Η Ferrari έχει αρχίσει να δέχεται πληρωμές σε κρυπτονόμισμα για τα πολυτελή σπορ αυτοκίνητά της στις ΗΠΑ και πρόκειται να επεκτείνει το εν λόγω τρόπο πληρωμής στην Ευρώπη, έπειτα από αιτήματα των πλούσιων πελατών της, δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής μάρκετινγκ και εμπορικών δραστηριοτήτων της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Όπως μεταδίδει το CNBC, η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών blue chip έχουν απομακρυνθεί από τα κρυπτονομίσματα, καθώς η αστάθεια του bitcoin και άλλων ψηφιακών assets τα καθιστά μη πρακτικά για το εμπόριο. To πλέγμα των ρυθμιστικών κανόνων και η υψηλή χρήση ενέργειας αποτρέπουν επίσης τη διάδοση των crypto ως μέσου πληρωμής.

Για παράδειγμα η εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla, άρχισε το 2021 να δέχεται πληρωμές σε bitcoin, ωστόσο, στη συνέχεια διευθύνων σύμβουλός τη Έλον Μασκ, το σταμάτησε λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών.

Ο Chief Marketing and Commercial Officer της Ferrari, Ενρίκο Γκαλιέρα, είπε στο Reuters ότι τα κρυπτονομίσματα περιορίζουν το αποτύπωμά τους άνθρακα μέσω της εισαγωγής νέου λογισμικού και μιας μεγαλύτερης χρήσης ανανεώσιμων πηγών.

«Ο στόχος μας να επιτύχουμε την ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα έως το 2030 σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας έχει απολύτως επιβεβαιωθεί», είπε σε συνέντευξή του.

Η Ferrari είπε ότι η απόφαση ήρθε ως απάντηση σε αιτήματα της αγοράς και των αντιπροσώπων, καθώς πολλοί από τους πελάτες της έχουν επενδύσει σε κρυπτονομίσματα.

«Μερικοί είναι νέοι επενδυτές που έχουν χτίσει την περιουσία τους γύρω από κρυπτονομίσματα», είπε. «Κάποιοι άλλοι είναι πιο παραδοσιακοί επενδυτές, που θέλουν να διαφοροποιήσουν τα χαρτοφυλάκιά τους».

Ενώ ορισμένα κρυπτονομίσματα, όπως το δεύτερο μεγαλύτερο, το Ether, έχουν βελτιώσει την ενεργειακή τους απόδοση, το bitcoin εξακολουθεί να δέχεται κριτική για την ενεργοβόρα εξόρυξή του.

Ωστόσο, ο Γκαλιέρα δεν είπε πόσα αυτοκίνητα περιμένει να πουλήσει η Ferrari μέσω crypto. «Αυτό θα μας βοηθήσει να συνδεθούμε με ανθρώπους που δεν είναι απαραίτητα πελάτες μας, αλλά μπορεί να αγοράσουν μια Ferrari», υπογράμμισε.

Άνοιγμα στην Ευρώπη

Η ιταλική εταιρεία, η οποία πούλησε 13.200 αυτοκίνητα το 2022, με τιμές που ξεκινούν από πάνω από 200.000 ευρώ (211.000 $) και φτάνουν τα 2 εκατομμύρια ευρώ, σχεδιάζει να επεκτείνει το σύστημα πληρωμών σε κρυπτονομίσματα στην Ευρώπη έως το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους και στη συνέχεια σε άλλες περιοχές όπου τα crypto είναι νομικά αποδεκτά.

Η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Αφρική (EMEA) είναι η μεγαλύτερη αγορά της Ferrari, αντιπροσωπεύοντας το 46% των συνολικών αποστολών αυτοκινήτων της το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

«Το ενδιαφέρον είναι το ίδιο στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, δεν βλέπουμε τεράστιες διαφορές», υπογράμμισε.

Η Ferrari έχει στραφεί σε έναν από τους μεγαλύτερους επεξεργαστές πληρωμών κρυπτονομισμάτων, το BitPay, για την αρχική φάση στις ΗΠΑ και θα επιτρέψει συναλλαγές σε bitcoin, ether και USDC, ένα από τα μεγαλύτερα λεγόμενα stablecoins. Η Ferrari ενδέχεται να χρησιμοποιήσει άλλους επεξεργαστές πληρωμών σε διαφορετικές περιοχές.

«Οι τιμές δεν θα αλλάξουν, ούτε χρεώσεις, ούτε προσαυξήσεις εάν πληρώσετε μέσω κρυπτονομισμάτων», τόνισε ο Γκαλλιέρα.

Διαβάστε ακόμη

Όλα τα σενάρια για μειωμένο ή «κανονικό» ΦΠΑ σε εισιτήρια, καφέ, και τουρισμό

Τσακλόγλου: Τι αλλάζει στην επαγγελματική ασφάλιση με το νέο νομοσχέδιο

Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Σε ποιες περιοχές θα διεξαχθεί δεύτερος γύρος

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ