-Χαίρετε, τώρα όταν έχεις μπροστά σου ένα χορταστικό ζουμερό rib-eye, πόσο πιθανό είναι να… ασχοληθείς με τα βραστά λαχανικά που το συνοδεύουν; Αυτό συμβαίνει τούτες τις ημέρες με το κυβερνητικό ρεπορτάζ και τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Stefanos προσφέρει το rib-eye της επικαιρότητας και το Μ.Μ. το vegetarian… Πάμε λοιπόν στα καυτά νέα, του ΣΥΡΙΖΑ και στον… μπάρμπα μου τον ψεύτη τον αρχηγό του, που από τον πανικό του άλλα λέει το πρωί και άλλα… ούτε καν το βράδυ, αλλά μέσα σε λίγες ώρες. Χθες το πρωί, αφού είχε πραγματοποιήσει μια ωραία kolotoumba στο προχθεσινό βραδινό meeting της Κουμουνδούρου, έκανε διαρροές του τύπου «εγώ δεν πήρα τίποτα πίσω», ενώ όοολοι οι άλλοι που ήταν εκεί μέσα αντελήφθησαν ότι ο Stefanos μαζεύτηκε, ειδικά όταν τον πλάκωσε αυτός ο Τεμπονέρας. Σε κάθε περίπτωση όμως ο Κασσελάκης όντως επανήλθε χθες το μεσημέρι και επέμεινε ότι δεν κάνει σε τίποτα πίσω απ’ ό,τι είπε (επιστολές, ερωτηματολόγια κ.λπ.) οπότε ξαναζεστάθηκε το ματσάκι με τους «απέναντι» και από σήμερα που αρχίζει το συνέδριο θα ‘χουμε να λέμε και να βλέπουμε.

Εδώ Παππάς εκεί Παππάς…

-Ναι, εντάξει όλα αυτά, αλλά εγώ ρώτησα τους «απέναντι» του Κασσελάκη «γιατί, ρε παιδιά, δεν το(ν) τελειώσατε ενώ για εκεί το πηγαίνατε και κάνατε και εσείς ολίγον πίσω;». Η απάντησή τους ήταν ότι «μας πούλησε ο Νικολάκης ο Παππάς, γιατί αυτός δεν θέλει ούτε καν μεταβατική αρχηγό την Όλγα, αλλά αν γίνεται τον εαυτό του». Και ο Νίκος φαίνεται ότι ελέγχει κόσμο ακόμα στον ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα, σιγά μην άλλαζε ο Παππάς και παπάς και ζευγάς και εδώ ο παπάς εκεί παπάς…

Ο φυσικός ηγέτης και το δίλημμα…

-Ενόψει σοβαρών και ραγδαίων εξελίξεων στο αγαπημένο μας κόμμα δεν άντεξα και πήρα τηλέφωνο τη σοβαρή πηγή μου στον χώρο, που τη χρησιμοποιώ πάντα με φειδώ για να μην την καίω. «Τι θα κάνει ο Αλέξης, θα πάει, δεν θα πάει, θα μιλήσει στο συνέδριο;» ρώτησα. «Είναι σε μεγάλο δίλημμα, δεν έχει αποφασίσει μετά τα γεγονότα των τελευταίων 48 ωρών. Θα πήγαινε σίγουρα (προ των γεγονότων) και θα μίλαγε για το μέλλον της Κεντροαριστεράς, της Ελλάδος, της τεχνολογίας και του ΑΙ και άλλα τέτοια όμορφα. Τώρα όμως δεν γίνεται να πάει και να λέει… άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Αλλά και να μην πάει καθόλου, θα μοιάζει με τον Καραμανλή (Ραφήνας) που παρίστανε τον Βούδα. Δύσκολη απόφαση, δεν την έχει πάρει ακόμα».

Μητσοτάκης - Ευρώπη…

-Στο μεταξύ, ο Μητσοτάκης συνεχίζει την περιοδεία στην Ινδία και τις επαφές και κατόπιν θα πάει στο Κατάρ. Η άλλη εβδομάδα είναι ζόρικη πάντως, 29 έχει προγραμματιστεί υπουργικό με βαριά ατζέντα και 28 μένει να φανεί αν θα πάει στα Τίρανα για τη Σύνοδο Ουκρανίας - Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου έχει προσκληθεί. Ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί η παρουσία του, με δεδομένες και τις δυσμενείς εξελίξεις στην υπόθεση Μπελέρη. Δεν είναι σαφές ότι δεν θα πάει, ακόμα είναι στον αέρα. Ο πρωθυπουργός θα παίξει πολύ ενεργό ρόλο στο παζάρι που θα γίνει μετά τις ευρωεκλογές στην Ευρώπη εκ μέρους του ΕΛΚ, καθώς μαζί με τον Ντόναλντ Τουσκ είναι οι πιο δυνατοί παίκτες. Στηρίζουν ενεργά τη φον ντερ Λάιεν στην προσπάθεια για δεύτερη θητεία και θα προσπαθήσουν να επηρεάσουν τις ισορροπίες υπέρ τους, με τον ΚΜ να θέλει και πάλι ένα σοβαρό χαρτοφυλάκιο για τη χώρα μας. Σημειωτέον, θα δημιουργηθεί καινούργιο χαρτοφυλάκιο για την Άμυνα, αλλά ότι η Λάιεν θα είναι πρόεδρος πάντως δεν είναι δεδομένο, καθώς η μεγάλη άνοδος της Ακροδεξιάς σε όλη την Ευρώπη θα επηρεάσει τις ισορροπίες και μπορεί τα νούμερα να μη βγαίνουν με τον τρόπο που έβγαιναν. Ενδιαφέρον θα έχει το ραντεβού Μητσοτάκη-Μακρόν τον Απρίλιο, καθώς ο Μακρόν θα έρθει για την αφή της Ολυμπιακής Φλόγας. Οι δυο τους θα έχουν συνάντηση για να αναθερμάνουν τη σχέση, καθώς ο Μακρόν πάντα παίζει σημαντικό ρόλο στις παρασκηνιακές διεργασίες για τα πρόσωπα.

Γεραπετρίτης

-Να πω και μια καλή κουβέντα (για πρώτη φορά) γι’ αυτό που έμαθα, ο Γεραπετρίτης για λόγους οικονομίας αλλά και ως θέμα αρχής, όταν ταξιδεύει και δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη να χρησιμοποιήσει το κυβερνητικό αεροσκάφος (λόγω δύσκολου προορισμού ή πολλαπλών σταθμών) χρησιμοποιεί εμπορικές πτήσεις. Αυτό κάνει στα πολλά ταξίδια στις Βρυξέλλες, αυτό έκανε και στην επίσκεψη σε Ουάσιγκτον - Νέα Υόρκη. Που όχι μόνο ταξίδευσε με εμπορική πτήση, αλλά και σε οικονομική θέση και ο ίδιος και οι συνεργάτες του που είναι ο απολύτως αναγκαίος αριθμός. Και δεν είναι μόνο το κόστος των καυσίμων στην πτήση του κυβερνητικού αεροσκάφους, η εκτός έδρας αποζημίωση και η διαμονή του πληρώματος, αλλά για ταξίδια όπως αυτό στις ΗΠΑ το κόστος παραμονής του στο αεροδρόμιο στην Ουάσιγκτον και Νέα Υόρκη θα ήταν μερικές δεκάδες χιλιάδες δολάρια.

Οι ανάδοχοι για το placement της Τρ. Πειραιώς

-Μόλις 6 εργάσιμες ημέρες μας χωρίζουν πλέον από την 4η Μαρτίου που θα ανοίξει το βιβλίο για το placement της Τράπεζας Πειραιώς και οι global coordinators της έκδοσης Bank Of America, Goldman Sachs και UBS είναι στον πυρετό της προετοιμασίας για όλες τις λεπτομέρειες της έκδοσης και για το πλήρες σχήμα των αναδόχων. Το ΤΧΣ αναμένεται να ενημερωθεί από τους συντονιστές της έκδοσης σήμερα ή αύριο, ενώ το σχήμα ουσιαστικά είναι κλεισμένο και εκτός από Goldman Sachs, ΒοfA και UBS συμμετέχουν και οι Morgan Stanley, JP Morgan, HSBC, BNP, ενώ από ελληνικής πλευράς είναι η ΑΧΙΑ και η Euroxx στο διεθνές βιβλίο και Πειραιώς ΑΧΕΠΕΥ και Εuroxx στο ελληνικό βιβλίο. Το ακριβές σχήμα των αναδόχων θα περιλαμβάνει 10 μπορεί και 11 τράπεζες και χρηματιστηριακές. Όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουν επικεντρωθεί στη διάθεση των μετοχών και μάλιστα την επόμενη εβδομάδα η HSBC διοργανώνει ένα conference στο Ντουμπάι στο οποίο προσκλήθηκε ο CEO του ΤΧΣ Η. Ξηρουχάκης και δεν θα πάει λόγω της περιόδου.

Ανοικτό ακόμη το ποσοστό των μετοχών που θα πουληθεί

-Τελική απόφαση για το ποσοστό της Τρ. Πειραιώς που θα διατεθεί δεν υπάρχει ακόμη. Οι πληροφορίες είναι ότι κερδίζει έδαφος η διάθεση του 27% στο σύνολό του, αλλά δεν είναι αποφασισμένο και το σενάριο να διατηρήσει το ΤΧΣ στον έλεγχό του ποσοστό 5% είναι ακόμη πάνω στο τραπέζι. Το ενημερωτικό δελτίο που θα εγκρίνει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς την Παρασκευή 1η Μαρτίου κι εφόσον δεν αλλάξει κάτι, θα αναφέρει για ποσοστό έως και 27%, με την τελική απόφαση πιθανότατα να λαμβάνεται το απόγευμα της Τετάρτης 6 Μαρτίου που κλείνει το βιβλίο, ανάλογα της ζήτησης που θα έχει καταγραφεί.

Οι προτάσεις για το discount της μετοχής

-Όλες οι πηγές αναφέρουν την ύπαρξη ισχυρού επενδυτικού ενδιαφέροντος, το οποίο θα οδηγήσει σε εντυπωσιακή υπερκάλυψη και για αυτό στη συζήτηση που είναι σε εξέλιξη τίθεται το ενδεχόμενο το discount για τη διάθεση των μετοχών να είναι μικρό, π.χ. της τάξης του 5%, χωρίς φυσικά να έχει αποφασιστεί ακόμη, καθώς μεταξύ των εμπλεκόμενων διατυπώνονται και πιο τολμηρές προτάσεις για μεγαλύτερο discount. Υπάρχει ένα pool περίπου 35 μακροπρόθεσμων funds τα οποία φαίνεται πως θα συμμετάσχουν δυναμικά στη διαδικασία με τους αναδόχους της έκδοσης να προτιμούν θεσμικούς που είναι πρόθυμοι να κάνουν επένδυση της τάξης των 50 εκατ. ευρώ προκειμένου να έχουν υψηλό ενδιαφέρον για τη μετοχή και μετά τη διαδικασία.

Η κατανομή μεταξύ Ελλήνων και ξένων

-Η κατανομή των μετοχών μεταξύ Ελλήνων και ξένων επενδυτών είναι ανοικτή, με τα βασικά σενάρια υπό συζήτηση να είναι για διάθεση 10% έως και 15% στους Ελληνες επενδυτές. Το ΤΧΣ ωστόσο από την πλευρά του πιέζει για μεγαλύτερη συμμετοχή Ελλήνων επενδυτών και ειδικά ιδιωτών, ζητώντας “μοντέλο Εθνικής” για την κατανομή.

Ανηφορίζει στο Μαρούσι το ΤΕΕ

-H σύμπραξη των εταιρειών ΤΕΡΝΑ και Dimand θα αναλάβει την κατασκευή του νέου κτιριακού συγκροτήματος του Τεχνικού Επιμελητηρίου στην Αθήνα. Η αξιοποίηση του ακινήτου, που βρίσκεται στο Δακτυλίδι στο Μαρούσι, μπροστά από το Ιατρικό Κέντρο Αθηνών, πέρασε από σαράντα κύματα, καθώς ο σχεδιασμός ξεκίνησε το 2014. Χρειάστηκαν όμως πολλές πιέσεις και υπερβάσεις από το νυν πρόεδρο Γιώργο Στασινό για να ξεπεραστούν τα εμπόδια και να μπει το νερό στο αυλάκι. Το έργο πρόκειται να ξεκινήσει αφού σύντομα θα εκδοθεί η οικοδομική άδεια με στόχο να είναι έτοιμο μέσα στο 2026. Στα νέα βιοκλιματικά γραφεία με τα υψηλά στάνταρς κατασκευής και λειτουργίας θα μεταφερθεί στα βόρεια προάστια της Αθήνας η ιστορική έδρα του ΤΕΕ από την οδό Νίκης στο Σύνταγμα. Το κόστος του έργου υπολογίζεται να φτάσει 40 εκατ. ευρώ.

H «νέα» Εθνική Ασφαλιστική

-Την ερχόμενη Τρίτη θα γίνουν τα αποκαλυπτήρια της «νέας» Εθνικής Ασφαλιστικής, μετά την απόκτηση του ελέγχου από το επενδυτικό fund CVC. Τη στρατηγική του ομίλου και τα αποτελέσματα του μετασχηματισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη θα παρουσιάσει ο Robert Gauci, διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής. Ο Γάλλος με ελληνικές ρίζες, ο οποίος έχει συμπληρώσει ήδη περίπου 15 μήνες στο τιμόνι της εταιρείας, σε εκδήλωση με συνεργάτες του ομίλου που έγινε προ καιρού ανέφερε πως η Εθνική Ασφαλιστική έχει αποφασίσει τη δημιουργία μιας σειράς καινοτόμων προϊόντων και λύσεων, ενώ τόνισε πως το φυσικό δίκτυο (υποκαταστήματα) θα συνεχίσει να είναι το επίκεντρο της στρατηγικής ανάπτυξης της ασφαλιστικής. Τώρα, από το ΔΣ είχαμε μια αποχώρηση, αυτή του Τάσσου Αναστασίου, ο οποίος βέβαια συνεχίζει ως Head of General Insurance and Transformation και συμμετέχει στην προσπάθεια της εταιρείας να αναζητά ευκαιρίες σε μια αγορά όπου το 85% των κατοικιών παραμένει ανασφάλιστο.

Τι γυρεύει η Aegean στην Ινδία;

-Ανάμεσα στις ελληνικές επιχειρήσεις και φορείς που συνοδεύουν τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της επιχειρηματικής αποστολής και της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί στην Ινδία, είναι και η Aegean. Πόσο πιθανό είναι η νέα επέκταση των δρομολογίων του ελληνικού αερομεταφορέα να γίνει προς... Ανατολάς;

Δύο υποψήφιοι για το Υπερταμείο

-Μέχρι αργά χθες το απόγευμα συνεδρίαζε το Διοικητικό Συμβούλιο του Υπερταμείου, το τελευταίο υπό την προεδρία του Κώστα Δερδεμέζη. Αύριο το μεσημέρι θα συνεδριάσει το Εποπτικό Συμβούλιο που θα αξιολογήσει τις δύο τελικά υποψηφιότητες για τη θέση του Προέδρου αφού η short list των συμβούλων έγινε ακόμη πιο μικρή. Όπως αναφέρουν οι τελευταίες πληροφορίες, η «κατεύθυνση» τόσο της κυβέρνησης όσο και των δανειστών που ελέγχουν το Εποπτικό Συμβούλιο, είναι να αποφευχθεί η τοποθέτηση κάποιου αποτυχόντος βουλευτή ή πρώην υπουργού και να επιλεγεί άνθρωπος της αγοράς… Ανακοινώσεις θα έχουμε το αργότερο τη Δευτέρα…

O ταχυδρόμος δεν έρχεται

-Πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες πολιτών που απελπισμένα αναφέρουν ότι κάνουν μέχρι και 20 μέρες μέχρι να δουν έναν ταχυδρόμο των ΕΛΤΑ να τους φέρνει αλληλογραφία. Οι καταγγελίες έρχονται και από γειτονιές όπως το Κολωνάκι, ο Κορυδαλλός και το Χαλάνδρι, με χιλιάδες κατοίκους. Οι υπηρεσίες των ΕΛΤΑ απαντούν στα παράπονα, με το γνωστό δημοσιοϋπαλληλικό ύφος, επικαλούμενες προφανώς έλλειψη προσωπικού και ασθένειες εργαζομένων, την αναδιάρθρωση των υπηρεσιών και το κλείσιμο καταστημάτων από τη διοίκηση. Τα ΕΛΤΑ απασχολούν 3.500 εργαζόμενους, 450 στα ΕΛΤΑ Courier και 350 μερικής απασχόλησης (με outsourcing). Η σημερινή διοίκηση προσπαθεί να συμμαζέψει τα κόστη και τις δαπάνες, αλλά η καθαρή θέση των ΕΛΤΑ είναι αρνητική κατά 102 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι εισπράττει 45 εκατ. ευρώ ετησίως για την «καθολική υπηρεσία».

Ο επίλογος για την υπόθεση GLOBO

-Μετά την αθωωτική απόφαση των ελληνικών δικαστηρίων και η βρετανική FCA έπαυσε την ποινική δίωξη και απέσυρε τα βρετανικά και ευρωπαϊκά εντάλματα που είχαν εκδοθεί σε βάρος των Κωνσταντίνου Παπαδημητρακόπουλου και Δημήτρη Γρυπάρη, Διευθύνοντα Συμβούλου και Οικονομικού Διευθυντή της GLOBO plc. Η βρετανική αρχή το 2019 είχε εκδώσει εντάλματα σε βάρος των δυο πρώην στελεχών της GLOBO plc προκειμένου να εκδοθούν και να δικαστούν κατηγορούμενοι για απάτη και παραπλανητικές δηλώσεις σχετικά με την αξία των μετοχών της GLOBO πριν σταματήσει η λειτουργία της εταιρίας τον Νοέμβριο 2015. Στην Ελλάδα, το Εφετείο απέρριψε το αίτημα της έκδοσης και κίνησε ποινικές διαδικασίες σε βάρος των Παπαδημητρακόπουλου και Γρυπάρη για τις οποίες και αθωώθηκαν αμετάκλητα το 2021. Μετά τις αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης το FCA έπαυσε οριστικά την ποινική δίωξη σε βάρος τους. Η GLOBO, εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, είχε βρεθεί το 2015 στο στόχαστρο της QCM -του fund που αποκάλυψε το σκάνδαλο της Folli Follie -το οποίο εξέδωσε report κατηγορώντας τη διοίκηση της GLOBO ότι διόγκωνε έσοδα και κέρδη από συνεργαζόμενες εταιρίες κελύφη.

Υποσχέσεις Κοντόπουλου στους χρηματιστές

-Ένα γεύμα εργασίας, μέσα σε «θετικό, δημιουργικό κι ευχάριστο κλίμα» είχαν οι επικεφαλής των μεγαλύτερων χρηματιστηριακών εταιρειών, με τη διοίκηση της ΕΧΑΕ την περασμένη Πέμπτη στο ωραίο κτίριο της Λεωφόρου Αθηνών. Αφού ανέλυσαν τις εξελίξεις και τις προοπτικές των αγορών, επικεντρώθηκαν στις κινήσεις που πρέπει να γίνουν εδώ στην Αθήνα για την επιτάχυνση της πολυπόθητης αναβάθμισης του ελληνικού Χρηματιστηρίου. Από την πλευρά τους, οι Χρηματιστές επεσήμαναν ότι δεν πρέπει να επαναληφθούν τα λάθη του 1999 και η διοίκηση του ΧΑ να δώσει πολύ μεγάλη προσοχή στην ποιότητα και όχι την ποσότητα των δημοσίων εγγραφών που προγραμματίζει. Ο Γιάννος Κοντόπουλος μίλησε για το Risk Profile του Χρηματιστηρίου μας που αλλάζει, την ανάγκη για μεγαλύτερη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων, ενώ στο τέλος υποσχέθηκε ότι στη νέα εποχή «λιγότερα κεφάλαια, θα κάνουν μεγαλύτερο τζίρο» και η «δική σας δουλειά θα είναι ευκολότερη».

Η HelleniQ Energy ξαναβλέπει τις αγορές

-Στο Λονδίνο βρέθηκαν την περασμένη εβδομάδα στελέχη διοίκησης της HelleniQ Energy (πρώην ΕΛΠΕ), για επαφές με επενδυτές. Από τις συναντήσεις αυτές προέκυψε αμοιβαίο ενδιαφέρον για διάθεση ενός -ακόμη- επιπλέον ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου, σε θεσμικά χαρτοφυλάκια, αμέσως μόλις είναι θεσμικά επιτρεπτό. Τον περασμένο Δεκέμβρη η Goldman Sachs και η JP Morgan είχαν συντονίσει μια συναλλαγή 235,4 εκατ. ευρώ, την πώληση (placement) του 11% του μετοχικού κεφαλαίου σε θεσμικά χαρτοφυλάκια, με αποτέλεσμα σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ να κατέχει το 31,2% και την POIH του Ομίλου Λάτση να διατηρεί το 40,2%. Η τιμή διάθεσης του πακέτου τότε ήταν 7 Ευρώ. Σήμερα, τρεις μόλις μήνες αργότερα, η μετοχή πλησιάζει τα 8 Ευρώ, η κεφαλαιοποίηση ξεπέρασε τα 2,4 δισ. Ευρώ και η ανάγκη για αύξηση της αξίας του free float οδηγεί τη διοίκηση σε νέες συζητήσεις για δεύτερο placement…

Τα ρεκόρ των τουρκικών αεροδρομίων

-Στη γειτονική μας Τουρκία η μεγάλη επένδυση για τη δημιουργία του σύγχρονου αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης αποδείχθηκε «χρυσός». Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας, το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης αναδείχθηκε ως ο πιο πολυσύχναστος κόμβος πολιτικής αεροπορίας της Ευρώπης, τον Ιανουάριο 2024. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, κατέγραψε κατά μέσο όρο 1.308 πτήσεις καθημερινά τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με το Eurocontrol. Από την άλλη πλευρά, το Sabiha Gökçen, το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Τουρκίας, εξασφάλισε τη 10η θέση, με μέσο όρο 596 πτήσεων. Το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης εξυπηρέτησε περίπου 76 εκατομμύρια επιβάτες το 2023, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από περίπου 52,75 εκατομμύρια το 2019. Ο φορέας εκμετάλλευσής του, IGA, στοχεύει να ανεβάσει αυτόν τον αριθμό στα 85 εκατομμύρια το 2024. Ήδη σχεδιάζει 4 φάσεις κατασκευών και επέκταση (6 νέοι αεροδιάδρομοι) ώστε μέχρι το 2028 να μπορεί να εξυπηρετεί 200 εκατ. επιβάτες.

Είναι πραγματική η άνοδος στη Wall Street;

-Βλέπουμε τα εντυπωσιακά ρεκόρ του Dow Jones και S&P 500 στη Wall Street, παρά τα αυξημένα επιτόκια που δεν πέφτουν, τον πληθωρισμό και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μέσος Αμερικανός στην καθημερινότητά του. Μια προσεκτικότερη ωστόσο ματιά στους δείκτες, μας αποκαλύπτει ότι 10% των μετοχών με την υψηλότερη απόδοση στα Χρηματιστήρια αντικατοπτρίζει πλέον το περίπου 75% του συνολικού όγκου της αγοράς. Αυτή είναι, μακράν, η πιο συγκεντρωμένη χρηματιστηριακή αγορά στη Wall Street από την εποχή της Μεγάλης Ύφεσης το 1931. Ακόμη και στη μεγάλη χρηματιστηριακή φούσκα των dot.com του 2001, το 10% των κορυφαίων σε απόδοση μετοχών είχε φτάσει στο περίπου 72% της συνολικής κεφαλαιοποίησης. Ακόμη και πριν από τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, η συγκέντρωση του κορυφαίου 10% των μετοχών κορυφώθηκε περίπου 66%. Η στατιστική δείχνει ότι κατά μέσο όρο το 10% των μετοχών με την υψηλότερη απόδοση αντικατοπτρίζει το 64% του συνόλου του χρηματιστηρίου. Σήμερα είμαστε στο 75%. Ειδικά στον τομέα της τεχνολογίας, η χρηματιστηριακή αξία των 7 κορυφαίων εταιρειών -Apple, Microsoft, Alphabet (Google), Amazon, Nvidia, Meta Platforms (Facebook) και Tesla- με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης ξεπερνά την κεφαλαιοποίηση όλων των εισηγμένων εταιρειών σχεδόν σε κάθε χώρα του G20.