Χαίρετε! Σήμερα αναμένεται μια σχετική κόντρα στη Βουλή μεταξύ Μητσοτάκη και Τσίπρα μου λένε, αν προκληθεί για το πόθεν έσχες του ο πρώτος θα απαντήσει στον δεύτερο. Ενδιαφέρει κανέναν, θα μου πείτε, μεσούντος του θέρους ειδικά, με 40 βαθμούς; Κατά την (ταπεινή) γνώμη μου ούτε για μονόστηλο σε site, αλλά ok έτσι είναι η πολιτική. Σε άλλα νέα, μου λένε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει ο υποχρεωτικός εμβολιασμός στα σχολεία διότι καθηγητές και δάσκαλοι εμβολιάζονται σιγά σιγά ικανοποιητικά. Με προσοχή κοιτούν οι «λοίμω» (λοιμωξιολόγοι) τα στοιχεία των ΜΕΘ και μια σύγκριση με την 1η Μαΐου (όπου το τρίτο κύμα ήταν σε εξέλιξη, είχε ξεκινήσει πάνω από μήνα) δείχνει ότι ενώ τότε είχαμε πάνω από 800 διασωληνωμένους, τώρα είμαστε στους 150. Η γνώμη του Μ.Μ., αναλύοντας τα στοιχεία αυτά, είναι ότι το τέταρτο κύμα δεν έχει τα ίδια «σφοδρά χαρακτηριστικά», άρα δεν είμαστε -προς το παρόν- σε κίνδυνο να γεμίσουν νοσοκομεία και εντατικές. Αυτό, καταλαβαίνετε, ενδιαφέρει πολύ όλους, κυρίως την αγορά για να μη «στραβώσει» τον Αύγουστο ο τουρισμός που… πάει σφαίρα εδώ και τρεις εβδομάδες. Στα Κυκλαδονήσια δεν βρίσκεις τραπέζι στα εστιατόρια μου λένε, ενώ και στα μεγάλα κλασικά νησιά -Κρήτη, Ρόδο, Κέρκυρα- οι κρατήσεις ξεπέρασαν το 60%. Άρα, ο Αύγουστος -χωρίς απρόοπτα- θα πάει στο 70% του 2019. Μακάρι. -Από αυτά που αντιλαμβάνεται η στήλη, κατά πάσα πιθανότητα θα δούμε το από καιρού κυοφορούμενο deal της πώλησης της Wind να πραγματοποιείται. Ο Ν. Σταθόπουλος της BC Partners, μετά την κίνηση εξαγοράς της NOVA, θέλει να βάλει την εταιρία στις τηλεπικοινωνίες. Προφανώς δεν δήλωσε τυχαία σε συνέντευξή του ότι «η κινητή τηλεφωνία αποτελεί μέρος του πλάνου μας. Το πώς ακριβώς θα γίνει αυτό θα το δούμε. Υπάρχουν διάφορες επιλογές, δηλαδή είτε ως εικονικός πάροχος, είτε και αυτόνομα». Υπενθυμίζεται ότι τη Wind κοίταζε κάποια στιγμή και η CVC, αλλά έχει αποσύρει το ενδιαφέρον της, οπότε οι πιθανότητες -στην παρούσα φάση, τουλάχιστον- δείχνουν να είναι αυξημένες για την BC Partners. Άντε μπράβο, να ξυπνήσει λίγο και ο ανταγωνισμός στην κινητή τηλεφωνία. -Υ.Γ.: Σημειώστε ότι η πώληση της Wind δεν είναι το νέο deal του 1,5 δισ. που «ψήνεται» αυτή την περίοδο στην αγορά. -Αντίθετα με την κινητή τηλεφωνία πάντως, στα σούπερ μάρκετ ο ανταγωνισμός εντείνεται. Ο Σκλαβενίτης κερδίζει μερίδια αγοράς, εδραιώνεται στην επαρχία και γενικά δείχνει να κερδίζει το στοίχημα. Αλλά οι προμηθευτές του Σκλαβενίτη κάνουν τρισάγιο για να πληρωθούν. Σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις λιανικές πωλήσεις που εκδόθηκε την Άνοιξη, ο μέσος όρος προθεσμίας εξόφλησης προμηθευτών για τον νέο Σκλαβενίτη, μετά την απορρόφηση του Μαρινόπουλου, είναι … 207 ημέρες. Τι είναι όμως μπροστά στην αιωνιότητα 207 ημέρες για να πάρεις τα λεφτά σου; Για την ιστορία, σημειώστε ότι ο καλύτερος στην εξόφληση των προμηθευτών -όπως λένε στην αγορά, γιατί δεν το συμπεριέλαβε η έκθεση της Επιτροπής- είναι το Lidl που πληρώνει σε τρεις εβδομάδες. -Κι αφού ο λόγος είναι για την αγορά των σούπερ μάρκετ (αλλά κι επειδή έσφιξαν οι ζέστες) να σας ενημερώσω ότι από σχετική ανακοίνωση το κοινό πληροφορήθηκε την επάνοδο στη δράση του εκδότη των 90’s Μιχάλη Ανδρουλιδάκη. Συγκεκριμένα, η επιτελική ομάδα της εφημερίδας «Επενδυτής – Επενδυτικός» (σ.σ.: για να μην παρεξηγηθούμε, έτσι την ονομάζει ο ίδιος) τίθεται επικεφαλής και συντονιστής, μεγάλης επένδυσης για μια νέα μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ (200 καταστήματα) που θα ξεκινήσει τη λειτουργία της από το Φθινόπωρο και η οποία στοχεύει να εισαχθεί το συντομότερο στο ΧΑ. -Κατά την ανακοίνωση στην επένδυση, που θα υπερβεί τα 160 εκατομμύρια, (σ.σ.: ναι, ναι, για ευρώ μιλάμε) σε πρώτη φάση, μετέχει ομάδα επιχειρηματιών και τουλάχιστον 1 μεγάλο fund. Αντιγράφω την ανακοίνωσή του: «Kεντρικό ρόλο έχει το επιτελείο και τα στελέχη της εφημερίδας ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ – ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΣ. Οι άνθρωποι της εφημερίδας έχουν μεγάλη εμπειρία στον τομέα των επενδύσεων. Συστηματικά παρακολουθούν και συνεργάζονται με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας και τους σημαντικότερους επιχειρηματίες. Από το επιτελείο της εφημερίδας προήλθαν τα προηγούμενα χρόνια μεγάλες επενδύσεις στους τομείς των κατασκευών και του Real Estate, της Κλωστοϋφαντουργίας, της Υγείας και των μέσων ενημέρωσης. Πρόκειται για τις εταιρείες STABILTON AE, Πελοπία ΑΕ, Μακεδονικά Κλωστήρια ΑΕ, Κλωστήρια Κορίνθου ΑΕ, Tembo ΑΕ (Τηλεόραση), Planet ΑΕ (ραδιόφωνο) και τις εφημερίδες Επενδυτής, Sportive, Εξουσία κ.λπ.». Στο μεταξύ, σε άλλα νέα, ο γνωστός μετεωρολόγος Τάσος Αρνιακός είπε ότι ο καύσωνας θα κρατήσει ακόμη δυο εβδομάδες. -Την περασμένη Παρασκευή οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των τεσσάρων συστημικών τραπεζών υπέγραψαν ότι αποδέχονται τα οικονομικά στοιχεία και τρέχει πλέον η άσκηση των stress tests. Την προσεχή Παρασκευή στις 8 μ.μ. θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα. -Με την ευκαιρία, σημειώστε ότι στις τράπεζες παρατηρούν πλέον μια αλλαγή συμπεριφοράς όσον αφορά τους πλειστηριασμούς. Είτε ο πλειστηριασμός αφορά ιδιώτη είτε επιχείρηση δεν υπάρχει πλέον η κινητικότητα που σημειωνόταν στο παρελθόν για αναζήτηση λύσης της τελευταίας στιγμής, αναβολή κ.λπ. Δηλαδή, οι πλειστηριασμοί μπαίνουν στην καθημερινότητά μας και μετά την υποχρεωτική παύση του Αυγούστου, περιμένετε ότι θα επιταχυνθούν. -Συμφωνία έχουμε για τη ΝΟΤΟS με την Οptima Bank να παίρνει τα βάρη του M&G, τα δάνεια να κουρεύονται και τις τράπεζες να παίρνουν μετοχές. Ο Μ. Παπαέλληνας διατηρεί ποσοστό καθώς (και πάλι) εισφέρει οικονομικά, ενώ η συμμετοχή Σάμυ Φάις είναι μάλλον περιορισμένη και λέγεται ότι οφείλεται σε… τιμάριο της NΟΤΟS που παίρνει ο επιχειρηματίας. -Με ενημέρωσαν ότι στις 4 Αυγούστου έχει προγραμματιστεί να βγει στο σφυρί ένα πλοίο υπό σημαία Παναμά, τύπου bulk carrier, το οποίο φέρει τη… sexy ονομασία “Sexta” και ανήκει στην εταιρεία “Sexta Marine”, η οποία -όπως αναφέρεται στην έκθεση- «κατά το καταστατικό της, εδρεύει στη Μονρόβια της Λιβερίας, πράγματι όμως στην Κηφισιά Αττικής, στην οδό Σπάρτης αρ. 7».Tο πλοίο είναι κατασκευασμένο από χάλυβα τον Ιούλιο του 2000 στη Νότια Κορέα, διαθέτει μια μηχανή εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτρομηχανές 350 KW και κατασχέθηκε αναγκαστικά «με όλα αυτού τα εξαρτήματα, συστατικά, παραρτήματα, παρακολουθήματα, εφόδια και προσαυξήματα, κύρια και βοηθητικά μηχανήματα». -Όσο για τα βάρη του είναι πολλά και… ασήκωτα, καθώς φαίνεται ότι, κατά παράφραση του γνωστού λαϊκού άσματος «κάθε λιμάνι και καημός», εδώ έχουμε κάθε λιμάνι και… χρέη. Έτσι, υπάρχουν μια απαγόρευση απόπλου δυνάμει της από 31-08-2020 Προσωρινής Διαταγής του Ειρηνοδικείου Πειραιώς, υπέρ της “SAIFEE SHIP SPARE PARTS & SHIP CHANDLERS L.L.C.”, μια απαγόρευση απόπλου δυνάμει της από 31-08-2020 Προσωρινής Διαταγής του Ειρηνοδικείου Πειραιώς υπέρ της “KING CITY MARINE SERVICES”, μία απαγόρευση απόπλου δυνάμει της από 09-09-2020 Προσωρινής Διαταγής του Ειρηνοδικείου Πειραιώς, υπέρ της “MONJASA LTD, μία απαγόρευση απόπλου δυνάμει της από 25-09-2020 Προσωρινής Διαταγής του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς, υπέρ της “The Swedish Club”, άλλη μια απαγόρευση απόπλου δυνάμει της από 14-10-2020 Προσωρινής Διαταγής του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς, υπέρ ξανά της “The Swedish Club”, μια συντηρητική κατάσχεση υπέρ της “WALLEM SHIPPING (THAILAND) LIMITED και κατά της “SEXTA MARINE S.A.” για 15.000 δολάρια, που καταχωρήθηκε στις 25-11-2020, μια συντηρητική κατάσχεση υπέρ της “ΙΝΤΕGR8 FUELS INC” και κατά της “SEXTA MARINE S.A.” για 419.802,27 ευρώ που καταχωρήθηκε την 27-11-2020, μια συντηρητική κατάσχεση υπέρ της “PBT INTERNATIONAL NV” και κατά της “SEXTA MARINE S.A.” για 57.000 δολάρια που καταχωρήθηκε την 09-12-2020, μια συντηρητική κατάσχεση υπέρ της “ANCHOR MARINE SUPPLIES PTE LTD” και κατά της “SEXTA MARINE S.A.” για 35.834,67 ευρώ που καταχωρήθηκε την 12-02-2021, μια συντηρητική κατάσχεση υπέρ της “DALIAN YUANTONG Marine Service Co LTD” και κατά της “SEXTA MARINE S.A.” για 36.575,6 ευρώ που καταχωρήθηκε την 12-02-2021. -Ακόμη, μια απαγόρευση απόπλου από το λιμάνι Πειραιώς, όπου ναυλουχεί, «επιτρεπόμενης ωστόσο της περιορισμένης ελευθεροπλοϊας αυτού εντός των ορίων δικαιοδοσίας Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιώς για λόγους ασφαλείας του πλοίου και του πληρώματος αυτού», δυνάμει της από 26-03-2021 Προσωρινής Διαταγής του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς, υπέρ της “The Swedish Club”, που καταχωρήθηκε την 29-03-2021 και τέλος αναγκαστική κατάσχεση στις 22-06-21 υπέρ της ACT MARINE S.A., και κατά της “SEXTA MARINE S.A.” για 2.847.879,70 δολάρια. Το πιο ωραίο, σας το φύλαγα για το τέλος. Η τιμή εκτίμησης είναι 1.000.000 δολάρια και η τιμή πρώτης προσφοράς 666.666,66 δολάρια. Μη μου πείτε τώρα ότι δεν έχει βάλει το χεράκι του ο «εξαποδώ»; -Για την ιστορία να αναφέρω ότι την Τετάρτη 28 Ιουλίου έχει προγραμματιστεί κι άλλος πλειστηριασμός κατά της ίδιας εταιρείας για πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου που φέρει την ίδια ονομασία, δηλαδή “Sexta”, σημαίας Παναμά, αλλά με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Αυτό βαρύνεται με υποθήκη υπέρ της κατάσχουσας αμερικανικής εταιρείας ACT MARITIME LLC για το ποσό των 8,5 εκατ. δολαρίων και βγαίνει στο σφυρί με τιμή εκκίνησης 1,2 εκατ. δολάρια…