-Χαίρετε, λοιπόν, ό,τι και να λέμε, η κίνηση του Μητσοτάκη να μειώσει τον ΕΝΦΙΑ, για μια ακόμη φορά επί διακυβερνήσεώς του, έναν φόρο που μπήκε μνημονιακά και… χιλιοτραγουδήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις, ειδικά απ’ αυτήν του ΣΥΡΙΖΑ που θα τον καταργούσε με την ανάληψη της εξουσίας, είναι πραγματικά μια πολύ ουσιαστική πολιτική πράξη. Το οικονομικό επιτελείο την είχε προετοιμάσει κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού αρκετές εβδομάδες νωρίτερα, ο ίδιος σκέφτηκε να την ανακοινώσει κατά τη διάρκεια της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας, αλλά τελικώς την άφησε για μετά, προκειμένου να μη θεωρηθεί ως αντιπερισπασμός. Ο Μητσοτάκης, λένε στο Μ.Μ., «δεν πρόκειται να πάει… παρακάτω με την ατζέντα του ΣΥΡΙΖΑ, καταγγελίες και πόλωση, αλλά με μια σειρά από θετικές κινήσεις για την κοινωνία και την οικονομία. Αυτή η οξεία αντιπαράθεση με το παρελθόν βολεύει τον απελπισμένο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ που θέλει να μας εξισώσει με αυτούς», λένε στο Μ.Μ. Και, αλήθεια, μεταξύ μας, ποιος «κόφτεται» για την υπόθεση Novartis, εκτός από τους Πολάκηδες; -Μήπως διαβάσατε (σιγά, που θα… διαβάσατε) το «έγκυρο» ευρωπαϊκό site Euroactiv το οποίο φιλοξενεί (sic) ένα δημοσίευμα που υποστηρίζει ότι πηγές της Κομισιόν προωθούν συζητήσεις και σκέψεις για κυβέρνηση τύπου Ιταλίας και στην Ελλάδα με ανεξάρτητο πρωθυπουργό κ.λπ., κ.λπ.; Λέει μάλιστα σε… σοβαρό ύφος και περισπούδαστο στυλ ο αρθρογράφος, ότι κύκλοι των Βρυξελλών διαπιστώνουν τώρα ότι «το υφιστάμενο πολιτικό προσωπικό δεν είναι σε θέση να φέρει εις πέρας τις βαθιές τομές που απαιτείται προκειμένου η χώρα να αλλάξει σελίδα», ότι «η υπάρχουσα κυβέρνηση είναι έρμαιο ισχυρών πιέσεων και δεσμεύσεων σε μια περίκλειστη ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών» και άλλα τόσα σπουδαία και σοφά πράματα. Και καταλήγει με… συνοπτικές διαδικασίες (το άρθρο) ότι θα γίνουν εκλογές τον Σεπτέμβριο και μπροστά στο αδιέξοδο (!) και στο φάσμα της ακυβερνησιμότητας θα... μαζευτεί μια τριμελής επιτροπή από 5-6 άτομα που έλεγε και ο Βαμβακούλας (στην προκειμένη περίπτωση οι Γάλλοι και οι Γερμανοί) και θα ορίσουν κυβέρνηση ικανών τεχνοκρατών. -Το άρθρο πάει μέχρι εκεί, αλλά οι… ατιμούληδες δεν σας λένε την είδηση, την οποία όμως εγώ, ο μαρτυριάρης, γνωρίζω. Μα, ότι ο ικανός τεχνοκράτης που όλοι οι Ευρωπαίοι, σίγουρα και οι Αμερικανοί, μάλλον όμως και οι Κινέζοι προωθούν για πρωθυπουργό, δεν είναι άλλος από τον σούπερ επίτροπο Μαργαρίτη Σχοινά. Και τούτο, διότι ο άνθρωπος αυτός τα έχει όλα και κάνει για τα πάντα. Πρώτα απ’ όλα, το επώνυμό του, Σχοινάς, παραπέμπει σε κάτι μοντέρνο και νεανικό, όλοι αγαπούν τον ποπ σταρ Διονύση Σχοινά, σύζυγο της λατρεμένης Καιτούλας Γαρμπή. Αλλά και τ’ όνομα βαρύ σαν ιστορία, Μαργαρίτης, θυμίζει τον μεγάλο λαϊκό αοιδό Γιώργο Μαργαρίτη και φυσικά τον ύμνο «πεθαίνω για σένα κι ας είσαι απάτη». Ο αυτόκλητος Ντράγκι λοιπόν, μου λέει η πηγή μου (στο Μ.Μ., παρακαλώ) ότι το 'χει βάλει σκοπό να γίνει πρωθυπουργός και μάλιστα το 'χει πιστέψει κιόλας και το επικοινωνεί φόρα παρτίδα όπου βρει. Εντάξει, κλαίω… -Κάτω στον Πειραιά, στα Καμίνια, φτώχεια, καλή καρδιά, μα και γκρίνια, μάζεψα μια βραδιά τα σαΐνια κ.λπ., κ.λπ. τραγουδούσε το μακρινό 1966 ο Μπιθικώτσης σε στίχους Γκάτσου και μουσική Ξαρχάκου. Αυτά βέβαια, στον Πειραιά γιατί λίγο πιο κάτω, σε Ελευσίνα και Ασπρόπυργο, το κλίμα είναι τελείως διαφορετικό με πλούτο, καλή καρδιά… φθήνια, αλλά και μπόλικα σαΐνια. Η περιοχή εκεί με τους βιομηχανικούς χώρους που διαθέτουν ιδιωτικά λιμάνια μετεξελίσσεται από νεκροταφείο του βιομηχανικού θαύματος της δεκαετίας του '60, σε έναν οικονομικό κόμβο που θα ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες της οικονομίας. Πρόσφατα, είχαμε τη Χαλυβουργία Ελλάδος της οικογένειας Μάνεση που έδωσε τις εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο στη HIG, η οποία αγόρασε μεγάλο μέρος των δανείων της, προκειμένου το fund να αξιοποιήσει το ακίνητο στο πλαίσιο των επενδύσεων που κάνει στον τομέα των logistics. -Υπάρχει όμως στην Ελευσίνα και το κατ' εξοχήν σύμβολο της οικονομικής ανάπτυξης του '60, η Χαλυβουργική. Η εταιρία έχει μεγάλες ληξιπρόθεσμες οφειλές οι οποίες τον Μάιο 2021, που η Εθνική κατέφυγε στη Δικαιοσύνη, ζητώντας να τεθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, ανέρχονταν σε 344 εκατ. προς την ΕΤΕ, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων της Χαλυβουργικής έφθανε τα 562 εκατ. Το δικαστήριο τότε απέρριψε το αίτημα της Εθνικής για ειδική διαχείριση και η Εθνική μετά τη ψυχρολουσία ξεκίνησε επαφές με τους αδελφούς Αγγελόπουλους προκειμένου να βρεθεί κάποια λύση. Πληροφορούμαι μάλιστα, ότι στο πλαίσιο αυτής της διαπραγμάτευσης η ΕΤΕ έχει δεχθεί συμβιβαστική πρόταση από τους δύο επιχειρηματίες για 80 εκατ. ευρώ. -Με τον ισχυρό άνδρα της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Πέτρο Σουρέτη, γευμάτιζαν χθες το μεσημέρι στο εστιατόριο ΜΙLOS, ο CEO της Πειραιώς Χρ. Μεγάλου και ο γενικός διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής, Θάνος Βλαχόπουλος. Σημειώστε, πως ο τελευταίος, αν αποφάσιζαν τα στελέχη της Πειραιώς, είναι ο επικρατέστερος διάδοχος της Ελ. Βρεττού. Βέβαια, σε αυτές τις καταστάσεις οι προβλέψεις είναι πάντα παρακινδυνευμένες, παρά τις φήμες που κυκλοφορούν στην αγορά και θέλουν κάπως έτσι να εξελίσσονται τα πράγματα, ταυτόχρονα με κάποιες αλλαγές/αναδιατάξεις στο υφιστάμενο οργανόγραμμα. -Πάμε για μεγάλο μπλέξιμο, γιατί η Αττική Οδός με το διχίλιαρο της αποζημίωσης εξελίσσεται σε κάτι σαν το Πολυτεχνείο το '73. Όλοι εν τέλει, με κάποιον τρόπο ήταν εκεί, την ημέρα που η χιονοθύελλα έκλεισε τον αυτοκινητόδρομο. Με την ευκαιρία, έχουν ενδιαφέρον κάποια στατιστικά στοιχεία της εταιρείας λειτουργίας του δρόμου. Στις Αττικές Διαδρομές εργάζονται 1.476 άτομα που απασχολούνται στη λειτουργία και συντήρηση της Αττικής Οδού και των Σταθμών Διοδίων της Εγνατίας. Κατά τη διάρκεια του 2020, πραγματοποιήθηκαν 364 προσλήψεις (!) για την αντικατάσταση των εργαζομένων που αποχώρησαν, αλλά για τη στελέχωση των νέων σταθμών στην Εγνατία. -Επιπλέον, να σας ενημερώσω και για μια έκτακτη επίσκεψη που είχε τελευταία η εταιρεία (και δεν αναφέρομαι στον Ρουβίκωνα).  Λοιπόν, την περασμένη εβδομάδα στο κέντρο κυκλοφορίας της Αττικής Οδού βρέθηκε απροειδοποίητα και ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας Xρήστος Στυλιανίδης για να συντονίσει, όπως είπε, την επιστροφή του δρόμου στην κυκλοφορία! Είναι αυτό που λέμε όποιος καεί με τον χυλό φυσάει και το γιαούρτι. -Ανασχηματισμό κορυφής είχαμε εδώ και λίγες ημέρες στη Siemens Hellas με τα ηνία του ελληνικού βραχίονα να επιστρέφουν στα χέρια ενός Έλληνα. Έτσι, από την 1η Φεβρουαρίου Διευθύνων Σύμβουλος ανέλαβε ο Βασίλης Χατζίκος, παράλληλα με τα καθήκοντά του ως Country Head Digital Industries, διαδεχόμενος τον Johann Goettler, o οποίος παραμένει Πρόεδρος και Οικονομικός Διευθυντής της εταιρείας. Ο κ. Χατζίκος έχει διαγράψει μια ομολογουμένως αξιοπρόσεκτη πορεία, ξεκινώντας από την Helectron S.A., στη Θεσσαλονίκη και μετά περνώντας από την εταιρεία Καυκάς, όπου ήταν Marketing & Product Management Director. Το 2016, μεταπήδησε από την Καυκάς στη Siemens Α.Ε., αναλαμβάνοντας τη θέση του Business Unit Manager στο τμήμα Electrical Products και στη συνέχεια στο τμήμα Motion Control. Από τον Φεβρουάριο 2021 τοποθετήθηκε επικεφαλής στο κρίσιμο κομμάτι του Digital Industries στη Siemens Ελλάδος. -Με την ανάληψη των καθηκόντων του CEO από τον Β. Χατζίκο η εταιρεία επιστρέφει στη σχετική «παράδοση» να διοικείται από Έλληνα. Για να μη θυμηθούμε το περιπετειώδες απώτατο παρελθόν, στα πιο πρόσφατα χρόνια το «τιμόνι» το κράτησε ο Πάνος Ξυνής επί 9 χρόνια, από το 2009 μέχρι τη συνταξιοδότησή του τον Οκτώβριο του 2018. Τότε επιστρατεύτηκε, ως προσωρινή λύση, ο οικονομικός διευθυντής Johann Goettler, που εξελίχθηκε σε «ημιμόνιμη» (πώς το λέμε για το μανικιούρ…) αφού κόντεψε να κλείσει τετραετία. Τουλάχιστον τώρα, θα του μείνει και η θέση του Προέδρου… -Ο Πόλυς Χατζηιωάννου της Safe Bulkers, σε ενημερωτική συνάντηση εν όψει της δημόσιας προσφοράς (ξεκινά τη Δευτέρα 7/2) για την τρίτη κατά σειρά «ναυτιλιακή» ομολογιακή έκδοση στο Χ.Α., είπε πως δεν αποκλείει μια μέρα να δούμε ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες και στο ταμπλό της Λ. Αθηνών και όχι μόνο σε διεθνή χρηματιστήρια. Αυτή είναι και η πρόθεση του νέου επικεφαλής της ΕΧΑΕ, Γιάννου Κοντόπουλου, αλλά και της κυβέρνησης συνολικά. Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο, καθώς η ελληνική κεφαλαιαγορά παραμένει μικρή συγκριτικά με τα χρηματιστήρια στα οποία έχουν συνηθίσει να «πλέουν» οι Greeks της ποντοπόρου ναυτιλίας. Προς το παρόν, τα ναυτιλιακά ομόλογα στο Χ.Α. πληθαίνουν, με τη Safe Bulkers να διαθέτει στο ευρύ επενδυτικό κοινό ομολογίες ύψους 100 εκατ. ευρώ για να χρηματοδοτήσει την αγορά τεσσάρων πλοίων.