Η εμπνευσμένη σχεδιάστρια Phoebe Philo -έπειτα από απόλυτη απουσία αρκετών χρόνων- επιστρέφει με το λανσάρισμα του δικού της πολυαναμενόμενου brand.

Η “σχεδιάστρια των γυναικών” με τη μινιμαλιστική αισθητική και τις καθαρές γραμμές, η δημιουργός της “ήσυχης πολυτέλειας” (πολύ πριν τη μάθουμε ως τέτοια), κατόρθωσε παρά τη μακρόχρονη απουσία της όχι απλά να διατηρήσει, αλλά να αυξήσει τη δυναμική της.

Το νέο brand που περιμένει με αγωνία η βιομηχανία της Μόδας στις 30 Οκτωβρίου

Η βραδύτητα …της επιστροφής και του marketing
Από το 2017, όταν και αποχώρησε από τον οίκο Celine, η Phoebe Philo -αν και Σκορπιός- τηρεί σιγή ιχθύος. Αν και υπήρχαν φήμες για μεγάλο χρονικό διάστημα, η Philo επιβεβαιώνει τον Ιούνιο του 2021 ότι θα ηγηθεί του δικού της brand… και μετά ξανά σιωπή. Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2023, που ένας νεοσύστατος λογαριασμός εμφανίζεται στο Instagram και ένα post με ελάχιστες πληροφορίες ενημερώνει πως σύντομα θα δημιουργηθεί ένας ιστότοπος όπου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να εγγραφούν. «Η πρώτη μας συλλογή θα αποκαλυφθεί και θα είναι διαθέσιμη στο site μας, phoebephilo.com. Το site θα είναι ανοιχτό για εγγραφές από τον Ιούλιο του 2023 και ανυπομονούμε να έρθουμε και πάλι σε επαφή».

Το post εξαφανίζεται και ξανά σιωπή, μέχρι τις 27 Ιουλίου που λανσάρεται το site του brand και το μόνο που υπάρχει εκεί είναι απλά μια φόρμα εγγραφής στο newsletter. Λίγες μέρες πριν, όσοι είχαν εγγραφεί έλαβαν ένα mail που επιβεβαιώνει το λανσάρισμα. Eνα video με flashy γρήγορες εικόνες δημιουργεί αίσθηση και απογειώνει την αναμονή, αλλά και τον ενθουσιασμό των “Philophiles”.
Στις 30 Οκτωβρίου η Phoebe Philo θα αποκαλύψει τις καινούριες της δημιουργίες. Χωρίς τις βιασύνες, τις πιέσεις και τις καταπιέσεις που χαρακτηρίζουν τη βιομηχανία της μόδας. Αλλά με τη βραδύτητα, την ηρεμία και την καθαρότητα που ανέκαθεν χαρακτήριζαν το προφίλ και τα ρούχα της Philo. Και… υπό τη μειοψηφική υποστήριξη του ομίλου LVMH.

Το νέο brand που περιμένει με αγωνία η βιομηχανία της Μόδας στις 30 Οκτωβρίου
The Chloé banana print, Spring/Summer 2004
Το νέο brand που περιμένει με αγωνία η βιομηχανία της Μόδας στις 30 Οκτωβρίου
H Karolina Kurkova για την συλλογή Spring/2005 του οίκου Chloe στο Παρίσι, 2005
Το νέο brand που περιμένει με αγωνία η βιομηχανία της Μόδας στις 30 Οκτωβρίου
Για τον οίκο Celine και την collection Spring/2010
Το νέο brand που περιμένει με αγωνία η βιομηχανία της Μόδας στις 30 Οκτωβρίου
Δημιουργίες της Philo για τον οίκο CÉLINE Fall/2013 στην Colette στο Παρίσι / Instagram@phoebephiloarchive

Χρυσωρυχείο… απλότητας!
Η Phoebe Philo γεννήθηκε στο Παρίσι από Βρετανούς γονείς που εργάζονταν εκεί. Ο πατέρας της, Richard, ήταν τοπογράφος και η μητέρα της, Celia, ήταν art dealer και γραφίστρια, η οποία μάλιστα είχε εργαστεί για το εμβληματικό εξώφυλλο του άλμπουμ Aladdin Sane του David Bowie. Επέστρεψαν στην Αγγλία και συγκεκριμένα στο Harrow, όταν εκείνη ήταν δύο ετών και στα 14 της άρχισε να “πειράζει” και να μεταποιεί τα ρούχα της, χρησιμοποιώντας μια ραπτομηχανή που της είχαν κάνει δώρο οι γονείς της για τα γενέθλιά της.
Σπούδασε στο Central Saint Martins, όπου και γνώρισε και τη μετέπειτα φίλη και συνεργάτιδά της Stella McCartney. Η Philo ξεκινά να δουλεύει για τον οίκο Chloé το 1997, ως βοηθός της Stella McCartney και το 2001, μετά την αποχώρηση της McCartney, αναλαμβάνει ως Creative Director του οίκου (2001-2006) και τον απογειώνει εμπορικά. Οι αβίαστα θηλυκές δημιουργίες της προκαλούν αίσθηση και τα αξεσουάρ της γίνονται ανάρπαστα.

Και κάπου εκεί, καθώς τα babydoll φορέματά της συνδυασμένα με δερμάτινα αξεσουάρ πουλάνε σαν τρελά και η καριέρα της φτάνει σε μια πρώτη κορύφωση, η Phoebe Philo γίνεται η πρώτη creative director οίκου μόδας που παίρνει κανονική άδεια μητρότητας όταν αποκτά το πρώτο της παιδί. Το 2006 αποχωρεί από τον οίκο Chloé και μετακομίζει πίσω στο Λονδίνο για να αφιερώσει χρόνο στην οικογένειά της. Το 2008, ο LVMH της προτείνει τη θέση της Creative Director του οίκου Céline και επιστρέφει στη βιομηχανία της μόδας, με την προϋπόθεση ότι θα δουλεύει από το Λονδίνο.

Το νέο brand που περιμένει με αγωνία η βιομηχανία της Μόδας στις 30 Οκτωβρίου
Céline Luggage Tote, 2009
Το νέο brand που περιμένει με αγωνία η βιομηχανία της Μόδας στις 30 Οκτωβρίου
Celine Classic Box, 2009
Το νέο brand που περιμένει με αγωνία η βιομηχανία της Μόδας στις 30 Οκτωβρίου
Tα γούνινα Birkenstock της Phoebe Philo

Η Philo στη δεκαετή πορεία της στη Céline καταφέρνει ένα από τα σημαντικότερα revivals οίκων στην ιστορία της σύγχρονης μόδας. H μινιμαλιστική της προσέγγιση και η αβίαστη θηλυκότητα, οι πολυπόθητες «it bags» -όπως η Céline Luggage Tote, Celine Belt και η Celine Classic Box, τα ξύλινα τακούνια σε πλατφόρμες και clogs, οι γούνινες γόβες, τα λιτά καρό της, τα ugly shoes, τα γούνινα Birkenstock… εκτοξεύουν την επιτυχία και τα κέρδη του οίκου. Γίνεται πια ένας από τους σημαντικότερους παίκτες της βιομηχανίας και η Phoebe Philo αλλάζει για πάντα τον τρόπο που ντύνονται οι γυναίκες. Το 2017 αποχωρεί… Χωρίς δηλώσεις, χωρίς εξηγήσεις. Απλά αποσύρθηκε, αφήνοντας την απουσία της να δυναμώνει συνεχώς τον μύθο της!

The Final Countdown!
«Το να είμαι στο στούντιό μου και να δημιουργώ για άλλη μια φορά ήταν συναρπαστικό και απίστευτα ικανοποιητικό. Ανυπομονώ να ξαναέρθω σε επαφή με το κοινό μου και τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο», είχε δηλώσει η Phillo τον Ιούλιο του 2021, όταν ανακοίνωσε ότι θα επανέλθει με δικό της brand. Μια δήλωση, που όπως σχολιάζουν τα ξένα μέσα, θυμίζει ροκ σταρ παρά σχεδιάστρια. Η Phoebe Philo είναι από τις λίγες σχεδιάστριες που έχουν δημιουργήσει μια τόσο ισχυρή σύνδεση με τις γυναίκες που φορούσαν τις δημιουργίες της. Κατάφερε μέσα στην πορεία των χρόνων να δημιουργήσει φανατικό κοινό, κοινό που αγαπά εκείνη, ανεξάρτητα από τον οίκο με τον οποίο συνδέεται.

Οι γυναίκες λατρεύουν τη Phoebe Philo. Γιατί έφερε την “κανονικότητα” στη ζωή τους. Γιατί κατανόησε τις ανάγκες τους, διάβασε τις βαθύτερες επιθυμίες τους, ακολούθησε την απαιτητική καθημερινότητά τους, συνδύασε τη θηλυκότητα με την πρακτικότητα. Γιατί τις έμαθε να φοράνε τα sneakers και εκτός γυμναστηρίου, τις έμαθε να τολμάνε να τα σετάρουν με τα φορέματα και τις φούστες τους. Η ανεπιτήδευτη, χαλαρή θηλυκότητα μπήκε στη ζωή τους, δημιουργώντας έναν ενδυματολογικό κώδικα που δεν κυνηγά το ανδρικό βλέμμα… κι αυτό αποδείχτηκε απελευθερωτικό!

Eδωσε στις γυναίκες αυτό ακριβώς που είχαν ανάγκη. Μια πρακτική γκαρνταρόμπα που δεν στερείται φαντασίας – και υπερβολής καμιά φορά. Μια απλή, εκλεπτυσμένα μινιμαλιστική -oversized μερικές φορές- γκαρνταρόμπα σε μπεζ, μαύρο ή λευκό, χωρίς να λείπουν τα τολμηρά χρώματα, ο βαθύς ρομαντισμός και το συναίσθημα. Το συναίσθημα είναι αυτό ακριβώς που κινητοποιείται αναμένοντας την επιστροφή μιας γυναίκας που δεν φοβήθηκε να φύγει, τόλμησε να απομακρυνθεί και να μην συμβιβαστεί με τις σκληρές απαιτήσεις της σύγχρονης μόδας. Πήρε τον χρόνο της και με αργούς ρυθμούς… υπό τη μειοψηφική υποστήριξη του ομίλου LVMH, επιστρέφει για να τινάξει την μπάνκα στον αέρα – όπως όλα δείχνουν.

Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal Image