search icon

Αυτοκίνητο

Ο Μερτς ζητά από την ΕΕ να καταργήσει την απαγόρευση θερμικών κινητήρων από το 2035

Ο Γερμανός Καγκελάριος πιέζει την Κομισιόν προτρέποντάς την να διατηρήσει ανοιχτές τις τεχνολογικές επιλογές για την αυτοκινητοβιομηχανία, αναθεωρώντας την προγραμματισμένη κατάργηση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035

«Πρόκειται πάνω απ’ όλα για την επίτευξη καλής συμβατότητας μεταξύ της ανταγωνιστικότητας και των απαιτήσεων που θέτουμε για την προστασία του κλίματος», ξεκαθάρισε ο Γερμανός Καγκελάριος, Φρίντριχ Μερτς, σχολιάζοντας την απόφαση του Βερολίνου να ζητήσει πλέον επίσημα από την ΕΕ να χαλαρώσει το μπλόκο που αφορά την απαγόρευση των νέων οχημάτων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ από το 2035.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να δημοσιεύσει μέσα στο Δεκέμβριο ένα πακέτο προτάσεων με στόχο να ενισχύσει τον τομέα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος έχει να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες με την επέκταση της ηλεκτροκίνησης, τους δασμούς των ΗΠΑ και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα.

Η δέσμη μέτρων αναμένεται να καλύψει τον οδικό χάρτη για τις εκπομπές ρύπων για το 2030 και το 2035. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κέρδισαν μια αναβολή στους στόχους CO2 για το 2025 νωρίτερα φέτος, όταν η ΕΕ συμφώνησε στη υιοθέτηση ενός μέσου όρου εκπομπών κατά την περίοδο 2025-27.

Τη γερμανική στάση δεν συμμερίζονται καθολικά οι ηγέτες των μεγαλύτερων οικονομιών της Ευρώπης. Η Γαλλία και η Ισπανία κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να τηρήσει τα σχέδια για την απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στο μπλοκ μετά το 2035, όταν θα ανακοινώσει την προγραμματισμένη αναθεώρηση των στόχων εκπομπών για το 2030 και το 2035.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι εδώ και καιρό δυσαρεστημένες με το χρονοδιάγραμμα της ΕΕ και ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Όλα Καλένιους, ο οποίος προεδρεύει της ένωσης Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων ACEA, υπήρξε ένας από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές για ηπιότερους κανόνες εκπομπών CO2.

Η Γαλλία και η Ισπανία «ελπίζουν ότι η επερχόμενη αναθεώρηση θα διατηρήσει το ανώτατο όριο του 2035 και φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους εκπομπών CO2 που το στηρίζει», ανέφερε ένα έγγραφο που παρουσιάστηκε στους υπουργούς Περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο στα τέλη Οκτωβρίου, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg. «Αυτή η αναθεώρηση δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να θέσει υπό αμφισβήτηση τον στόχο μηδενικών εκπομπών καυσαερίων το 2035».

Ενώ η Ισπανία και η Γαλλία λένε ότι οι πρωταρχικοί στόχοι για το κλίμα πρέπει να παραμείνουν αμετάβλητοι, αφήνουν επίσης περιθώρια για «ευελιξία» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν στην Ευρώπη. Προωθούν ένα προνομιακό λογιστικό καθεστώς «υπερπιστώσεων» με βάση το τοπικό περιεχόμενο.

Η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι ο στόχος του 2035 για τον τερματισμό της πώλησης αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 δείχνει μια «αυτοκαταστροφική» θέση σε βιομηχανικά και περιβαλλοντικά ζητήματα.

«Η απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 είναι ένα από τα πιο προφανή παραδείγματα μιας αυτοκαταστροφικής προσέγγισης», τόνισε χαρακτηριστικά η Ιταλίδα πρωθυπουργός. «Η συμβολή του βιομηχανικού τομέα στην πρόκληση της οικολογικής μετάβασης δεν μπορεί να σημαίνει διάλυση ολόκληρων κλάδων».

Η κατάσταση προσθέτει πίεση στην κυβέρνηση του Μερτς, καθώς επιδιώκει να τονώσει την γερμανική ανάπτυξη αντιμετωπίζοντας μια σειρά εγχώριων και γεωπολιτικών προκλήσεων, συμπεριλαμβανομένων των γηρασμένων υποδομών, της γήρανσης του εργατικού δυναμικού και του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Το αυτοκίνητο, που εφευρέθηκε στη Γερμανία τον 19ο αιώνα, είναι σύμβολο εθνικής υπερηφάνειας και η ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία, AfD, έχει εκμεταλλευτεί το αυξανόμενο άγχος επικρίνοντας με σφοδρότητα τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης από Λονδίνο: Βασική μου υποχρέωση ο συνδυασμός δημοσιονομικής σταθερότητας και ταχείας μείωσης του χρέους

Λειψυδρία: Η σοβαρότερη κρίση της 30ετίας για την Αθήνα – Με έργα 2,5 δισ. η αντιμετώπιση

Γιατί οι ευρωπαϊκές αγορές καταγράφουν ράλι κάθε Δεκέμβριο – Θα συμβεί και το 2025; (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version