Οι πωλήσεις της Porsche στη χώρα μειώθηκαν κατά 42% το πρώτο τρίμηνο του 2025, επιταχύνοντας τις προηγούμενες απώλειες από το ρεκόρ των 95.671 ετήσιων πωλήσεων στην Κίνα το 2021, αριθμός που αντιπροσώπευε σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου συνόλου των πωλήσεών της εκείνο το έτος.
Σε αντίθεση με άλλες μάρκες του ομίλου Volkswagen, όπως τις VW και Audi, οι οποίες παρουσίασαν πέντε νέα ηλεκτρικά μοντέλα στην έκθεση της Σαγκάης, η Porsche βρήκε καταφύγιο στην κληρονομιά της στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε δύο εκδόσεις περιορισμένης έκδοσης της 911 με κεντρικό σύνθημα «Δεν υπάρχει υποκατάστατο».
Κι όμως, οι Κινέζοι πελάτες δεν αγοράζουν. Προτιμούν φουτουριστικά, πολυτελή και σπορ υποκατάστατα από εγχώριους κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένης της μάρκας Yangwang της BYD και της Xiaomi, ενός γίγαντα ηλεκτρονικών και συσκευών που εισήλθε στην επιχείρηση αυτοκινήτων μόλις πέρυσι. Το πρώτο αυτοκίνητο της Xiaomi, το ηλεκτρικό σπορ σεντάν SU7, προκάλεσε αίσθηση με στυλ εμπνευσμένο από την Porsche σε πολύ χαμηλότερη τιμή.
Όταν η Xiaomi παρουσίασε την αδιανόητα γρήγορη έκδοση SU7 Ultra των 1.548 PS τον Φεβρουάριο με τιμή από 72.591 δολάρια είπε ότι συγκέντρωσε περίπου 10.000 προπαραγγελίες σε δύο ώρες – ελαφρώς περισσότερες από τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου στην Κίνα όλων μαζί των μοντέλων Porsche. Η φθηνότερη Porsche 911 πωλείται για 201.170 δολάρια στην Κίνα και έχει 394 PS.
Η Porsche δεν είναι η μόνη μεταξύ των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών που χάνει πωλήσεις από κινεζικές εταιρείες, πολλές από τις οποίες πάντως σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι ακόμη κερδοφόρες.
Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες «κατανοούν την πρόκληση», δήλωσε ο Yu Zhang, διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας Automotive Foresight με έδρα τη Σαγκάη. «Αλλά εξακολουθούν να μην κινούνται αρκετά γρήγορα για να το λύσουν».
Τον Σεπτέμβριο του 2022 η εμπιστοσύνη των επενδυτών στην ιστορική μάρκα της Porsche ήταν τόσο ισχυρή που λίγο μετά την αρχική δημόσια προσφορά της, η αξία της εκτοξεύτηκε πάνω από την πολύ μεγαλύτερη μητρική της VW.
Οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν πλέον υποχωρήσει κατά 44% από το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο και κατά 21% από την αρχή της χρονιάς. Οι πωλήσεις της Porsche στην Κίνα μειώνονται για τρία συνεχόμενα χρόνια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW και της Porsche, Όλιβερ Μπλούμε, διασκέδασε τις ανησυχίες σχετικά με τη μείωση των πωλήσεων της Porsche στην Κίνα, μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά την αποκάλυψη των μοντέλων VW και Audi στις 22 Απριλίου πριν από την έκθεση της Σαγκάης.
«Δεν μας ενδιαφέρει ο όγκος», δήλωσε ο Μπλούμε, προσθέτοντας ότι ανησυχεί περισσότερο για τη διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα – σε επίπεδο «κατάλληλο για την Porsche».
Ο Μπλούμε αρνήθηκε ότι η Porsche ανταγωνίζεται άμεσα κινεζικές μάρκες όπως η Xiaomi και η Yangwang: «Είναι ευχάριστα αυτοκίνητα», είπε, «αλλά δεν έχουν τα οδηγικά χαρακτηριστικά της Porsche και παίζουν σε μια «κατηγορία χαμηλότερης τιμολόγησης».
Ωστόσο ο Μπλούμε άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο η εταιρεία να εγκαταλείψει εντελώς την κατηγορία EV στην Κίνα. Υπενθυμίζουμε ότι Porsche πουλάει δύο ηλεκτρικά οχήματα στην κινεζική αγορά, την Taycan και τη Macan για τα οποία ο Μπλούμε δήλωσε ότι οι πωλήσεις τους ήταν «σχετικά χαμηλές». «Θα δούμε τα επόμενα δύο με τρία χρόνια αν η Porsche θα υπάρχει ως ηλεκτρική μάρκα στην Κίνα», είπε χαρακτηριστικά.
Τα βασικά χαρακτηριστικά που έχουν κάνει ιστορικά μια Porsche αυτό που είναι – ο βρυχηθμός του επίπεδου εξακύλινδρου κινητήρα της 911, για παράδειγμα – δεν έχουν την ίδια απήχηση στην Κίνα όπως σε άλλες αγορές της Porsche.
«Η ιδέα της Porsche ως χρυσής μάρκας δεν σημαίνει τίποτα για τις νεότερες γενιές στην Κίνα», δήλωσε ο Bo Yu, διευθυντής χώρας της Κίνας στην ερευνητική εταιρεία JATO Dynamics. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που κινούνται όλο και περισσότερο σε τμήματα υψηλών προδιαγραφών ενδιαφέρονται για όγκο πωλήσεων.
Η Xiaomi πούλησε 137.000 SU7 πέρυσι, περισσότερο από το διπλάσιο των συνολικών πωλήσεων της Porsche στην Κίνα που ήταν λίγο κάτω από τις 57.000, από τις συνολικά 310.718 πωλήσεις παγκοσμίως. Τον περασμένο μήνα, η Xiaomi αύξησε τον στόχο πωλήσεων οχημάτων για το 2025 σε 350.000.
Η premium κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Nio είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 39% πέρυσι, στις 221.970. Ο διευθύνων σύμβουλος William Li δήλωσε ότι η Nio αναμένεται να διπλασιάσει τον όγκο της φέτος – αποκαλώντας το 2025 «έτος συγκομιδής» – καθώς εισάγει εννέα νέα ή ανανεωμένα μοντέλα EV.
Η ταχεία ανάπτυξη της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας έχει μεταφραστεί άμεσα σε απότομη πτώση των πωλήσεων για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλους τους τομείς.
«Δεν θα πάρουν πίσω αυτό το μερίδιο αγοράς», δήλωσε ο Andrew Fellows, παγκόσμιος επικεφαλής αυτοκινητοβιομηχανίας και κινητικότητας στην εταιρεία συμβούλων τεχνολογίας Star.
Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες αγωνίζονται να παραμείνουν επίκαιρες στην Κίνα. Η Nissan δήλωσε στην έκθεση ότι θα επενδύσει επιπλέον 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια στην Κίνα και θα λανσάρει 10 νέα οχήματα τα επόμενα χρόνια για να αντιστρέψει την πτώση των πωλήσεών της.
«Για να είμαι ειλικρινής οι κινεζικές μάρκες ήταν πολύ γρήγορες στην κυκλοφορία νέων μοντέλων», δήλωσε ο επικεφαλής της Nissan China, Stephen Ma. «Τώρα, νομίζω ότι έχουμε επανακάμψει».
Διαβάστε ακόμη
«Έκοψαν» κεφάλια οι Ελβετοί της Landis+Gyr για τους έξυπνους μετρητές
Ανοχύρωτη η Ελλάδα: 200% αυξήθηκαν μέσα σε δύο χρόνια οι κυβερνοεπιθέσεις
Πλειστηριασμοί: Πόσο πουλήθηκαν 28 γραφεία σε κτήριο της Ερμού (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
