Ο Thomas Jolly ετοιμάζει μια γιορτή του “Εμείς” στις τελετές έναρξης και λήξης της Ολυμπιάδας του Παρισιού.

Λίγο γνωστός στο ευρύ κοινό, ο γεννημένος στη Ρουέν Thomas Jolly, έχει διοριστεί καλλιτεχνικός διευθυντής των τελετών έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι. “Δεν θα μπορούσα να αρνηθώ αυτή την ονειρική πρόταση. Είναι τιμή για μένα, καθώς προέρχομαι από τον κόσμο του θεάτρου, όπου η αποστολή μου είναι να απευθύνομαι στο ευρύτερο κοινό. Εδώ, θα απευθυνθώ σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι η παράσταση της ζωής μου”, είπε ο θεατρικός σκηνοθέτης από τη Νορμανδία.

Ο άνθρωπος πίσω από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 βάζει φωτιά στο Σηκουάνα

Γεννημένος το 1982, ο Thomas Jolly, έζησε μια σχετικά ευτυχισμένη παιδική ηλικία στο La Rue-Saint-Pierre, κοντά στη Ρουέν. Η αγάπη του για το σανίδι εκδηλώθηκε από νωρίς. Αρχισε να παίζει θέατρο σε ηλικία 11 ετών, αλλά συνέχισε τις σπουδές του στο Lycée Jeanne-d’Arc πριν ενταχθεί στο Théâtre des Deux Rives, που ο ίδιος θεώρησε ως σημαντικό κομμάτι της καριέρας του. “Χάρη σε αυτό το “εργαλείο” υπηρεσίας προς το κοινό, ένα αγόρι σαν εμένα μπόρεσε να έχει πρόσβαση στο επαγγελματικό θέατρο. Είμαι παιδί του θεάτρου. Από εκείνη την περίοδο, εξακολουθώ να έχω αυτόν τον τρελό ενθουσιασμό για το να αφηγούμαι ιστορίες. Αυτό που γεννήθηκε στη Ρουέν είναι ακόμα μέσα μου!” είπε ο ίδιος σε συνέντευξή του σε γαλλική εφημερίδα.

Με πτυχίο θεατρικών σπουδών από το Πανεπιστήμιο της Caen στο ενεργητικό του, ο ηθοποιός εντάχθηκε στον θίασο ACTEA το 2001, πριν προχωρήσει στην ίδρυση της La Piccola Familia. Αυτό σηματοδότησε την έναρξη μιας σειράς επιτυχιών και βραβείων, όπως το Toâ (νικητής του βραβείου κοινού Odéon στο Φεστιβάλ Impatience) και ο “Ερρίκος ΣΤ” του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, μια 18ωρη παραγωγή που ανέβηκε στο Φεστιβάλ της Αβινιόν και για την οποία ο Thomas Jolly κέρδισε το βραβείο Molière για την καλύτερη σκηνοθεσία το 2015.

Ρουέν, Ρεν, Στρασβούργο… ο καλλιτέχνης από τη Νορμανδία διευθύνει τώρα το Le Quai, την εθνική σκηνή της Ανζέρ. Εκτοτε, το Παρίσι 2024 επέλεξε τον Thomas Jolly ως καλλιτεχνικό διευθυντή του, επειδή “βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της νέας, δημιουργικής και φιλόδοξης γαλλικής καλλιτεχνικής σκηνής”, σύμφωνα με τα λόγια του Tony Estanguet, προέδρου της οργανωτικής επιτροπής των Αγώνων.

Aς δούμε το σκεπτικό της επιλογής του από μια λίγο μεγαλύτερη δήλωση του Estanguet: “Οι εξαιρετικές παραστάσεις-του αποδεικνύουν ότι ξέρει να σπάει τους κώδικες της Tέχνης του και να την ανεβάζει σε νέα ύψη. Ο Thomas Jolly θα είναι σε θέση να επινοήσει πρωτότυπες καλλιτεχνικές ιδέες για τις τελετές του Παρισιού 2024, είτε στην καρδιά του Παρισιού, στον Σηκουάνα, για την τελετή έναρξης, είτε στην Place de la Concorde για την τελετή των Παραολυμπιακών Αγώνων, είτε στο Stade de France για τις δύο τελετές που θα ολοκληρώσουν αυτούς τους ιστορικούς Αγώνες στη Γαλλία”, υπόσχεται ο τρεις φορές Ολυμπιονίκης, που όπως όλοι, περιμένει από τον καλλιτεχνικό διευθυντή των επόμενων Ολυμπιακών Αγώνων το συνδυαστικό πνεύμα των δημιουργικών ανθρώπων που θα οδηγήσει στην έκπληξη.

Ο άνθρωπος πίσω από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 βάζει φωτιά στο Σηκουάνα

Τώρα εναπόκειται στον Thomas Jolly να επινοήσει τέσσερα show, που θα συνδέουν την ιστορία με τη δημιουργία, την κληρονομιά και την καινοτομία. Αυτές πρέπει να είναι ενωτικές στιγμές. O ίδιος είπε μόλις ορίστηκε για τη συγκεκριμένη θέση πριν από ενάμιση χρόνο: “Από τώρα μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει να συγκροτήσω μία ομάδα συγγραφέων, από διαφορετικούς κόσμους, -θέατρο, κινηματογράφο, τηλεόραση, μυθιστορήματα και κόμικ- για να γράψουν για την ιδέα που ζητά το Παρίσι 2024”.

Φωτιά στον Σηκουάνα
Τι μπορεί λοιπόν να περιμένει το κοινό, οι αθλητές και τα εκατομμύρια τηλεθεατές στα Ηλύσια Πεδία, στην Place de la Concorde, στο Stade de France και κυρίως στον Σηκουάνα; “Ο πρώτος μου στόχος είναι να κάνω τον Σηκουάνα συνεργάτη μου. Να τον κάνω σύμμαχό μου. Και γιατί όχι, αυτό είναι το όνειρό μου, ο Σηκουάνας να πάρει φωτιά. Να συνδυάσει το νερό και τη φωτιά, γιατί η φλόγα είναι το πιο ισχυρό σύμβολο. Θέλω πραγματικά να το κάνω δικό μου ως σκηνοθέτης.

“Αλλά προσέξτε”, προσθέτει, “αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό για μένα είναι να είναι θεαματικό σε μια μορφή οικολογικής νηφαλιότητας, όπως στον Ερρίκο ΣΤ’, όπου χρησιμοποίησα ανακυκλωμένα κοστούμια. Το θέμα είναι να δημιουργήσεις έναν παράγοντα “ουάου” χωρίς να καταστρέψεις τα πράγματα. Βασικά, η Γαλλία είναι μια σκληρά επικριτική χώρα και οι τελετές που βασίζονται σε σύμβολα και αξίες πρέπει να μην ενοχλήσουν. Είναι συναρπαστικό, γιατί θέλω να προτείνω το παγκόσμιο “Εμείς”. Πώς να ζούμε μαζί”, λέει ο Thomas Jolly.