Απότομη πτώση κερδών για το β’ τρίμηνο ανακοίνωσε η  γερμανική Volkswagen η οποία μείωσε σήμερα τις προβλέψεις της για ολόκληρο το έτος, καθώς αντιμετωπίζει τις αρνητικές επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη 3,83 δισεκατομμυρίων ευρώ (4,49 δισεκατομμύρια δολάρια) για το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο, σημειώνοντας πτώση 29% από τα 5,4 δισεκατομμύρια ευρώ του προηγούμενου έτους.

Οι αναλυτές ανέμεναν κέρδη 3,94 δισεκατομμυρίων ευρώ για το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με την κοινή εκτίμηση της Factset.

Η Volkswagen ανακοίνωσε έσοδα 80,8 δισεκατομμυρίων ευρώ για το δεύτερο τρίμηνο, υπολείπονται επίσης των προσδοκιών των αναλυτών για 82,2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σε μια πολυαναμενόμενη εκτίμηση του αντίκτυπου των αμερικανικών δασμών, η Volkswagen δήλωσε ότι η λειτουργική απόδοση των πωλήσεων για το 2025 αναμένεται πλέον να κυμανθεί μεταξύ 4% και 5%, κάτω από την προηγούμενη πρόβλεψη του 5,5% έως 6,5%.

Οι πωλήσεις για ολόκληρο το έτος αναμένεται επίσης να κυμανθούν στο επίπεδο που επιτεύχθηκε πέρυσι, σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψη για αύξηση έως και 5%.

Τα αποτελέσματα αυτά έρχονται σε μια περίοδο που οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές αυτοκινήτων αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν μια σειρά προκλήσεων στον κλάδο, όπως ο έντονος ανταγωνισμός από τις κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων και οι εισαγωγικοί δασμοί 25% που επέβαλε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, μεταδίδει το CNBC.

«Τα εξαμηνιαία μας αποτελέσματα παρουσιάζουν μια αντιφατική εικόνα: από τη μία πλευρά,  κάναμε μεγάλη επιτυχία με τα προϊόντα μας και σημειώσαμε πρόοδο στην αναδιάρθρωση της εταιρείας», δήλωσε ο Arno Antlitz, οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, σε ανακοίνωση.

«Από την άλλη πλευρά, τα λειτουργικά αποτελέσματα μειώθηκαν κατά ένα τρίτο σε ετήσια βάση, επίσης λόγω των υψηλότερων πωλήσεων των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων με χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Επιπλέον, η αύξηση των εισαγωγικών δασμών των ΗΠΑ και τα μέτρα αναδιάρθρωσης είχαν αρνητικό αντίκτυπο», ανέφερε.

Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρείται εξαιρετικά ευάλωτος στους δασμούς των ΗΠΑ, ιδίως λόγω της υψηλής παγκοσμιοποίησης των εφοδιαστικών αλυσίδων και της μεγάλης εξάρτησης από τις κατασκευαστικές δραστηριότητες σε ολόκληρη τη Βόρεια Αμερική.

Ο Τραμπ απείλησε πρόσφατα να αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την ΕΕ στο 30% από την 1η Αυγούστου, εντείνοντας την πίεση στον εμπορικό συνασπισμό των 27 χωρών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ, εξετάζει από τότε την απάντησή της.

Η Volkswagen δήλωσε ότι θεωρεί δεδομένο ότι οι αμερικανικοί δασμοί εισαγωγής ύψους 27,5% θα συνεχίσουν να ισχύουν και το δεύτερο εξάμηνο του έτους, επισημαίνοντας ότι υπάρχει «μεγάλη αβεβαιότητα» όσον αφορά την εμπορική πολιτική.

Διαβάστε ακόμη

Ο Τραμπ δεν απολύει (ακόμα) τον Πάουελ αλλά συνεχίζει τις πιέσεις για τα επιτόκια

Σεβάτ Ακσόι (EBRD): Γιατί η Ελλάδα βρίσκεται στον «πάτο» της τηλεργασίας στην Ευρώπη (πίνακες)

Αλέξανδρος Κίκιζας: Τα δύο μεγάλα στοιχήματα που έφεραν αύξηση κερδών στην Μέλισσα Κίκιζας (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα