Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της Qualcomm, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη BMW, αναμένεται να προκαλέσει σημαντικό ενδιαφέρον από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων που επιθυμούν να αποκτήσουν άδεια χρήσης του συστήματος, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του αμερικανικού κολοσσού στο CNBC.
Τα σχόλια αυτά υπογραμμίζουν τον τρόπο με τον οποίο η Qualcomm, ένας σημαντικός παίκτης στον τομέα των μικροτσίπ για smartphone, διαφοροποιεί τις δραστηριότητές της σε νέους τομείς, με τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας να είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους.
Την περασμένη εβδομάδα, η Qualcomm και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW ανακοίνωσαν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης που βασίζεται στους ημιαγωγούς της πρώτης.
Ονομάζεται Snapdragon Ride Pilot Automated Driving System και είναι ένα είδος συστήματος υποβοήθησης του οδηγού. Επιτρέπει την οδήγηση χωρίς χέρια σε ορισμένους δρόμους ή ακόμα και την αλλαγή λωρίδας, αλλά όχι την πλήρη αυτόνομη οδήγηση του αυτοκινήτου.
Το σύστημα θα κάνει το ντεμπούτο του στο νέο BMW iX3 και οι εταιρείες αναφέρουν ότι θα είναι διαθέσιμο σε 100 χώρες έως το 2026.
Ωστόσο, παρόλο που το σύστημα έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη BMW, ο Κριστιάνο Αμόν, Διευθύνων Σύμβουλος της Qualcomm, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο CNBC ότι η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί για να παραχωρηθεί με άδεια χρήσης και σε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
«Όλοι περίμεναν αυτή τη στιγμή, συμπεριλαμβανομένων και ημών των ιδίων, επειδή πολλοί ήθελαν να δουν πώς λειτουργεί στο δρόμο», δήλωσε ο Αμόν, προσθέτοντας ότι το BMW iX3 θα κυκλοφορήσει με την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε 60 χώρες. Αυτό θα επιτρέψει την επίδειξη του συστήματος, όπως προσέθεσε.
«Πιστεύω ότι αυτό που αναμένω να συμβεί, καθώς οι OEM (Original Equipment Manufacturers) θα δουν πώς λειτουργεί και πόσο ανταγωνιστικό είναι, είναι ότι θα πυροδοτήσει ένα ντόμινο ενδιαφέροντος άλλων κατασκευαστών αυτοκινήτων που θα θέλουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία», υποστήριξε.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Qualcomm δήλωσε ότι η εταιρεία έχει «κάνει μεγάλη πρόοδο» στις διαπραγματεύσεις με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά τόνισε πως η εταιρεία «δεν είναι ακόμη έτοιμη να ανακοινώσει» οποιαδήποτε συνεργασία.
Η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της Qualcomm είναι τα τσιπ που τροφοδοτούν τα smartphone τα οποία κατασκευάζονται από εταιρείες όπως η Samsung και η Xiaomi.
Ωστόσο, ο Αμόν έχει επιδιώξει να διαφοροποιήσει την εταιρεία σε νέους τομείς, όπως τσιπ για υπολογιστές, ημιαγωγοί για κέντρα δεδομένων και αυτοκίνητα.
Έχει μεγάλες προσδοκίες για τον τομέα των αυτοκινήτων, ο οποίος απέφερε σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια το β’ τρίμηνο και σημείωσε αύξηση 21% σε ετήσια βάση. Η εταιρεία έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι αναμένει τα έσοδα από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας να αυξηθούν στα 8 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το οικονομικό έτος 2029.
Σε μια προσπάθεια να επιτύχει αυτό το στόχο, η Qualcomm σχεδιάζει τεχνολογία για διάφορα μέρη ενός αυτοκινήτου. Τα τσιπ της μπορούν να τροφοδοτούν συστήματα ψυχαγωγίας εντός του αυτοκινήτου, για παράδειγμα, ενώ πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε μια νέα συνεργασία με την Google Cloud που επιτρέπει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να δημιουργήσουν τους δικούς τους ψηφιακούς βοηθούς.
«Η Qualcomm δημιουργεί ένα ολόκληρο οικοσύστημα με επικεφαλής το λογισμικό», δήλωσε ο Μουρτούζα Αλί, ανώτερος αναλυτής της Counterpoint Research, στο CNBC.
«Το κύριο σημείο το οποίο θα αποτελέσει και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι ότι αποτελεί έναν πλήρως ολοκληρωμένο πάροχο λύσεων για την αυτονομία των αυτοκινήτων, κάτι που τους έλειπε», προσέθεσε.
Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδίως στην Ευρώπη, θεωρείται ότι υστερούν σε τεχνολογίες όπως η αυτόνομη οδήγηση, σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές τους από την Κίνα.
Διαβάστε ακόμη
ΔΕΗ: Αμετάβλητα τα τιμολόγια ρεύματος τον Οκτώβριο – Απορροφά την αύξηση στην τιμή χονδρικής
Φαινόμενο Johatsu: Πού πάνε οι άνθρωποι όταν εξαφανίζονται;
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.