Οι σαμπάνιες της Ναυτεμπορικής, οι νέες περιπέτειες του Στέγγου και η πολυεθνική μάχη για τον ΔΕΔΔΗΕ ///


 

-Χαίρετε! Αν δείτε τίποτα αστυνομικούς να περιφέρονται γύρω από την εργασία ή την οικία σας μην πανικοβληθείτε, για καλό μάλλον θα είναι, για να σας φυλάνε θα ήρθαν, αλλά πάλι -και να ρωτήσετε- το πιθανότερο είναι ότι δεν θα μάθετε ποιος καλός «άγγελος φύλαξ» σας τους έστειλε. Ηθικόν δίδαγμα από την «υπόθεση Φουρθιώτης», όπου ουδείς δεν τον γνώριζε, αλλά τελικά όλο και κάποιοι τον ήξεραν από το σημερινό Μ.Μ έως τον κύριο Αλέκο (Φλομπέρ) του ΣΥΡΙΖΑ, που χαζοπαζάρευε ένα καναλάκι με την Κάτζου διευθύντρια – που της είχαν και αδυναμία κάτι Συριζόπουλα. Αύριο, πάντως, στη Βουλή που θα απαντήσει επί του… μείζονος θέματος Φουρθιώτη ο Χρυσοχοΐδης σε ερώτηση του βουλευτή ΚΙΝΑΛ Καμίνη, κάτι θα μάθουμε. Κυρίως για τους 3.000 αστυνομικούς που φυλάνε στην Ελλάδα αρκετούς σημαντικούς ανθρώπους τύπου φουρ-φουρ.

-Ρέει ο καμπανίτης οίνος, στα γραφεία της Dovalue και του επικεφαλής Θοδ. Καλαντώνη και στο γραφείο του Βασ. Καζά της Grant Thornton, καθώς ούτε στα πιο τρελά όνειρά τους δεν περίμεναν να πωληθεί το σήμα (εφημερίδα και site) και το πιεστήριο της Ναυτεμπορικής για εφτά (7) ολόκληρα εκατομμύρια ευρώ! Ότι διέρρευσαν (πάλι) εγγυητικές από τράπεζα και εκτινάχθηκε το τίμημα ακούγεται στην πιάτσα, αλλά πώς να το διασταυρώσεις;

-Για τον διαγωνισμό της Ναυτεμπορικής η μεγάλη έκπληξη ήταν η συμμετοχή Στέγγου – Τεχνικής Ολυμπιακής. Η στήλη δεν αγοράζει αυτά που διέρρεαν δεξιά κι αριστερά πηγές προσκείμενες στην οικογένεια Στέγγου. Ότι, δηλαδή, «η συμμετοχή του ομίλου στον διαγωνισμό έχει να κάνει με το γενικότερο ενδιαφέρον που έχει αναπτύξει ο όμιλος εσχάτως για το κομμάτι των ακινήτων, ότι το ενδιαφέρον δεν αφορά τον τίτλο αλλά τις εγκαταστάσεις και κάποια άλλα ακίνητα που διαθέτει η εφημερίδα» και άλλα τέτοια ανάλογα. Αυτά είναι παραμύθια, γιατί οι διαγωνισμοί ήταν δύο. Ένας για σήματα, εφημερίδα, site και πιεστήριο, όπου Στέγγος – Τεχνική Ολυμπιακή έδωσαν προσφορά 1,4 εκατ. και ένας διαγωνισμός αποκλειστικά για τα ακίνητα, όπου επίσης έδωσαν προσφορά ύψους 2,3 εκατ. Οπότε, υπάρχουν τρία ενδεχόμενα: Α) Ήταν σε σύγχυση και δεν ήξεραν τι έκαναν Β) Θέλουν να γίνουν (και) εκδότες Γ) Ενήργησαν για λογαριασμό κάποιου τρίτου που ασχολείται με media (π.χ. το μυαλό ορισμένων πήγε στον Ιβάν) που δεν ήθελε να χρεωθεί την ήττα. Επιπλέον, αν πράγματι ο Στέγγος ήθελε τα ακίνητα, επειδή η Do Value είχε επικοινωνήσει ότι θα τα πάρει στην εμπορική τιμή (όπως και έγινε δίνοντας 4,15 εκατ.) θα έκανε μια προσφορά λίγο χαμηλότερα έστω π.χ. στα 3,5 εκατ. και μπορεί και να τα αγόραζε.

-Για όσους δεν θυμούνται, η Τεχνική Ολυμπιακή του Πατρινού κατασκευαστή και πρώην ξενοδόχου είχε προαναγγείλει από πέρυσι την είσοδό της σε νέα «πεδία» της αγοράς προς αξιοποίηση της ρευστότητας από την πώληση του εμβληματικού συγκροτήματος της Χαλκιδικής, Πόρτο Καρράς, στον Ιβάν Σαββίδη. Το τίμημα της πώλησης, μετά την «άφιξη» (επιτέλους) του πορίσματος (final completion statement) του ανεξάρτητου συμβούλου, που ανακοινώθηκε χθες, είναι σημαντικά «κουρεμένο», καθώς από το αρχικό συνολικό τίμημα των 168,9 εκατ. ευρώ, «θα πρέπει να εκπέσουν 70,78 εκατ. ευρώ για χρηματοοικονομικές και λοιπές υποχρεώσεις».

-Έτσι, γίνεται αντιληπτό γιατί ο «τσάρος του Βορρά», Ιβάν, ήθελε να τριπλοτσεκάρει την κατάσταση. Τώρα, το τελικό τίμημα διαμορφώνεται σε 98,1 εκατ. ευρώ, ενώ από τα «εκπεσόντα» 70,78 εκατ. έχουν ήδη αποδεσμευτεί από τον λογαριασμό μεσεγγύησης υπέρ των αγοραστών 64,55 εκατ. (εξ αυτών 47,82 εκατ. αφορούν το ομολογιακό δάνειο και 16,73 εκατ. λοιπές υποχρεώσεις). Η Τεχνική Ολυμπιακή έχει ήδη εισπράξει 80,1 εκατ. από τα 98,1 εκατ. του τελικού τιμήματος και έχει λαμβάνειν άλλα 18 εκατ. από τον λογαριασμό μεσεγγύησης. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο Στέγγος τους τελευταίους μήνες άνοιξε πανιά για τις θάλασσες μέσω της κυπριακής θυγατρικής T.O Shipping Ltd, που έχει χτίσει ήδη έναν μικρό στόλο με πλοία λιβεριανής σημαίας.

-Παράλληλα, είχε ανακοινωθεί το άνοιγμα και σε άλλες δραστηριότητες, μεταξύ των οποίων και τα «κόκκινα» δάνεια. Για αυτά το «όχημα», σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Τεχνικής Ολυμπιακής, θα ήταν η PFC Premier Finance Corporation Ltd. Από πέρυσι μέχρι τώρα δεν είχαμε κάποια νεότερα. Μαθαίνω, λοιπόν, ότι η νέα κυπριακή θυγατρική PFC Premier Finance Corporation Ltd μπήκε τελικά στην «πρίζα» από τις 28 Ιανουαρίου 2021 και η έδρα της είναι στον Tlais Tower επί της οδού Ρωμανού στη Λευκωσία. Ως director εμφανίζεται ο Ανδρέας Πέτρου και ως γραμματέας η Ειρήνα Αουζίν. Με δυο λόγια, το «όχημα» του Στέγγου για το μπάσιμο στο χορό των «κόκκινων» δανείων πήρε μπροστά, αλλά αυτό δεν νομίζω να δικαιολογεί το «χτύπημα» για τη Ναυτεμπορική. Πάντως, η PFC συμμετείχε πρόσφατα σε διαγωνισμό για την απόκτηση δανείων που ήταν εξασφαλισμένα με τουριστική μονάδα 5 αστέρων, χωρίς όμως επιτυχία.

-Κι ενώ οι Στέγγοι πασχίζουν να σταθούν στον κόσμο της ναυτιλίας, άλλοι κινούνται με την άνεση της τρίτης γενιάς. Ο Αριστείδης Αλαφούζος junior που τρέχει τη ναυτιλιακή Kyclades Maritime, ακολουθώντας την πρακτική του αείμνηστου παππού του, κάνει τολμηρές και επιθετικές κινήσεις. Η ναυτιλιακή αγορά το γνωρίζει ήδη, καθώς τον Ιανουάριο ολοκληρώθηκε το πρώτο ναυπηγικό πρόγραμμα της Kyclades Maritime και παρέλαβε τα 8 νέα VLCC. Στα τέλη του μήνα ολοκληρώνεται και το δεύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα και παραλαμβάνει 6 suezmax δεξαμενόπλοια. Αυτό που ή αγορά δεν ξέρει, είναι ότι ο junior και η οικογένεια Γιάννη Αλαφούζου συνεχίζουν το κρεσέντο των παραγγελιών και με τρίτο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, σε ναυπηγεία της Κορέας κόβουν ήδη τις λαμαρίνες για τα νέα VLCC που παραγγέλθηκαν με χρόνο παράδοσης στο πρώτο τρίμηνο 2022. Το σύνολο των επενδυτικών κινήσεων υπερβαίνει το 1 δισ. δολάρια.

-Οι Κινέζοι, όπως αναμενόταν, τέθηκαν εκτός από την κούρσα για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ και έτσι συνεχίζουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού οι υπόλοιποι εννέα ενδιαφερόμενοι, μεταξύ των οποίων και ηχηρά ονόματα, όπως η Blackrock, η CVC και το KKR. Υπάρχουν και άλλοι που δεν έχουν κάνει δουλειές στην Ελλάδα, όπως το επενδυτικό ταμείο της Βρετανικής Κολούμπια στον Καναδά (British Columbia Investment Management Corporation – BCI) και το γαλλικό infrastructure funds Ardian και η First Sentier Investors από την Αυστραλία που ελέγχεται από τον ιαπωνικό κολοσσό Mitsubishi UFJ Trust and Banking Corporation. Ακόμη, η Oak Hill Advisors που μαζί με τη Farallon είχαν ενδιαφερθεί το 2019 για τη Marfin Investment Group, αλλά και η Macquarie Group η οποία εκτός από την παρουσία της στη short list των διαγωνισμών για το ΔΑΑ και τη ΔΕΠΑ Υποδομών, μια από τις εταιρείες της, η Macquarie Capital, ήταν χρηματοοικονομικός σύμβουλος στην εισαγωγή στο Nasdaq της Akazoo, της ελληνικών συμφερόντων εταιρείας streaming που κατέρρευσε μετά την αποκάλυψη από το γνωστό QCM της μεγάλης λογιστικής απάτης.

-Στο σπίτι του έχει επιστρέψει ο CEO της Eurobank Φ. Καραβίας έχοντας πάρει εξιτήριο από το Σωτηρία. Είναι καλά στην καλά στην υγεία του, αλλά θα χρειαστεί να παραμείνει σπίτι για ένα διάστημα, μέχρι να αναρρώσει πλήρως από τον κορωνοϊό.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Απόρρητο Απόρρητο