-Χαίρετε! Ορισμένα καλά σημάδια για την πανδημία έχουν αρχίσει να διαφαίνονται, ειδικά στην Αθήνα, αλλά ο εκνευρισμός του Μ.Μ. είναι διάχυτος με τις δηλώσεις υπουργών με «μαντείες ημερομηνιών» περί του ανοίγματος της αγοράς και γι’ αυτό και τους το έκοψε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, αν και όλοι κατανοούν ότι υπάρχει τρομακτική πίεση από τους εμπόρους και τους επιχειρηματίες της εστίασης να τελειώνουμε. Τα self test, πάντως, «δουλεύουν» στην κοινωνία και στο Μ.Μ. σκέφτονται να το συνεχίσουν για αρκετό διάστημα ακόμα, με αποτέλεσμα να αρχίσουν να ενδιαφέρονται κι άλλοι μεγάλοι διεθνείς προμηθευτές. Αυτή η εξέλιξη θα δείτε ότι θα πετάξει έξω τους πιο μικρούς και περιθωριακούς παίκτες που ενεργούν ως μεσάζοντες. -Οι συμπτώσεις στη ζωή, όπως άλλωστε και τα θαύματα, είναι απαραίτητα. Τώρα, στην περίπτωση του διαγωνισμού για την απόκτηση με leasing από τον ΟΣΥ 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων για 3+1 έτη, δεν ξέρω τι ακριβώς από τα δυο συνέβη. Σίγουρα, πάντως, λόγω μιας σπάνιας έως εξωφρενικής σύμπτωσης, έγινε το θαύμα της… εθνικής συμφιλίωσης και τρεις ανταγωνιστές μοιράστηκαν μια δουλειά. Στον διαγωνισμό κατέβηκαν η ΕΘΝΙΚΗ LEASING, η ΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ και η MED BUS AND TRUCK, συμφερόντων Παπαδάκη. Στον διαγωνισμό επικράτησε η Εθνική η οποία και προσέφερε τη μεγαλύτερη έκπτωση, αλλά δεν μπορούσε να παραδώσει το σύνολο των οχημάτων. -Η ακραία σύμπτωση ήταν ότι Σαρακάκης και ΜΕD είχαν ακριβώς τις ίδιες προσφορές. Πανομοιότυπες στο σύνολό τους. Οπότε η Επιτροπή αποφάσισε να τραβήξει κλήρο και η σκυτάλη πέρασε στη Σαρακάκης. Και αυτή όμως ήταν σε θέση να παραδώσει μέρος της παραγγελίας, οπότε υποχρεωτικά η σκυτάλη πέρασε και στη ΜΕD-Παπαδάκης και αισίως οι τρεις προμηθεύουν τα 293. Η στήλη το θεωρεί μάλλον απίθανο το ίδιο μοντέλο μπορεί να επαναληφθεί και στον διαγωνισμό που επίκειται για την αγορά 1.300 λεωφορείων. Άλλωστε, η συγκεκριμένη προμήθεια θα προσελκύσει σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό ενδιαφερόμενων, μεταξύ των οποίων και τον όμιλο Κοπελούζου με Κινέζους συνεταίρους. -Αύριο Παρασκευή -εκτός απροόπτου- θα συνεδριάσει το ΔΣ της Τράπεζας Πειραιώς για να εγκρίνει τους όρους της αύξησης κεφαλαίου, οπότε και θα διαλυθούν οι οποίες ασάφειες και θολά σημεία της διαδικασίας. Πηγές της Πειραιώς απέδιδαν τα ζητήματα που προέκυψαν στην ταχύτητα με την οποία διεκπεραιώνεται η διαδικασία της αύξησης. Οι ίδιες πηγές έκαναν λόγο για κατεύθυνση που υπάρχει (και πρέπει να επικυρωθεί από το αυριανό ΔΣ) ως παλαιοί μέτοχοι να θεωρηθούν όσοι είναι στο μετοχολόγιο την προηγουμένη ημέρα από αυτήν που θα ανοίξει το βιβλίο προσφορών. -Οι ίδιες πηγές καθησύχαζαν και σχετικά με τις τελευταίες φημολογίες της αγοράς που ήθελαν να έχουν επιλεγεί τρεις cornerstone investors (οι οποίοι θα πάρουν έως 10% έκαστος της έκδοσης) και συγκεκριμένα τα family offices των Τζον Πόλσον και Τέλη Μυστακίδη και το Helikon Investments. Αυτοί οι τρεις κυκλοφορεί στην αγορά ότι θα είναι οι βασικοί μέτοχοι την επόμενη ημέρα και μάλιστα οι φήμες θέλουν τον Πόλσον να έχει τον βαρύνοντα λόγο μεταξύ των τριών, ενώ λέγεται ότι με φίλιες δυνάμεις μπορεί να ελέγχουν και το 30-35% της Πειραιώς. To Helikon Investments είναι fund που δημιουργήθηκε το 2019 από Ιταλούς, πρώην στελέχη της Julius Baer και φέρεται να είχε αγοράσει πακέτο 6 εκατ. μετοχών της Lamda Development. Ωστόσο, πηγές της Πειραιώς διαψεύδουν τα σενάρια της αγοράς για τους τρεις, μιλάνε για δύο παράλληλα βιβλία (ένα στην Ελλάδα κι ένα στο Λονδίνο) και διαβεβαιώνουν ότι ο μοναδικός cornerstone investor θα είναι το ΤΧΣ. -Σημειώστε επίσης ότι το ύψος της αύξησης κλειδώνει προς το υψηλότερο ποσό, δηλαδή 1,2 δισ. ίσως και κατά κάτι υψηλότερα. Το Ταμείο θα αποκτήσει το 26% της νέας Πειραιώς, επιστρέφοντας στο προ COCOS ποσοστό του. Όσον αφορά την ημερομηνία που θα ξεκινήσει η δημόσια προσφορά, παραμένει το βασικό σενάριο για την 21η Απριλίου, χωρίς ωστόσο να είναι βέβαιο. Πάντως, όλα θα έχουν τελειώσει πριν από τη Μεγάλη εβδομάδα, οπότε χρονικά κάπου εκεί είμαστε. Και ολοκληρώνουμε το θέμα αναφέροντας ότι στην αγορά υπάρχει αισιοδοξία ότι η αύξηση θα ολοκληρωθεί με μεγάλη επιτυχία (για τους νέους μετόχους). -Στην τάξη των μάνατζερ υπάρχουν διάφορες «ταχύτητες» σε επίπεδο αποδοχών. Στην Intralot, για παράδειγμα, παρά τα προβλήματα, οι απολαβές για κάποια τουλάχιστον στελέχη είναι πλουσιοπάροχες, αλλά ταυτόχρονα «δίκαιες και εύλογες». Αυτό το τελευταίο δεν το λέω εγώ, αλλά η Ernst & Young, η οποία προσελήφθη από τη διοίκηση της εισηγμένης προκειμένου να συντάξει ειδική έκθεση περί «του δίκαιου και εύλογου των αμοιβών για τη θέση του Αναπληρωτή Διευθύνοντα Συμβούλου». Το Δ.Σ. της Intralot λοιπόν, στις 6 Απριλίου, έδωσε το «πράσινο φως» για την σύναψη σύμβασης εργασίας (νέας ή τροποποίησης της ήδη υφισταμένης) με τον Φώτη Κωνσταντέλλο ώστε να παρέχει τις υπηρεσίες του στην εταιρεία με την αρμοδιότητα της θέσης και των καθηκόντων του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου, με τους ακόλουθους όρους:

  • ετήσια σταθερή αμοιβή 224.000 ευρώ (16.000 ευρώ μηνιαίως Χ 14 μήνες)
  • αποδοχές βάσει απόδοσης σύμφωνα με την Πολιτική Αποδοχών των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου που εγκρίθηκε από την ΓΣ των μετόχων της εταιρείας της 29.5.2020 μη υπερβαίνουσατο 100% του ποσού της ετήσιας σταθερής αμοιβής του και ειδικότερα, εν προκειμένω, bonus 50% επί των ετησίων μικτών αποδοχών βάσει επίτευξης στόχων
  • χρήση μισθωμένου οχήματος, αξίας μισθώματος έως 800 ευρώ το μήνα (χωρίς ΦΠΑ)
  • αποζημίωση για καύσιμα κίνησης οχήματος, έως 5.500 ευρώ το έτος (χωρίς ΦΠΑ)
  • συμμετοχή σε συνταξιοδοτικά προγράμματα, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα γενική πολιτική αμοιβών που αφορά σε όλους τους εργαζομένους της εταιρείας, και ειδικότερα pension plan 20% επί των ετησίων μικτών αποδοχών, και ασφάλιση ζωής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης αξίας έως 1.800 ευρώ ετησίως. Επίσης πιστωτική κάρτα και έξοδα κίνησης που απαιτούνται για την εκτέλεση των καθηκόντων του (όχι ως πρόσθετη παροχή).
-Στη συνέχεια, ανέλαβε η ΕΥ να βγάλει γνωμοδότηση (Fairness Opinion) για το δίκαιο και εύλογο της αμοιβής. Στην έκθεση που ήρθε στα χέρια μου διάβασα ότι ο ρόλος του Αναπληρωτή Διευθύνοντα Συμβούλου του Ομίλου είναι «να διευθύνει και εποπτεύει τη διεξαγωγή των εργασιών της Γενικής Τεχνικής Διεύθυνσης της εταιρείας, έχοντας ως κύριο στόχο τον καθορισμό της τεχνολογικής στρατηγικής ανάπτυξης συστημάτων και υποδομών και την επιτυχή υλοποίηση και υποστήριξή τους, συμβάλλοντας στη γενικότερη αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία του Ομίλου». Στην εν λόγω διεύθυνση υπάγονται τα Τεχνικά Τμήματα Λοταριών, Αθλητικού Στοιχηματισμού, Λιανικής & Εποπτείας Συστημάτων, καθώς και τα Τμήματα Τεχνολογικών Υπηρεσιών, Υποδομών & Εταιρικών Συστημάτων και Τεχνικής Διακυβέρνησης. Αυτές οι λειτουργικές μονάδες είναι υπεύθυνες για την ανάπτυξη του λογισμικού και του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της εταιρείας, καθώς και για την τεχνική υποστήριξη και αναβάθμιση των λύσεων και πλατφορμών για τις λοταρίες και για τις δραστηριότητες αθλητικού στοιχηματισμού. Με άλλα λόγια, είναι η «καρδιά» της Intralot. -Η ΕΥ, δεδομένου ότι το εν λόγω στέλεχος έχει μακροχρόνια εμπειρία και σημαντική τεχνική κατάρτιση, επέλεξε για τη σύγκριση πανευρωπαϊκό δείγμα 145 εταιριών καθώς το ελληνικό δεν έφτανε για το μέγεθος της Intralot. Το συμπέρασμα της ΕΥ ήταν ότι το προτεινόμενο «πακέτο» «εμπίπτει εντός του εύρους της εύλογης και δίκαιης αμοιβής που προέκυψε από τη συγκριτική ανάλυση». Ο Φώτης Κωνσταντέλλος είναι στέλεχος με πλούσια καριέρα η οποία ξεκίνησε στην Ελλάδα, βασικά από τη Vodafone το 2000, μετά πήγε στην Intralot, μετά στη Wind, στη συνέχεια στη Hol και από το 2015 «επαναπατρίστηκε» στην Intralot, όπου φέτος ανέλαβε καθήκοντα ως ένας από τους τρεις αναπληρωτές Διευθύνοντες Συμβούλους (μαζί με τον Χρ. Σφάτο και τον Ν. Νικολακόπουλο) παρά τω προέδρω και CEO Σωκράτη. -Επικεφαλής του τομέα της επικοινωνίας στο Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) τοποθετείται η Ανθή Τροκούδη, έπειτα από 17 χρόνια παρουσίας στον Όμιλο Olympia του Πάνου Γερμανού. -Όχι, μετά τη Vivartia, δεν ήρθε η ώρα για την πώληση της Attica Συμμετοχών. Τουλάχιστον όχι ακόμη. Αυτό τουλάχιστον λένε έγκυρες πηγές που παραδέχονται ότι η πώληση είναι μονόδρομος αλλά υποστηρίζουν ότι δεν θα πρέπει να περιμένουμε κάποια σχετική εξέλιξη φέτος. Οπότε σε άλλη κατεύθυνση πρέπει να αναζητηθούν οι λόγοι που οδήγησαν χθες τη μετοχή στο +22% και τον όγκο στα ύψη. Η MIG (ΜΙΓ Συμμετοχών και MIG Shipping) κατέχουν 79,4% της εταιρείας και η Πειραιώς το 11,8%.