Οι πόλεις του σχεδιαστή κόμικ Moebius, ή το φανταστικό Λος Άντζελες στο Blade Runner του Ridley Scott θα γίνουν πραγματικότητα με τη βοήθεια της “ιπτάμενης μοτοσυκλέτας”.

Η αρχική της ονομασία ήταν Jetpack Aviation Speeder. Μετά ονομάστηκε “Razor” με τη δικαιολογία που δίνει ο CEO της Jetpack Aviation και της Mayman Aerospace, David Mayman, ότι “υπάρχουν πολλά Speeder στην αγορά. Σύμφωνα με το Robb Report που φιλοξενεί εκτενές ρεπορτάζ πάνω στο σχεδιασμό της ιπτάμενης μοτοσυκλέτας, η αλλαγή του ονόματος έρχεται καθώς ο Mayman και η εταιρεία απομακρύνονται προσωρινά από το ποδήλατο τζετ και επικεντρώνονται στο αυτόνομο, ταχύτατο VTOL, που ονομάζεται Razor.

Η ιπτάμενη μοτοσυκλέτα είναι μια ακόμη καινοτομία που προέρχεται από τη στρατιωτική βιομηχανία. Το στρατιωτικά χαρακτηρισμένο σούπερ-drone χρησιμοποιεί οκτώ μικρές τουρμπίνες τζετ, τοποθετημένες δύο ανά γωνία, για να παράγει ταχύτητες άνω των 400 κόμβων, πετώντας σε ύψος 20.000 ποδιών, με εμβέλεια 200 μιλίων. Αυτός είναι ο μη επανδρωμένος προκάτοχος αυτού που ο David Mayman οραματίζεται ως ιπτάμενη μοτοσικλέτα χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία, αλλά προσφέρει μια πιο ελκυστική και άμεση επιχειρηματική πρόταση για την εταιρεία του. “Τα ηλεκτρικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη μπορούν να μεταφέρουν 20 έως 50 κιλά και να πετάξουν με 100 μίλια/ώρα”, λέει ο Mayman. “Εμείς μπορούμε να μεταφέρουμε από 100 έως 500 κιλά και να πετάξουμε με ταχύτητες που πλησιάζουν τα 500 μίλια/ώρα”. Ο μοναδικός συνδυασμός χωρητικότητας και ταχύτητας έχει τραβήξει την προσοχή της κυβέρνησης, με αποτέλεσμα να έχουν συναφθεί συμφωνίες ανάπτυξης με το Αμερικάνικο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Πρωτότυπα εργασίας βρίσκονται ήδη στον “αέρα” και ο CEO της Mayman Aerospace αναμένει να ολοκληρωθούν οι δοκιμές με παράδοση της αρχικής έκδοσης στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας το πρώτο τρίμηνο του 2025. Αυτό το μοντέλο δεν θα πετύχει τους αριθμούς εμβέλειας και ταχύτητας που αναφέρει ο David Mayman – τουλάχιστον όχι ακόμη. Αλλά οι επόμενες επαναλήψεις θα το κάνουν. “Ρεαλιστικά, περιμένω στρατιωτική πιστοποίηση το επόμενο έτος”, λέει.

Η πρώτη ιπτάμενη μοτοσυκλέτα έρχεται μέχρι το 2030
AERWINS XTurismo hoverbike

Tο hoverbike που αψηφά τη βαρύτητα
Δύο χρόνια πριν, οι Ιάπωνες παρουσίασαν στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου Βόρειας Αμερικής το Xturismo, “ένα hoverbike που αψηφά τη βαρύτητα και μοιάζει βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας”. Σύμφωνα με το Design Boom: “Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα φαίνεται να βρίσκονται παντού, αλλά το XTURISMO από την ιαπωνική νεοφυή εταιρεία AERWINS Technologies αλλάζει τη μεταφορά από αυτοκίνητο σε ηλεκτρική μοτοσικλέτα, αιωρούμενο και παρασυρόμενο στον αέρα με τις δύο γιγαντιαίες προπέλες του και τις προσαρτημένες μίνι προπέλες. Το κάθισμα παίρνει σχεδιαστικά στοιχεία από μια μοτοσικλέτα, μια αλλαγή από τα μυριάδες ιπτάμενα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην αγορά”.
Σχεδιαστικά, το κεντρικό κομμάτι του Xturismo έμοιαζε με μοτοσυκλέτα, μόνο που αντί για τροχούς είχε μεγάλους έλικες περιμετρικά, σαν ένα drone σε μεγέθυνση. Ηταν βάρους 300 κιλών με μηχανή εσωτερικής καύσης, όσο και μπαταρία, που του παρείχαν αυτονομία 40 χιλιομέτρων. Το Xturismo μπορούσε να πιάσει ταχύτητες έως και 100 χιλιόμετρα την ώρα ενώ μπορούσε να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο έως 100 κιλά.

Μετά την πτώχευση του Γιαπωνέζικου startup Α.L.I. technologies που έκανε παρόμοιες ιπτάμενες μοτοσυκλέτες εμπνευσμένες από τον “Πόλεμο Των Άστρων”-σύμφωνα με τους Japan Times- η τύχη του project της ιπτάμενης μοτοσυκλέτας στην Ιαπωνία αγνοείται. Στην Αμερική πάλι, το πρώτο πειραματικό μοντέλο δρομολογείται να είναι έτοιμο από τη Mayman μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2025.
Εξωτερική Φωτογραφία: Mayman Aerospace