-Χαίρετε! Εντάξει, ασφαλώς είναι καλά νέα η χθεσινή συνάντηση και… ο πάγος που έσπασε με τον Ερντογάν, αλλά το έργο επαναλαμβάνεται επί χρόνια οπότε ας περάσουμε ήσυχα το καλοκαίρι και βλέπουμε. Επόμενη «διεθνής στάση» του πρωθυπουργού είναι στην Αίγυπτο τη Δευτέρα κι έτσι όπως βλέπω να εξελίσσεται η περίοδος δεν μοιάζει να έχει χρόνο (και λόγο) για ανασχηματισμό Ιούλιο μήνα. -Όσον αφορά άλλα νέα, σε πρόβλημα (για τα καλά) φαίνεται ότι εξελίσσεται ο τουρισμός από τη Βρετανία γιατί η πανδημία εκεί περνάει μάλλον έξαρση. Και εν πάσει περιπτώσει, καλύτερα να μην έρθουν (ή εναλλακτικά να έρθουν Αύγουστο) αν πρόκειται να κολλήσουν το σύμπαν. Το τριήμερο κυρίως με εμάς τους… local heroes πάει για sold out στα αεροπλάνα, τα καράβια και εν μέρει τα ξενοδοχεία. Γενικά ο τουρισμός εξελίσσεται αργά και για τον Ιούλιο, πλην Μυκόνου. Εκεί προφανώς είναι άλλος κόσμος, οι μπίζνες τρέχουν με ρυθμούς προ πανδημίας. Ετσι όπως δείχνει η Μύκονος μετατρέπεται σε επενδυτικό project τύπου Ibiza, μια κατηγορία μόνη της. Πέφτουν τα δισ. ευρώ βροχή σε όλο το νησί από ξενοδοχεία, clubs εστιατόρια κ.λπ. (αλλά από υποδομές πολύ χάλια). -Κατά Ελούντα μεριά πάντως η κατάσταση δείχνει να βελτιώνεται, όπως τουλάχιστον υποστηρίζει ο επιχειρηματίας Φώτης Κοκοτός της ΕΛΟΥΝΤΑ ΑΕ. Όπως ανέβασε στο twitter “Ελούντα: Εικόνα τζίρου κρατήσεων για τη σεζόν 2021 σε σύγκριση με το σύνολο του 2019 (την αντίστοιχη χρονική στιγμή) Φεβρουάριος -25% Μάρτιος -34% Απρίλιος -28% Μάιος -15% Σήμερα -8%. (Μέση τιμή διανυκτέρευσης 2021 700 ευρώ, έναντι 2019 400 ευρώ)». -Σήμερα πάντως η ημέρα ανήκει στην Alpha Bank που σύμφωνα με το Reuters είναι on track για να εξασφαλίσει την έγκριση των μετόχων για την αύξηση των 800 εκατ. ευρώ. Την αύξηση υποστηρίζουν ισχυροί μέτοχοι της τράπεζας όπως Capital, Vanguard Group, Blackrock, Norges Bank, Schroders κά. -Κι αφού ο λόγος είναι για Γενικές Συνελεύσεις σημειώστε πως η Τράπεζα Πειραιώς έχει συγκαλέσει τακτική συνέλευση για τις 22 Ιουνίου. Στη Eurobank ακόμη δεν έχουν ορίσει την ημερομηνία, προφανώς επειδή παγίως τα τελευταία χρόνια συγκαλούν συνέλευση προς τα τέλη Ιουλίου. Όμως ούτε και στην Εθνική έχουν προγραμματίσει, αν και έλεγαν για τέλος Ιουνίου. Στην αγορά κυκλοφορεί ότι η αιτία της καθυστέρησης είναι ο λυσσώδης παρασκηνιακός πόλεμος που μαίνεται στην Εθνική για την επιλογή του νέου Προέδρου. Όχι ότι έχει αλλάξει κάτι επί της ουσίας, αφού το επικρατέστερο σενάριο είναι και παραμένει αυτό της υποψηφιότητας Γκίκα Χαρδούβελη. Στην αγορά κυκλοφορεί ευρέως ότι την υποψηφιότητα αντιμάχεται με πάθος ο νυν πρόεδρος, ο οποίος λένε ότι ποτέ δεν είδε με καλό μάτι την είσοδο Χαρδούβελη στο ΔΣ γιατί διέκρινε (και σωστά) έναν πιθανό αντικαταστάτη του. Φημολογείται μάλιστα ότι ακόμη και επιστολή έχει στείλει στον SSM όπου στολίζει τον Χαρδούβελη. -Ο… άνεμος της αλλαγής -όπως λέγαμε, κάποτε, οι παλαιότεροι- έφτασε έστω και καθυστερημένα στην εταιρεία Αττικές Διαδρομές, τη θυγατρική της Αττικής Οδού που τρέχει τη λειτουργία και τη συντήρηση του χρυσοφόρου οδικού άξονα. Εκεί λοιπόν, μέχρι πριν λίγες ημέρες, πρόεδρος εξακολουθούσε να είναι ο Δημήτρης Καλλιτσάντσης και γραμματέας ο αδελφός του Αναστάσιος. Όπως έμαθα όμως, στη Γενική Συνέλευση που έγινε στις 31 Μαΐου εκλέχθηκε νέο Διοικητικό Συμβούλιο στις Αττικές Διαδρομές, από το οποίο ασφαλώς απουσιάζουν οι αδελφοί Καλλιτσάντση. Μετά τον ευρύτατο ανασχηματισμό, λοιπόν, πρόεδρος (μη εκτελεστικός) ανέλαβε ο Άρης Ξενόφος, Α’ αντιπρόεδρος (μη εκτελεστικός) ο Χρήστος Ιωάννου της ΑΒΑΞ, Β’ αντιπρόεδρος (εκτελεστικός) ο Jean Harito του γαλλικού ομίλου Egis Project, διευθύνων σύμβουλος παρέμεινε ο Βασίλης Χαλκιάς, -ο άνθρωπος του Άκτωρα στις οδικές παραχωρήσεις (Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου κ.α.)-, ενώ το «παρών» δίνει σε θέση μέλους ο νέος ισχυρός άνδρας της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Ευθύμης Μπουλούτας. Ο μετοχικός συσχετισμός δυνάμεων στις Αττικές Διαδρομές είναι διαφορετικός σε σχέση με τη μητρική Αττική Οδό, καθώς το 80% ανήκει στην «Αττικά Διόδια Α.Ε.» (όπου είναι μέσα ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ) και το 20% στην Egis Project. Κάπως έτσι ο άνεμος της αλλαγής στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ έφτασε και στο τελευταίο «χαράκωμα». Δεδομένης της ταραχώδους σχέσης των αδελφών Καλλιτσάντση, ο Δημήτρης έχασε την ευκαιρία να είναι πρόεδρος, με γραμματέα τον Σάκη… -Περιορισμένο ανασχηματισμό όμως είχαμε και στο Δ.Σ. της Αττικής Οδού, όχι στις κορυφαίες θέσεις (όπου παραμένουν πρόεδρος ο Λεωνίδας Μπόμπολας, διευθύνων σύμβουλος ο Γιώργος Συριανός και αντιπρόεδρος ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης), αλλά σε επίπεδο μελών. Εκεί λοιπόν, έφυγαν ο Άντονυ Χατζηιωάννου, -παρότι ως γεννηθείς στο Oss της Ολλανδίας, ήταν ο μόνος «Ολλανδός» στην Ελλάκτωρ πριν την έλευση των… Ολλανδών-, και ο Λουκάς Δημητρίου, ενώ μπήκαν στο Δ.Σ. ο Άγγελος Γιόκαρης και ο Εδουάρδος (Έντυ) Σαραντόπουλος. Έχουν κι αυτές οι αλλαγές το δικό τους ενδιαφέρον… -Σας έχω νέα για τον (πρώην) βασιλιά του real estate στη Ρουμανία, Γιάννη Παπαλέκα, ο οποίος αγόρασε… τριζάτο ακίνητο στη Φιλοθέη, εις επίρρωση του ρητού για τους τρεις χρυσούς κανόνες στην αγορά ακινήτων, δηλαδή location, location, location. Καλορίζικο. -Άσχετο: τον κράξαμε τον Τσίπρα για το «ξεστοκάρισμα» του Astra Zeneca αλλά τα χαρίζουμε στην Αλβανία. -Χωρίς να αντιληφθεί κανείς (τουλάχιστον εξ όσων βρίσκονται απ έξω) τους λόγους η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, δηλαδή το λεγόμενο Υπερταμείο, ματαίωσε το συνοπτικό διαγωνισμό που είχε βγάλει στον αέρα στις 23 Απριλίου αναζητώντας δύο παρόχους υπηρεσιών για leasing αυτοκινήτων και με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών την 14η Μαΐου. Την προηγούμενη Τρίτη 8 Ιουνίου το Υπερταμείο έβγαλε ξανά στον αέρα την ίδια προκήρυξη με όριο υποβολής των προσφορών το αργότερο μέχρι αύριο Τετάρτη 16 Ιουνίου. Μιλάμε δηλαδή για περιθώριο μόλις μιας εβδομάδας. Βέβαια, ήδη μαζί με τη ματαίωση του προηγούμενου διαγωνισμού είχε ανακοινωθεί ότι οσονούπω θα επαναπροκηρυχθεί. -Τώρα, επί της ουσίας, η ΕΕΣΥΠ ψάχνει δύο παρόχους για μακροχρόνια μίσθωση (4 έτη), εταιρικών οχημάτων 4θυρων και 5θυρων, για 15.000-20.000 χιλιόμετρα τον χρόνο. Στους όρους προβλέπεται ότι το τίμημα θα πρέπει να περιέχει το service σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία της μάρκας, ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας, πιθανές βλάβες, φθορές ελαστικών (με υποχρεωτική αλλαγή κάθε 40.000 χλμ.) καθώς και επιπλέον υπηρεσίες (πχ αυτοκίνητο αντικατάστασης, οδική βοήθεια κ.λπ.). Ο μέγιστος ετήσιος προϋπολογισμός για την παροχή των παραπάνω υπηρεσιών ανέρχεται σε 60.000 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Τώρα θα μου πείτε γιατί ψάχνουν δύο αναδόχους; Απλά γιατί η ΕΕΣΥΠ όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία και με την προϋπόθεση ότι θα βρεθούν οι δύο πάροχοι θα υπογραφεί με καθέναν ξεχωριστά σύμβαση πλαίσιο με το ίδιο περιεχόμενο. Έτσι, θα μπορεί να πραγματοποιεί αναθέσεις σε οποιονδήποτε από τους δύο