-Χαίρετε, από αυτή την εβδομάδα οι δημοσκόποι φαίνεται να δοκιμάζουν, όσο ζυγώνουν οι κάλπες, και το ερώτημα της διπλής κάλπης. Τι θα ψηφίσετε την πρώτη φορά και τι την δεύτερη. Ρώτησα έναν ειδικό επί του θέματος τι αναμένουν απ’ αυτά τα ερωτήματα και μου είπε «μάξιμουμ 2,5%-3%, γιατί εμείς πιστεύουμε ότι τα νούμερα θα είναι ψηλά από την πρώτη κάλπη». Και τι θα γίνει στη δεύτερη κάλπη αν η Ν.Δ. με τον ΣΥΡΙΖΑ έχουν μεγάλη διαφορά, όσο δηλαδή τη δείχνουν σήμερα τα γκάλοπ (με τελικές αναγωγές), δηλαδή 8 μονάδες; Πήρα την απάντηση: «Μη θεωρείς βέβαιον ότι ο κόσμος θα λειτουργήσει όπως το 2019 και φοβούμενος την παντοδυναμία Μητσοτάκη του έκοψε δύο μονάδες, τη διαφορά δηλαδή στις εθνικές εκλογές από τις ευρωεκλογές. Μπορεί να έχουμε και το αντίθετο, ειδικά όσο καλοκαιριάζει…».

Παιχνίδι με τον χρόνο…

-Τώρα ο Τσίπρας είτε για λόγους εντυπώσεων, είτε για λόγους ουσίας δείχνει να πιέζει για εκλογές όσο πιο νωρίς γίνεται. Δηλαδή, το πιο νωρίς είναι ο Απρίλιος και όχι ο Μάιος. Τι διαφορά – αν μιλάμε επί της ουσίας – μπορεί να έχει για τον ΣΥΡΙΖΑ; Πρώτον, οι περίφημοι seasonistas, ήτοι οι πιτσιρικάδες που γέρνουν αισθητά προς ΣΥΡΙΖΑ αλλά δεν πεθαίνουν κιόλας, ειδικά άμα φύγουν για δουλειά στα νησιά, σιγά μην ψηφίσουν και μάλιστα δύο φορές. Δεύτερον, γιατί βλέπει πως ο Μητσοτάκης, όσο περνάει ο χρόνος, μπορεί και να κερδίζει πόντους, λίγο με τα μέτρα και τις ευνοϊκές ρυθμίσεις, λίγο με τον Σπίρτζη και τον Τζανακόπουλο ή τον Πολάκη που αγριεύουν τον κεντρώο κόσμο. «Πόπη, έλα, μας έχει πιάσει τρέλα, Πόπη, με φόρα έρχεται κατηφόρα…». Καλέ, το φάγατε το κορίτσι, τι είπε πια και αρχίσατε το κράξιμο εκεί μέσα στο παλιοσυριζέικο. Πόπη, γύρνα πίσω στο Riva αν σε πρήξουνε αυτοί, έρχεται καλοκαίρι.

Πού θα τοποθετήσει ο Μεγάλου τον πήχη για τη δημόσια προσφορά

-Μαέστρος στις ισορροπίες, ο Χ. Μεγάλου έκανε την πιο ακριβή επιλογή για να εκτονώσει την κρίση με MIG - Attica Group, επειδή η λύση της δημόσιας πρότασης σημαίνει πολύ λιγότερες τριβές και γκρίνιες. Για την τράπεζα θα ήταν φθηνότερο να γυρίσει το ομολογιακό της MIG σε μετοχές και η υπόθεση θα έληγε πριν καν ανοίξει. Ωστόσο, η διοίκηση της Πειραιώς δεν ήθελε να έχει τους μετόχους της MIG απέναντί της, απαξιωμένους, να διαμαρτύρονται. Άλλωστε, μετά από όλο αυτό το ράλι στο Χρηματιστήριο η μετοχή της MIG είναι μόλις στα 12 λεπτά. Η κίνηση της Πειραιώς να αποκτήσει το ποσοστό της ΡΟΛΟΠΑΚ που κατείχε κάτι πάνω από το 5% της MIG, ανέβασε το ποσοστό της τράπεζας στο 36,22% και αυτομάτως ξεκλείδωσε τη διαδικασία για την υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης. Η συναλλαγή ήταν ΟTC και, κατά πληροφορίες, η τιμή που πλήρωσε η Πειραιώς ήταν 0,16.5 ευρώ ανά μετοχή. Δηλαδή, η συναλλαγή είχε ένα premium σε σχέση με το ταμπλό. Και για να προλάβω τυχόν κερδοσκοπία, ξεκαθαρίζω: Βάσει του νόμου η δημόσια πρόταση μπορεί να γίνει στη μεσοσταθμική τιμή της μετοχής κατά το τελευταίο εξάμηνο ή στην υψηλότερη τιμή που αγόρασε ο προτείνων κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο. Συνεπώς, η απόφαση για την τιμή της δημόσιας πρότασης είναι της Τράπεζας Πειραιώς -που μου φαίνεται αρκετά large στη συγκεκριμένη περίπτωση- αλλά δεν μπορώ να προδικάσω ότι θα είναι στα 16,5 λεπτά.

ΜΙG: Άνοδος 360% για τη μετοχή

-Πάντως, η τιμή της MIG έχει εκτοξευτεί το τελευταίο τρίμηνο και από τα 0,02 ευρώ στις αρχές Νοεμβρίου, έφτασε χθες στα 0,12 ευρώ, δηλαδή περίπου 360% πάνω! Η ίδια απόδοση είναι περίπου και σε διάστημα εξαμήνου. Σε όρους κεφαλαιοποίησης, η MIG αποτιμάται στο ταμπλό σήμερα στα 120,6 εκατ. ευρώ, έναντι μόλις 26 εκατ. ευρώ. Σημειώστε πως με βάση το μετοχολόγιο της εταιρείας (στις 31/12/21) μόλις το 0,8% του μετοχικού κεφαλαίου της MIG είναι σε χέρια Ελλήνων θεσμικών και το μεγαλύτερο μέρος βρίσκεται σε retail επενδυτές, άρα απευθύνεται κυρίως σε αυτούς. Όσον αφορά τους χρόνους, η διαδικασία είναι η εξής: Μέσα σε 20 ημέρες από τη δημόσια πρόταση κατατίθεται η αίτηση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Η Επιτροπή χρειάζεται 20 με 30 ημέρες για να εγκρίνει το ενημερωτικό δελτίο. Στη συνέχεια ορίζεται η περίοδος αποδοχής που μπορεί να διαρκέσει από 4 έως 8 εβδομάδες. Μόλις ολοκληρωθεί η περίοδος αποδοχής σε 3-4 ημέρες γίνεται η εκκαθάριση της συναλλαγής.

Οι τρεις επιλογές του Μ. Ηλιόπουλου

-Και έτσι πλέον που εξελίχθηκαν τα πράγματα με τη MIG ο M. Ηλιόπουλος έχει πλέον τρεις επιλογές:
  1. Να πουλήσει τις μετοχές του στην Πειραιώς και να εισπράξει ένα καλό υπερτίμημα μετά από μερικές εβδομάδες. (το πιθανότερο, κατά τη στήλη)
  2. Να προχωρήσει σε δική του αντιπρόταση με τιμή μεγαλύτερη από αυτή που θα προσφέρει η Τρ. Πειραιώς. Σ’ αυτή την περίπτωση θα πρέπει να εξασφαλίσει εγγυητική επιστολή 100 εκατ. ευρώ.
  3. Να καθυστερήσει τις διαδικασίες με Ασφαλιστικά Μέτρα διεκδικώντας «κάτι» (κάποιες γραμμές, κάποια πλεούμενα ή κάτι άλλο) για μετά.

Ο ειρηνοποιός στο καζίνο του Ρίου και η ΔΕΗ που συνδέει και πάλι το ρεύμα

-Η παρτίδα (μιας και μιλάμε για τυχερά παιχνίδια) για το καζίνο Ρίου ήταν πολύ σκληρή. Από τη μία οι νέοι επενδυτές με αιχμή την Glafka Capital και από την άλλη οι εργαζόμενοι, το σωματείο πρωτίστως αλλά και άλλοι που κινήθηκαν αυτόνομα. Το καζίνο κλειστό από πέρυσι το καλοκαίρι και φορτωμένο με χρέη και υποχρεώσεις να τρέχουν. Η Glafka πήρε μέρος των δανείων Πηλαδάκη από την Intrum και κατέθεσε αίτηση εξυγίανσης, χωρίς όμως αρχικά τη στήριξη των εργαζόμενων. Τελικά, μετά από πολλές κόντρες και... μπλόφες φαίνεται πως βρίσκεται η χρυσή τομή για να λειτουργήσει ξανά το καζίνο. Κομβικό ρόλο είχε και ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιγνίων, Δημήτρης Ντζανάτος, καθώς διοργάνωσε συνάντηση μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών «για να τα βρουν». Τελικά, φαίνεται πως είμαστε κοντά σε λύση αφού η Glafka ανέβασε αισθητά το ποσό που θα δώσει άμεσα στους εργαζόμενους έναντι εξόφλησης δεδουλευμένων, ενώ τα έχει βρει με εκείνους που έκαναν κατάσχεση στον εξοπλισμό του καζίνο. Θα χρειαστεί κάποιες ημέρες για να μπουν οι υπογραφές στα συμφωνηθέντα αλλά και για να πληρωθεί η... ΔΕΗ, ώστε να συνδέσει ξανά το ρεύμα και να λειτουργήσει το καζίνο.

Intrakat και WATT χώρισαν λόγω αποτιμήσεων

-Το τελευταίο διάστημα έχουμε εντυπωσιαστεί από τον καταιγισμό και την αλληλουχία των deals, τις συνεργασίες και τις επικείμενες εξαγορές. Υπάρχουν όμως πράγματα που γίνονται και ανακοινώνονται αλλά και συζητήσεις που γίνονται όμως στην πορεία… στραβώνουν για ποικίλους λόγους. Μία από αυτές -και δεν είναι η μόνη- είναι και η φημολογούμενη συνεργασία μεταξύ της Intrakat και της WATT του κ. Θανάση Κατρή. Η εταιρεία, που ουσιαστικά αναπτύχθηκε μετά το διαζύγιο του τελευταίου από την Ηλέκτωρ του ομίλου Ελλάκτωρ, φαίνεται ότι πέρασε μια περίοδο έντονου φλερτ με την κατασκευαστική της Παιανίας, που δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον της για συνεργασίες και εξαγορές σε εξειδικευμένες και μη αγορές. Όμως οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συζητήσεις αυτές έχουν σταματήσει, καθώς υπήρχε πολύ μεγάλη απόσταση στις αποτιμήσεις. Το τέλος του φλερτ, λένε οι επαΐοντες, φανερώνει και η ξεχωριστή πλέον κάθοδος των δύο εταιρειών σε διάφορα έργα όπως είναι διαγωνισμοί του ΕΣΔΝΑ για τα υγρά απόβλητα της Φυλής, αλλά και τα έργα διαχείρισης σε Λάρισα και Κέρκυρα.

Νέος υποψήφιος επενδυτής για τη WATT

-Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι για τη WATT έχει δείξει ενδιαφέρον και η Polygreen της οικογένειας Πολυχρονόπουλου που επίσης αναπτύσσεται στον τομέα των περιβαλλοντικών έργων και επιδιώκει να ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά της ανακύκλωσης. Τελευταία, η εταιρεία εξαγόρασε ένα μεγάλο ΚΔΑΥ στον Ασπρόπυργο από τον πρώην Πρόεδρο της Ομοσπονδίας μπάσκετ Γιώργο Βασιλακόπουλο και μία εξειδικευμένη εταιρεία στον χώρο. Η WATT έχει αναπτύξει δύο Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ), από τα οποία το ένα είναι στο Κορωπί και είναι το μεγαλύτερο της αγοράς και ένας από τους λόγους -πέραν της τεχνογνωσίας της- που είναι ιδιαίτερα ελκυστική η εξαγορά της. Πάντως το θέμα με τις αποτιμήσεις έχει αρχίσει να "φουσκώνει" αφού οι προς πώληση εταιρείες δεν είναι πολλές και τα τιμήματα που ζητούν οι πωλητές έχουν πολλά μηδενικά, τόσα πολλά που ζαλίζουν ακόμη και αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να τα πληρώσουν.

Ο άλλος περίπατος στο Ελληνικό

-Έτοιμη είναι ακόμη μία μελέτη για το Ελληνικό, αυτή τη φορά για την πολιτιστική διαδρομή που έχει προβλεφθεί εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του, με βάση και το σχετικό ΦΕΚ του Ιουλίου του 2019. Η οριστική μελέτη εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού - Αγίου Κοσμά έχει υποβληθεί από τη Lamda Development για να περάσει τώρα από την κρίση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και εντάσσεται στα έργα της πρώτης πενταετίας. H μελέτη κατασκευής έχει αναφορές, μεταξύ άλλων, στον τρόπο διασύνδεσης των μνημείων και των χώρων πολιτιστικού ενδιαφέροντος, των ευρισκομένων εντός της έκτασης του Μητροπολιτικού Πόλου και στη διασύνδεσή τους, στα έργα που θα απαιτηθούν (διαμόρφωση διαδρομής, υλικά, φυτεύσεις, τοποθέτηση σήμανσης), ενώ ειδική πρόνοια θα λαμβάνεται και για την ανάδειξη - διαμόρφωση που θα αφορούν σε αρχαιότητες οι οποίες ενδεχομένως αποκαλυφθούν κατά τις τεχνικές εργασίες κατασκευής του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής. Ενδεικτικά, στους χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος εντός της έκτασης είναι το χαρακτηρισμένο ως νεότερο μνημείο κτίριο του πρώην ανατολικού αεροδρομίου, έργο του αρχιτέκτονα Saarinen, τα τρία υπόστεγα της Πολεμικής Αεροπορίας.

Σε υψηλά 100 μηνών το Χρηματιστήριο

-Περισσότεροι από 24.000 είναι οι ενεργοί κωδικοί σήμερα στο Χρηματιστήριο. Έξι χιλιάδες περισσότεροι από πέρυσι. Ο Γενικός Δείκτης σταθερά πάνω από τις 1.000 μονάδες στα επίπεδα που ήταν τον Οκτώβριο του 2014. Τον περασμένο μήνα, τα Αμοιβαία Κεφάλαια είχαν εκροές, άρα οι θεσμικοί δεν έκαναν πολλές αγορές. Αντιθέτως, οι ξένοι επενδυτές αγοράζουν και προτιμούν τις μετοχές με μεγάλη ρευστότητα. Το συμπέρασμα είναι απλό: Όλοι περιμένουν μια διόρθωση για να μπουν στο παιχνίδι, προς το παρόν η αγορά συνεχίζει με δυνάμεις κυρίως ξένων διαχειριστών.

Η ΡΑΕ και οι… αλυσίδες

-Τώρα που οι αλυσίδες για τα χιόνια έχουν γίνει -λόγω Barbara και άλλων… δεινών- απαραίτητο αξεσουάρ, έμαθα ότι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ίσως και να πρόλαβε να εφοδιαστεί για τρία τουλάχιστον οχήματά της που προφανώς δεν διέθεταν. Όπως λένε τα στοιχεία, το σχετικό αίτημα της Τεχνικής Υπηρεσίας της ΡΑΕ υποβλήθηκε προς τα πάνω την 1η Φεβρουαρίου και την επομένη, 2 Φεβρουαρίου, η Αρχή ενέκρινε την πραγματοποίηση δαπάνης, που αφορά «στην προμήθεια αντιολισθητικών αλυσίδων για τον εφοδιασμό των τριών μισθωμένων οχημάτων της, ύψους 500 ευρώ, πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ 24% (120 ευρώ), ήτοι συνολικού ύψους 620 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης κάθε άλλης νόμιμης επιβάρυνσης ή δαπάνης». Αν έτρεξαν να τις πάρουν, «παίζει» και να πρόλαβαν