Η Volvo Cars ανακοίνωσε ότι στοχεύει σε μακροπρόθεσμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους άνω του 8%, στο πλαίσιο μιας ριζικής αναθεώρησης της στρατηγικής της, που περιλαμβάνει επανεξέταση των σχεδίων ηλεκτροκίνησης και παράταση της παραγωγής υβριδικών μοντέλων.
Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία είχε εγκαταλείψει το 2024 τον φιλόδοξο στόχο για πλήρη ηλεκτροκίνηση έως το 2030, καθώς η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα επιβραδύνεται παγκοσμίως. Η νέα κατεύθυνση δίνει έμφαση στην ευελιξία ανά αγορά και στη δυνατότητα να προσαρμόζεται η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ανάλογα με τις ανάγκες των καταναλωτών.
Αντίδραση στους δασμούς Τραμπ και νέα παραγωγή στις ΗΠΑ
Με δεδομένο ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα που εξάγει η Volvo στις ΗΠΑ κατασκευάζονται στην Ευρώπη, η εταιρεία επηρεάστηκε έντονα από τους δασμούς εισαγωγής του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Για να αντισταθμίσει τις επιπτώσεις, η Volvo ανακοίνωσε ότι θα μεταφέρει μέρος της παραγωγής των υβριδικών της μοντέλων στις ΗΠΑ.
Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Φρέντρικ Χάνσον, δήλωσε ότι η Volvo δεν θέτει αυστηρό χρονοδιάγραμμα για τον νέο στόχο, ωστόσο αναμένει βελτίωση του περιθωρίου κατά 2-3 ποσοστιαίες μονάδες μέσα από πρόγραμμα εξοικονόμησης κόστους 1,9 δισ. δολαρίων και στενότερη συνεργασία με τη Geely.
Η “κινεζική γέφυρα” της Volvo
Η συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο Geely, ο οποίος είναι και κύριος μέτοχος της Volvo, βρίσκεται στον πυρήνα του νέου επιχειρηματικού σχεδίου. Η εταιρεία θα μοιραστεί κοινό λογισμικό και προμηθευτές με τη Geely, ενώ σχεδιάζει να εντάξει παραγωγή οχημάτων των brands του κινεζικού ομίλου στο νέο εργοστάσιό της στη Σλοβακία.
«Η καρδιά της συνεργασίας με τη Geely είναι η κοινή προμήθεια και η αξιοποίηση του γεγονότος ότι η Geely είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο», δήλωσε ο Χάνσον, προσθέτοντας:
«Θα γίνουμε πλήρως ηλεκτρικοί όταν οι πελάτες μας είναι έτοιμοι. Ωστόσο, η ανάπτυξη δεν προχωρά με τον ίδιο ρυθμό σε όλες τις περιοχές, οπότε χρειαζόμαστε μια μεγαλύτερη “γέφυρα”».
Επιστροφή Samuelsson και ανασυγκρότηση
Η Volvo επανέφερε στις αρχές του 2025 τον πρώην CEO Χόκαν Σάμιουελσον, στενό συνεργάτη του ιδιοκτήτη της Geely, Λι Σουφού, σε διετή θητεία με στόχο την αναστροφή της πτωτικής πορείας της μετοχής. Ο Σάμιουελσον ξεκίνησε άμεσα πρόγραμμα περικοπών κόστους και κατάργησης 3.000 διοικητικών θέσεων, εγκαταλείποντας τους προηγούμενους στόχους για λειτουργικό περιθώριο 7–8% το 2026.
Το περιθώριο της Volvo το 2024 διαμορφώθηκε στο 5,6%, με τη νέα στρατηγική να επιδιώκει μια σταθερή επιστροφή σε ισχυρή κερδοφορία και θετική ταμειακή ροή.
Διαβάστε ακόμη
Τζον Κατσιματίδης: Γιατί ο ελληνοαμερικανός billionaire είναι εξοργισμένος με τον Ζόραν Μαμντάνι
Στρατηγική συμμαχία Google – Αυστραλίας για AI data center στο Νησί των Χριστουγέννων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.