντας ότι επίκειται συμφωνία.

Ανώτερα μέλη των σοσιαλδημοκρατών είχαν αρχικά αντιταχθεί στην αναθεώρηση της απαγόρευσης, συμπεριλαμβανομένου του υπουργού Περιβάλλοντος Κάρστεν Σνάιντερ.

«Για εμάς, ως SPD, αυτό που μας ενώνει στον συνασπισμό είναι ότι θέλουμε μια ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία, θέλουμε να εξασφαλίσουμε θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα, αλλά θέλουμε επίσης να θέσουμε τα θεμέλια για τη δημιουργία των θέσεων εργασίας του μέλλοντος», είπε ο Κλινγκμπάιλ.

Μετά τη σύνοδο κορυφής με στελέχη της γερμανικής κυβέρνησης και της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας που έγινε στις 9 Οκτωβρίου, ο συνασπισμός αναμένεται να καλέσει την ΕΕ να δώσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες μεγαλύτερη ευελιξία στην επίτευξη των στόχων εκπομπών CO2 του στόλου.

Ο Μερτς θα πρέπει ακόμα να ευθυγραμμίσει τους εταίρους του στην ΕΕ πίσω από τη θέση της Γερμανίας για αναθεώρηση της απόφασης για ολοκληρωτική απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα το 205. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει ένα πακέτο για να βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες μέχρι το τέλος του έτους.

Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει πρόσθετες διευκολύνσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σχετικά με τον στόχο του 2030 για μείωση των εκπομπών κατά 55%, εισάγοντας ένα σύστημα μέσου όρου για πολλά χρόνια, παρόμοιο με τις τροποποιήσεις που έγιναν νωρίτερα φέτος με τον στόχο του 2025.

Ωστόσο εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξακολουθεί να υπάρχει απροθυμία να αρθεί ο στόχος του 2035, σύμφωνα με πηγές που ζήτησαν να μην κατονομαστούν.

Η Επιτροπή έχει ήδη δεσμευτεί να προβλέψει εξαίρεση για τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία παράγονται με τη χρήση δεσμευμένου CO2 και ανανεώσιμης ενέργειας, και θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την τροφοδοσία νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υβριδικών και Range Extenders.

Διαβάστε ακόμη

Ευρωπαϊκό σχέδιο 12 σημείων για την Ουκρανία – Τo παζάρι για τα κλειδιά και τα αγκάθια

Αλλάζουν τα πάντα για τις άδειες οδήγησης – Νέοι κανόνες από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Τα «χρυσά» ρεκόρ και το μετέωρο βήμα του δολαρίου – Βγαίνει από την αφάνεια η εξόρυξη πολύτιμων μετάλλων (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα