Πώς ένα γερμανικό brand που ξεκίνησε πριν από 124 χρόνια, πέρασε το 2016 στην αγκαλιά της LVMH, του κολοσσού των luxury brands και έφτασε να δημιουργήσει μια νέα ταξιδιωτική κουλτούρα.

Λίγοι γνωρίζουν ότι το μονόγραμμα της Rimowa με τις δύο κορυφές είναι εμπνευσμένο από τους πύργους του Καθεδρικού Ναού της Κολωνίας, ενός από τα πιο φημισμένα οικοδομήματα γοτθικού ρυθμού. Είναι μια αφιέρωση στην όμορφη πόλη όπου ιδρύθηκε η Rimowa, το 1898, από τον Paul Morszeck.

Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη

Οι πρώτες αποσκευές που κατασκευάζει η μικρή οικογενειακή επιχείρηση, είναι από ανθεκτικό ξύλο, με έμφαση στην ελαφριά κατασκευή και την σταθερότητα – εκείνα τα χρόνια είναι που καλλιεργείται το πρωτοποριακό πνεύμα της εταιρίας

Η εταιρία ευημερεί μέχρι το 1937, όταν μια πυρκαγιά καταστρέφει το εργοστάσιο. Διασώθηκαν μόνο όσα αντικείμενα ήταν κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Παρατηρώντας το υλικό αυτό, ο Richard Morszeck, γιος του Paul, ανακαλύπτει ότι είναι ιδανικό για την κατασκευή ελαφριών αποσκευών. Έτσι, παρουσιάζει την πρώτη βαλίτσα από αλουμίνιο και επινοεί μια νέα ονομασία για την εταιρία του: Rimowa, από τα αρχικά του ονόματός του και της λέξης Warenzeichen, που σημαίνει trademark, επωνυμία. 

Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη
Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη
Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη

Η έμπνευση
To 1950 είναι μια χρονολογία – ορόσημο: εμπνευσμένος από τη χρυσή εποχή της αεροπορίας, ο Richard Morszeck πρoσθέτει τις χαρακτηριστικές ανάγλυφες αυλακώσεις στις αλουμινένιες βαλίτσες, οι οποίες γίνονται ανάρπαστες από το διεθνές jetset. Έτσι γεννιέται το κλασικό σχέδιο της Rimowa, που την αναδεικνύει σε έναν από τους σημαντικότερους οίκους αποσκευών, διάσημο για τον εμβληματικό ντιζάιν, την δεξιοτεχνία και την καινοτομία του. 

Η έμπνευση για το συγκεκριμένο σχέδιο, προκύπτει από το θρυλικό Junkers F13 – το πρώτο εξ ολοκλήρου μεταλλικό επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο.  Το αεροσκάφος, που κατασκευάστηκε από τον οραματιστή μηχανικό Hugo Junkers και έκανε την πρώτη πτήση του στις 25 Ιουνίου του 1919, ήταν το σύμβολο μιας νέας εποχής ταξιδιών. Και δεν ήταν μόνο το ελαφρύ αλουμίνιο με τον εμβληματικό σχεδιασμό του αυλακιού που ενέπνευσε τον Morszeck, αλλά και το όραμα του Hugo Junkers να ενώσει τους ανθρώπους, τις χώρες, τις ηπείρους. 

Στη Rimowa, λένε ότι το αλουμίνιο έχει Persönlichkeit -προσωπικότητα. Καθώς παλιώνει, εξελίσσεται. Είναι ένα υλικό που αντικατοπτρίζει τον χαρακτήρα αυτών που το χρησιμοποιούν, μια καταγραφή ενός προσωπικού ταξιδιού. «Είναι φτιαγμένες από τα χέρια μας. Ομως είναι τα βαθουλώματα, οι γρατσουνιές και τα αυτοκόλλητα από τα ταξίδια σας, που τις κάνουν τόσο ξεχωριστές» αναφέρει ο οίκος. 

Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη

Η καινοτομία
Με την ίδια ευρηματικότητα και θάρρος με τον πατέρα και τον παππού του, ο ιδιοκτήτης τρίτης γενιάς Dieter Morszeck είναι εκείνος που ανοίγει το δρόμο για την παγκόσμια επιτυχία της Rimowa. Σήμερα, με 3.000 υπαλλήλους παγκοσμίως, η Rimowa συνεχίζει να συνδυάζει την τεχνολογία ακριβείας και την θαρραλέα καινοτομία, μένοντας πάντα πιστή στην κληρονομιά της.

Το 1976, η εταιρία αναπτύσσει αδιάβροχες θήκες και βαλίτσες και παρουσιάζει το μοντέλο Tropicana, που έχει στόχο να προστατεύσει τον εξοπλισμό φωτογράφων και ρεπόρτερ από την τροπική υγρασία και το αρκτικό κρύο. Με την έναρξη της νέας χιλιετίας λανσάρεται η πρώτη βαλίτσα από πολυκαρβονικό, ένα ανθεκτικό και ελαφρύ υλικό που όπως διατείνονται «αντιστέκεται στις ακραίες καιρικές συνθήκες, από την καυτή ζέστη της Αραβίας έως το κρύο της Ισλανδίας». Ενα χρόνο μετά, τελειοποιείται το σύστημα Multiwheel που εξασφαλίζει ότι και οι 4 τροχοί της αποσκευής περιστρέφονται αβίαστα προς 360°. Η ελαφριά αλλά ανθεκτική τροχήλατη αποσκευή της Rimowa γίνεται περιζήτητη και εκτοξεύει τη φήμη τoυ οίκου. Το 2006 η ασφάλεια των αποσκευών ενισχύεται με τις παγκοσμίως αναγνωρισμένες κλειδαριές TSA και λίγα χρόνια αργότερα, κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες χρωματιστές βαλίτσες, χαρίζοντας αέρα ανανέωσης στο brand. Το 2011, η Rimowa παρουσιάζει την ελαφρότερη αποσκευή στην ιστορία της – την Salsa Air.

Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη
Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη
Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη
Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη
Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη

Οι συνεργασίες 
Η Rimowa θέλει πάντα, να κάνει το ταξίδι καλύτερο. Με το βλέμμα στο μέλλον, παρουσιάζει συνεργασίες και συλλογές που εκπλήσσουν με τον πρωτότυπο σχεδιασμό τους. Εφέτος, συνεργάστηκε με την Porsche για μια βαλίτσα χειρός που περιλαμβάνει σχεδιαστικά στοιχεία από την πρώτη γενιά της Porsche 911, συνδυασμένα με τις χαρακτηριστικές αυλακώσεις αλουμινίου: η βαλίτσα έχει ασημένιο φινίρισμα, είναι διακοσμημένη με το έμβλημα της Porsche και στο εσωτερικό της διαθέτει έναν ιμάντα σε σχήμα X που δανείζεται το σχεδιασμό του από τις ζώνες ασφαλείας της 911. 

Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη
Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη

Πρόσφατα, σε συνεργασία με τον LeBron James -o oποίος είναι γνωστός connoisseur κρασιού- αποκάλυψε μία θήκη μεταφοράς κρασιών. Ο James εμπνεύστηκε από ένα παλιό σχέδιο που είδε στα αρχεία του οίκου. Το μοντέλο εκσυγχρονίστηκε και δημιουργήθηκε το Twelve Bottle Case, μια κομψή βαλίτσα χωρητικότητας 12 φιαλών. 

Η διαδρομή μιας βαλίτσας που έγινε σύμβολο του μοντέρνου ταξιδιώτη

Η έμπνευση για την Rimowa δεν σταματά ποτέ. Τρανή απόδειξη η Aurora Borealis Original Cabin που μόλις κυκλοφόρησε, μια βαλίτσα εμπνευσμένη από το Βόρειο Σέλας και τη φαντασμαγορία χρωμάτων του αλλά και η συνεργασία με την RTFKT για μια limited-edition συλλογή που περιλαμβάνει NFTs αλλά και μια εντυπωσιακή, φουτουριστική βαλίτσα.  

 www.rimowa.com

#travel #suitcases #luggages #wine #rimowa