Ο κος Sacha Lichine, ιδιοκτήτης του οινοποιείου Château d’Esclans στην Προβηγγία, υποστηρίζει το “no risk, no reward”, όμως με το Whispering Angel του απέδειξε ότι μπορεί να κάνει πράξη το “sky-high risk, sky-high reward”!

Ποιός θα περίμενε ποτέ ότι σε μια χώρα όπου το ροζέ κρασί ήταν πρακτικά ανύπαρκτο, το δημιούργημά του θα έφθανε να γίνει το Νο 1 κρασί που εισάγεται στις ΗΠΑ, αλλά και αυτό που θα άλλαζε την πορεία των ροζέ κρασιών σε όλο τον κόσμο;

Μέλος μιας εκ των ιστορικότερων οικογενειών του Μπορντό, o Sacha Lichine γεννήθηκε μέσα στο κρασί. Ο πατέρας του Alexis ήταν ένας από τους μεγάλους εμπόρους της περιοχής αλλά και ο ιδιοκτήτης του Chateau Prieure Lichine, ενός εκ των Cru Classe του Medoc. Με τον κύκλο πελατών και φίλων να περιλαμβάνει από Αμερικάνους προέδρους μέχρι Χολιγουντιανούς αστέρες και κροίσους της εποχής, μάλλον το μέλλον του παιδιού του ήταν εξασφαλισμένο. Ωστόσο μετά το θάνατό του ο Sacha δεν δίστασε να τα βροντήξει όλα πίσω του, να πουλήσει την Μπολντολέζικη κληρονομιά του, να καταφέρει τις τράπεζες να τον δανείσουν και να αναζητήσει την τύχη του στην Προβηγκία αποκτώντας το πανέμορφο πλην ρημαγμένο Chateau d’ Esclans με τα 2.500 στρέμματα γης που το περιβάλλουν. Μια κίνηση 13,5 εκατομμυρίων δολαρίων που κάθε οικονομικός σύμβουλος θα χαρακτήριζε ως “οικονομική αυτοκτονία” αλλά που όμως  αποδείχθηκε τελικά πραγματικός χρυσός, αφού το ροζέ κρασί που ξεκίνησε να παράγει τα 2007 έχει φθάσει σήμερα να πουλάει περίπου 3,5 εκατομμύρια φιάλες σε περισσότερες από τις μισές χώρες της γης.

Πώς τα ροζέ κατέκτησαν τον κόσμο και η απίθανη ιστορία του Whispering Angel που έγινε ένα από τα μεγαλύτερα οινικά success story όλων των εποχών

Τα πράγματα φυσικά δεν ήταν καθόλου εύκολα στην αρχή, με μόλις 800 κάσες να πωλούνται το 2007 στις ΗΠΑ, τον πρώτο εμπορικό στόχο που έθεσε ο Sacha. Ομως η διαμονή του για πολλά χρόνια στην άλλη άκρη του Ατλαντικού τον κατέστησαν ικανό να κατανοήσει τον τρόπο για να ξεκλειδώσει την αμερικάνικη αγορά. Ετσι, εστίασε στους millennials, επιβάλλοντας το Whispering Angel ως το κρασί που κάθε εκπρόσωπος της Gen Y που σέβεται τον εαυτό του θα έπρεπε να έχει στο ποτήρι του. Για να το πετύχει αυτό ο Sacha Lichine συνάπτει συνεργασίες με τους “ναούς” αυτής της γενιάς όπως το  νεοϋορκέζικο Soho House, τo Beverly Hills Hotel και το Fontainebleau του Miami, ενώ υπερτροφοδότησε το buzz με πολλή ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ετσι, με τα παραπάνω ως Δούρειο Ιππο  κατάφερε να εκτινάξει τις πωλήσεις του απαλόχρωμου ροζέ του στις 300.000 κάσες, μόλις σε μια 10ετία!

Πώς τα ροζέ κατέκτησαν τον κόσμο και η απίθανη ιστορία του Whispering Angel που έγινε ένα από τα μεγαλύτερα οινικά success story όλων των εποχών

Βέβαια μια αύξηση της τάξης του σχεδόν 40.000%  δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από καλές επιλογές του marketing. Απαιτεί και ένα κορυφαίο προϊόν και εδώ είναι που η γνώση του Sacha Lichine γύρω από το κρασί έκανε την διαφορά… Βλέπετε το Chateau d’ Esclancs –το οποίο αναζητούσε για πολλά χρόνια– μπορεί να είχε παρατημένες εγκαταστάσεις είχε όμως και ένα εξαιρετικό αμπελώνα. Επιπρόσθετα τον καρπό των ποικιλιών Grenache Rouge, Cinsault και Rolle δεν επέλεξε να τον διαχειριστεί όποιος και όποιος αλλά ο Patrick Leon, ο επί σειρά οινολόγος του μυθικού Chateau Mouton Rothschild. 

Πώς τα ροζέ κατέκτησαν τον κόσμο και η απίθανη ιστορία του Whispering Angel που έγινε ένα από τα μεγαλύτερα οινικά success story όλων των εποχών
Πώς τα ροζέ κατέκτησαν τον κόσμο και η απίθανη ιστορία του Whispering Angel που έγινε ένα από τα μεγαλύτερα οινικά success story όλων των εποχών
Sacha Lichine
Πώς τα ροζέ κατέκτησαν τον κόσμο και η απίθανη ιστορία του Whispering Angel που έγινε ένα από τα μεγαλύτερα οινικά success story όλων των εποχών
Πώς τα ροζέ κατέκτησαν τον κόσμο και η απίθανη ιστορία του Whispering Angel που έγινε ένα από τα μεγαλύτερα οινικά success story όλων των εποχών

Με το υπέροχο απαλό ροζέ χρώμα του και την παιχνιδιάρικα δροσερή αλλά και ταυτόχρονα κρεμώδη γεύση του το Whispering Angel δεν αφήνει περιθώρια για γευσιγνωστικά παράπονα. Ωστόσο ο Sacha Lichine φρόντισε να ενισχύσει το κύρος του οινοποιείου εμπλουτίζοντας την γκάμα του Chateau d’ Esclans με 3 θεωρητικά καλύτερες ετικέτες, το Rock Angel, το Les Clans και το Garrus των +100€, με το τελευταίο να διεκδικεί τον τίτλο του κορυφαίου ροζέ του κόσμου. Ετσι δεν παίρνει με το μέρος του μόνο τα ψιλόλιγνα κορίτσια στα dancing decks του Los Angeles αλλά και τους δύστροπους οινόφιλους των σκοτεινών κελαριών, μην αφήνοντας καμιά χαραμάδα αμφισβήτησης περί του ποιος είναι το απόλυτο pink boss!

Ομως το ροζέ σουξέ δεν άφησε αδιάφορο ούτε το big boss Bernard Arnault, με το LVMH Group να εξαγοράζει το 2019 το 55% του Chateau d’ Esclans έναντι ενός μη ανακοινώσιμου  αλλά –φαντάζομαι– διόλου ευκαταφρόνητου ποσού. 

Τα δύο αγγελάκια που κοσμούν το εκκλησάκι του Chateau d’ Esclans έδωσαν την έμπνευση για το όνομα του Whispering Angel. Ομως ταυτόχρονα φαίνεται ότι κατέβηκαν στη γη και ψιθύρισαν στο αυτί του κυρίου Lichine την συνταγή της απόλυτης οινικής επιτυχίας!