Η μάχη των καραβανάδων, οι Γιάννηδες του ΕΒΕΑ και το φλερτ του Ολλανδού με την Atticabank ///


 

 

Χαίρετε! «Κοιτάμε την επόμενη ημέρα, ό,τι έγινε, έγινε» μου λέει η πηγή από το Μ.Μ. για τον ανασχηματισμό, σχολιάζοντας τον απόηχο της υπόθεσης του ναυάρχου-στρατηγού Πάτον-Αποστολάκη. Η ίδια πηγή καταλήγει «είναι η τελευταία φορά που κάνει μια προσπάθεια συνεννόησης και συναίνεσης ο πρωθυπουργός με τον ΣΥΡΙΖΑ, μάλλον είναι αφελές εκ μέρους μας να πιστεύουμε ότι μπορούμε έστω και σε σοβαρότατα ζητήματα να βρούμε κοινό σημείο με τους ανθρώπους αυτούς, απλά κοροϊδεύουν». Δεν ξέρω αν εννοούν μόνο τον ΣΥΡΙΖΑ ή και τον ίδιο τον ναύαρχο, αν και μου φαίνεται απίθανο (ο ναύαρχος) να μην είχε καταλάβει τι συμβαίνει, ότι δηλαδή θα «κλώτσαγε» ο Τσίπρας με τον διορισμό του. Πάντως, η αλήθεια είναι ότι ο ναύαρχος μετά το υπουργιλίκι έχασε και τη «θέση» συμβούλου-συνομιλητή του Τσίπρα. Τώρα στο Μ.Μ. μετά τον χυλό φυσάνε το γιαούρτι με την υπόθεση αυτή και γι’ αυτό ψάχνουν πολύ προσεκτικά το επόμενο πρόσωπο στη θέση του Αποστολάκη. Στην αρχή ακούστηκε ο Στεφανής, μετά ο Φλώρος, και μετά ο Κωσταράκος, όλοι καραβανάδες. Η αλήθεια είναι ότι δύσκολα πέτυχαν «μεταγραφές» στρατιωτικών στην πολιτική. Το αντίθετο πιο εύκολο μου φαίνεται, όπως ο αξέχαστος Πάνος (μας) που ήταν ένας πολιτικός με ψυχή στρατιωτικού γι’ αυτό κι όταν ντυνόταν στρατηγός ή ναύαρχος του πήγαινε καλύτερα.

Τέσσερις Γιάννηδες ζήλωσαν τη δόξα του Προέδρου του ΕΒΕΑ και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητήριων μετά την αδόκητη και τραγική απώλεια του Κ. Μίχαλου. Ωστόσο, αφού αντιλήφθηκαν και αξιολόγησαν καλύτερα το περιβάλλον και τις προκλήσεις που είχαν να αντιμετωπίσουν στην πορεία… χάσαμε τους δύο Γιάννηδες. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Δευτέρα κηδεύτηκε ο εκλιπών και την Τρίτη ο Α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΑ Γιάννης Συγγελίδης έσπευσε να προλάβει τις εξελίξεις λέγοντας ότι θα είναι υποψήφιος καθώς, βάσει καταστατικού, πρέπει εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος να βρεθεί αντικαταστάτης. Ηταν όμως και ο Β΄ Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΑ Γιάννης Μπρατάκος που διατηρούσε και διατηρεί ανάλογες φιλοδοξίες για τον προεδρικό θώκο του ΕΒΕΑ.

-Η διπλή υποψηφιότητα για το ΕΒΕΑ προκάλεσε παρασκηνιακές διαδικασίες για να αποφευχθεί μια ανώφελη εμφύλια σύγκρουση που θα σπαταλούσε δυνάμεις και έτσι ο Γιάννης Συγγελίδης την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από την κούρσα της διαδοχής, επειδή δεν προλαβαίνει λόγω φόρτου εργασίας. Έτσι ο Γιάννης Μπρατάκος ανέλαβε προσωρινός πρόσεδρος του ΕΒΕΑ μέχρι να γίνουν οι εκλογές, κάπου στο τέλη του 2022.

-Το ίδιο ακριβώς σκηνικό με διαφορετικούς πρωταγωνιστές παίχτηκε και για την έτερη θέση που κατείχε ο Κ. Μίχαλος , αυτήν του προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων. Τις φιλοδοξίες αυτήν τη φορά τις είχε ο Γιάννης Μασούτης που δήλωσε υποψηφιότητα για τη θέση του προέδρου και συγκάλεσε ΔΣ εντός 10 ημερών από την απώλεια, όπως προβλέπεται. Για τη θέση όμως ενδιαφερόταν και ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου και, για να μη σας κουράζω, κάπως έτσι εξελίχθηκαν τα πράγματα κι αποκτήσαμε τους δύο νέους προέδρους.

-Και αφού η στήλη σήμερα το έριξε στις μακάβριες διαδοχές (καθώς η ζωή συνεχίζεται) να σας πω ότι στη θέση της εκλιπούσας Λητούς Ιωαννίδου στο ΔΣ του ΟΛΠ αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες, να οριστεί ως μη εκτελεστικό μέλος ο Δημήτρης Πολίτης CEO του ΤΑΙΠΕΔ, εκπροσωπώντας το Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο. Η επιλογή έγινε με κριτήριο να δείξει η Κυβέρνηση το βάρος που δίνει στις σχέσεις με την Cosco μετά τη συμφωνία για την επικείμενη μεταβίβαση του 16% και ταυτόχρονα με στόχο να αναβαθμίσει την εκπροσώπηση για καλύτερη συνεργασία Δημοσίου – ΤΑΙΠΕΔ – Κινέζων για το λιμάνι.

Η οικονομία σταδιακά ανακάμπτει. Αυτό σκέφτηκε η στήλη ακούγοντας ότι η κυκλοφορία στην Αττική Οδό ήταν αυξημένη κατά 4%, στο εξάμηνο, στη συνέχεια το καλοκαίρι η αύξηση έφτασε το 6% και τώρα οι ενδείξεις είναι ότι κινείται σε επίπεδα πάνω από αυτά του 2019. Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ πάντως δεν έχει σαφή εικόνα τι θα γίνει με τον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού ενόψει της λήξης της υφιστάμενης σύμβασης.

-Είπα ΕΛΛΑΚΤΩΡ και το θυμήθηκα: Είναι τσεκαρισμένο και η στήλη το μεταφέρει με βεβαιότητα. Η Reggeborgh Invest, κοινώς ο Ολλανδός, είναι σε συζητήσεις, για να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου της Atticabank. Προσοχή, για να μην παρεξηγηθούμε: Συζητήσεις γίνονται, δεν έχει συμφωνηθεί τίποτε ακόμη. Σημειώστε επίσης ότι οι πληροφορίες είναι ότι αν τελικά ευοδωθεί το σενάριο που δουλεύεται τώρα, ο Ολλανδός θα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της Atticabank. Όπως καταλαβαίνετε (και όπως γίνεται συνήθως σε αυτές τις δουλειές) πρώτα θα βρεθούν οι επενδυτές και στη συνέχεια θα προσδιοριστούν οι όροι της ΑΜΚ.

-Σημειώστε ότι ο Γ. Ζαββός, πριν καταργηθεί το χαρτοφυλάκιό του, έψαχνε νομοσχέδιο για να κολλήσει τις διατάξεις για τον αναβαλλόμενο φόρο στις τράπεζες και τη δυνατότητα να επιμερίζεται σε βάθος χρόνου και όχι σε μια χρήση. Ο στόχος ήταν να γίνει αυτήν ή το αργότερο την επόμενη εβδομάδα. Υποθέτω ότι τώρα το ίδιο ζήτημα διαχειρίζεται ο Χ. Σταϊκούρας.

-Είναι αναμφίβολα πρώιμο και περιστασιακό οπότε δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, αλλά ορισμένοι τουλάχιστον ξενοδόχοι που οι μονάδες τους Ιούλιο –Αύγουστο κινήθηκαν πολύ καλά, αναφέρουν τώρα μια μάλλον απότομη καθίζηση των κρατήσεων του Σεπτεμβρίου που εκδηλώθηκε από τις 24-25 Αυγούστου και μετά. Το αποδίδουν στην ανησυχία που δημιουργεί η μετάλλαξη Δέλτα και περιμένουν τις επόμενες ημέρες για να καταλάβουν πώς τελικά εξελίσσεται η κατάσταση. Την ίδια στιγμή, ακριβώς αντίθετα είναι τα μηνύματα που έρχονται από ξενοδόχους σε Κρήτη, Ρόδο και Κέρκυρα όπου οι κρατήσεις δείχνουν να διατηρούν τη δυναμική τους.

-Ενδεχομένως να μην το έχετε καταλάβει, αλλά εδώ και αρκετούς μήνες οι πωλήσεις αυτοκινήτων επιστρέφουν στις παλιές καλές εποχές. Με βάση τα στοιχεία (ΕΛΣΤΑΤ και ΣΕΑΑ) στο 7μηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2021 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ήταν αυξημένες κατά 50% σε σχέση με το 2020 και μόλις 10% χαμηλότερες του ιδίου διαστήματος το 2019. Αυτό το στοιχείο ανέδειξε ο Ευτύχης Βασιλάκης μιλώντας στους μετόχους της Autohellas, αναφέροντας παράλληλα πως η ζήτηση στο μακροχρόνιο leasing παραμένει ισχυρή. Αν, πάντως, περιμένετε αυτοκίνητο, προετοιμαστείτε για καθυστερήσεις καθώς τα μεγάλα εργοστάσια παραγωγής έχουν ξεμείνει από… τσιπάκια. Όσο για το rent-a-car, η χρονιά -κατά Βασιλάκη, πάντοτε- πάει εξαιρετικά, με πολύ μεγάλους τζίρους και μάλιστα με αριθμητικά λιγότερες μισθώσεις σε σχέση με το 2019.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.