Μια περιήγηση στο σύμπαν της βιομηχανίας της μόδας και της ομορφιάς. Οσα συμβαίνουν μπροστά από τους καθρέφτες και πίσω από τις κουρτίνες των δοκιμαστηρίων.

Είναι επίσημο, ο πολυτάλαντος ηθοποιός Jared Leto, μόλις λάνσαρε την unisex σειρά 11 προϊόντων ομορφιάς, με τίτλο TwentyNine Palms. Αν αναρωτιέστε πότε θα σταματήσει το αστείο με τα Instagram βίντεο των A-listers να περιγράφουν αγουροξυπνημένοι και βήμα-βήμα την πρωινή τους περιποίηση παραθέτουμε προς απάντηση σας μία εξαντλητική λίστα με κάποιους από τους διάσημους που βάλθηκαν να μας ομορφύνουν στο τρίπτυχο πρόσωπο, μαλλιά, σώμα:

Πώς οι διασημότητες δημιουργούν τα δικά τους brands και τα διαφημίζουν δωρεάν

Η βιομηχανία Ομορφιάς αυξήθηκε από 438 δισ. σε αξία, το 2020 σε 511 δισ. δολάρια το 2021. Kάθε εβδομάδα ξεπετάγονται νέες μάρκες από πρώην ambassadors και νυν δημιουργούς: Tο περιθώριο κέρδους είναι τεράστιο. Κι έπειτα, μέσω των κοινωνικών δικτύων οι διασημότητες έχουν πρόσβαση σε μεγάλες δεξαμενές καταναλωτών/ακολούθων και δεν χρειάζεται να ξοδέψουν χρήματα για διαφήμιση

Η Kate Moss με τη σειρά Cosmoss, η Hailey Bieber με τα Rhode, Scarlett Johansson-The Outset, Victoria Beckham -Victoria Beckham Beauty, Pharrell Williams-Humanrace, Harry Styles-Pleasing, Jennifer Aniston– LolaVie, Drew Barrymore-Flower Beauty, Gwyneth Paltrow-Goop, Lady Gaga-Haus Laboratories, Rihanna-Fenty Beauty, Jessica Alba-Honest Beauty, Miranda Kerr-Kora Organics, Selena Gomez-Rare Beauty, Kylie Jenner-Kylie Cosmetics.

H τελευταία πούλησε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της για 600 εκ. δολάρια και ό,τι έμεινε το απέκτησε η Coty. Η βιομηχανία Ομορφιάς, σε πείσμα όλων, αναπτύσσεται και αυξήθηκε από 438 δισεκατομμύρια δολάρια, σε αξία, το 2020 σε 511 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Οι λόγοι για να ξεπετάγονται λοιπόν κάθε εβδομάδα νέες μάρκες από πρώην ambassandors νυν δημιουργούς: Ας αρχίσουμε από τα βασικά, το περιθώριο κέρδους, που στην περίπτωση των καλλυντικών είναι τεράστιο. Κι έπειτα, μέσω των κοινωνικών δικτύων οι διασημότητες έχουν πρόσβαση σε μεγάλες δεξαμενές καταναλωτών / ακολούθων και δεν χρειάζεται να ξοδέψουν χρήματα για παραδοσιακή διαφήμιση. Τέλος, οι λεγόμενοι beauty incubators, οι εταιρείες “εκκολαπτήρια”, ή πιο σωστά “θερμοκοιτίδες” παρέχουν εξειδικευμένες εκτελεστικές ομάδες που βοηθούν να πραγματοποιηθεί το όραμα των δημοφιλών εντολέων τους-από την ιδανική συσκευασία μέχρι τους κατάλληλους επιστήμονες- σε καθεστώς επιτάχυνσης. Πάντως, χωρίς αστεία τώρα, το ρουζ σε στικ είναι φανταστικό και το illuminator απαραίτητο. Το λέει και η Addison Rae.

Πώς οι διασημότητες δημιουργούν τα δικά τους brands και τα διαφημίζουν δωρεάν

Beauty And The Beast

Αρκετά με την Kendall Jenner, είναι καταναγκαστικό έργο πλέον να παρακολουθείς κάποια να επεκτείνεται σε μία από τις πιο επικερδείς βιομηχανίες της παγκόσμιας οικονομίας χωρίς περίπλοκες, αυτοαναιρετικές διαδικασίες. Η Bella.Υπάρχει κάτι το παρηγορητικό στην INFJ περσόνα της παρά τις εκφοβιστικές, (34-24-34) διαστάσεις της. Είναι η ευαλωτότητα της πληγωμένης αμαζόνας που έπρεπε λόγω ασθένειας να εγκαταλείψει το όνειρο της να λάβει μέρος στους Ολυμπιακούς. Η επανάσταση που επέβαλε στο streetwear με το weird girl style. Η αδυναμία στον μπαμπά και η ακτιβιστική δράση για την Παλαιστίνη. Τα απελπισμένα δάκρυα στα stories για τους 60 εκ. ακολούθους της. Η καμπάνια του Balenciaga. To ναυάγιο των σχέσεων παράλληλα με φιλίες ομοϊδεατών-σαν αυτήν που διατηρούσε  με τον Virgil Abloh. Εκτός από την πρόσφατη viral αναπαράσταση του θρυλικού σόου του Alexander Mcqueen από τον οίκο Coperni στο PFW, όπου το φόρεμα του φινάλε ψεκάστηκε πάνω στο κορμί της, η Bella Hadid (με καθαρή αξία 25 εκ. δολάρια), πρόσθεσε στο βιογραφικό της και το βραβείο Golden Heart for Mental Health Advocacy. Στο Disney παραμύθι της Μόδας, η “Bella” θα ήταν “Belle”.

Πώς οι διασημότητες δημιουργούν τα δικά τους brands και τα διαφημίζουν δωρεάν

Πώς οι διασημότητες δημιουργούν τα δικά τους brands και τα διαφημίζουν δωρεάν

Υπάρχει κάτι το παρηγορητικό στην INFJ περσόνα της παρά τις εκφοβιστικές, (34-24-34) διαστάσεις της. Είναι η ευαλωτότητα της πληγωμένης αμαζόνας που έπρεπε λόγω ασθένειας να εγκαταλείψει το όνειρό της να λάβει μέρος στους Ολυμπιακούς
Πώς οι διασημότητες δημιουργούν τα δικά τους brands και τα διαφημίζουν δωρεάν

Between Me And My Baggies

Δύο είναι οι τραυματικές εμπειρίες πίσω από τις κλειστές κουρτίνες των δοκιμαστηρίων: η πρόβα μαγιό και τα jeans. Η πρώτη είναι το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου, αναμενόμενη και προβλέψιμη, άρα, σχετικά αντιμετωπίσιμη, η δεύτερη όμως είναι αυτό που αμερικανοτραφείς γκουρού αυτοβελτίωσης θα αποκαλούσαν profound self -awareness challenge. Το jean είναι το έμβλημα των καλών γονιδίων, ο δείκτης θελκτικότητας- σε άντρες και γυναίκες- , είναι το jean της Σίντι Κρόφορντ και του Μπραντ Πιτ, η σημαία των αβίαστα καλοφτιαγμένων.  Εν ολίγοις, if you can make it there, you can make it anywhere.

Σε μια σύντομη αναδρομή, αξίζει να αναφέρουμε εδώ μερικές εφιαλτικές περιπτώσεις στον -κακοτράχαλο- δρόμο αναζήτησης του τέλειου jean: το ζευγάρι που μετά από απογοητεύσεις μηνών αποκτάται με την ιδιότητα να εφαρμόζει με βιρτουοζιτέ αερογράφου εκεί που πρέπει, αλλά, γίνεται ένα νούμερο μεγαλύτερο μόλις φορεθεί. Αυτό που μικραίνει τρία νούμερα μόλις πλυθεί και, ναι, η απόλυτη καταστροφή του Εγώ, τα low rise jeans, (πετάξτε τα. Τώρα).

Τα νέα όμως Φρανκ είναι καλά. Οι τάσεις από τώρα και για το 2023, για μας τους αιώνιους, fashionable εφήβους του Tik Tok, αποτελούνται σχεδόν αποκλειστικά από oversized baggy jeans, cargo shapes, και high rise denim. Τo jean έστω για λίγο δε θα μετράει αναλογίες και ατέλειες αλλά θα γίνει το πιο ευέλικτο κομμάτι των τάσεων: θα φοριέται με flats όσο και με stilettos, με cropped tops ή με μακριά πουκάμισα, με bustiers, με bras, ή με πλεκτά και blazers. Και φυσικά με total denim, ως το απόλυτο must. Από τις πασαρέλες του Versace και του Burberry στα lookbooks των Valentino και Balenciaga, έπειτα στις ετικέτες των street style brands, (Rag & Bone, Frame, Citizens of Humanity), παράλληλα στο απαιτητικό ψαγμένο κοινό των Khaite και The Row, τα baggy jeans μπορεί να μην ήρθαν για να μείνουν αλλά διάολε, θα φορεθούν με τον αέρα της Emily Ratajkowski.

Πώς οι διασημότητες δημιουργούν τα δικά τους brands και τα διαφημίζουν δωρεάν

Οι τάσεις από τώρα και για το 2023, για μας τους αιώνιους, fashionable εφήβους του Tik Tok, αποτελούνται σχεδόν αποκλειστικά από oversized baggy jeans, cargo shapes, και high rise denim

Φτάνοντας στα άκρα

Τι χρωματάκι θα βάλουμε; ρωτάει με αγωνία και, τότε, ξέρεις πως ήρθε η στιγμή να της πεις αντίο. Θα έπρεπε να καταλαβαίνει από τα μάτια αν είσαι τύπος που μπαίνει αμέριμνη και ανίδεη σε nail salon, το αντίθετο της au courant δηλαδή, που δέχεται να δώσει στα νύχια της σχήμα στιλέτο και να κυκλοφορήσει σαν κινητό χρωματολόγιο pantone, έπειτα από μια τρελή παρόρμηση της στιγμής στο nail bar.

Είναι μάλλον αυτονόητο ότι τα άκρα μας δεν είναι μέρη με δική τους βούληση που αυτομόλησαν σε πιο δημοκρατικά σύνορα, αλλά η συνέχεια της ταυτότητάς μας, το τόσο επίκαιρο-μηδέν;- αποτύπωμα μας, και ποτέ το πεδίο να υιοθετήσουμε αποσπασματικά και μεμονωμένα εύκολες τάσεις, πιο εύκολες δηλαδή, από το να βάλουμε πρώτες τα γούνινα Birkenstock, και όχι τελευταίες, και επειδή τα έχει απορροφήσει ο LVMH. Aς απεικονίσουμε λοιπόν με τη σοβαρότητα που του αξίζει τον χάρτη των τάσεων στο μανικιούρ ώστε να τον απορρίψουμε πανηγυρικά.

Πώς οι διασημότητες δημιουργούν τα δικά τους brands και τα διαφημίζουν δωρεάν
Πώς οι διασημότητες δημιουργούν τα δικά τους brands και τα διαφημίζουν δωρεάν

Σχήμα: Αμύγδαλο, Μήκος: Μέτριο. Ρετρό αναφορά στo στυλ σεξοβομβών των 50’s ( βλ. Μαίριλιν και Ελίζαμπεθ Τέιλορ) με πιθανή κατάληξη το ψευτογκλάμ αποτέλεσμα και τουλάχιστον δέκα χρόνια plus στην πραγματική ηλικία, (εξυπηρετεί άψογα τις έφηβες.) Ιδανικές Αποχρώσεις: Φλογερό κόκκινο. Διάσημοι φανς: local παρουσιάστριες πρωινής ζώνης.

Σχήμα Αμύγδαλο, Μήκος: Μακρύ. Σχεδόν αποκλειστική πατέντα της Hailey Bibber. Iδανικές αποχρώσεις: γαλακτώδη βερνίκια με τελειώματα chrome-πούδρα στην οποία βυθίζονται τα νύχια μετά την εφαρμογή βάσης. Προϋπόθεση: Ενα προστατευτικό στρώμα gel – για να διατηρηθεί, εκτός αν προτιμάτε την απόλυτη ακινησία. Διάσημοι φανς: Selena Gomez, Chiara Ferragni.

Σχήμα Stiletto. Μήκος: Μακρύ. Αισθησιακή εξτραβαγκάνζα και meta-ghetto αισθητική-γούνες, χρυσές αλυσίδες, logos και σατέν bomber jackets. Αποχρώσεις: Μεταλλικές. Διάσημοι φανς: Jennifer Lopez, Ben Affleck (ως φαν της φαν), Beyonce, Ri Ri.

Σχήμα: Coffin. Μήκος: extra extra long. Mακάβρια προβολή μιας αναποφάσιστης nail artist που διεκδικεί χώρο. Ιδανικές αποχρώσεις: nude ή ματ βερνίκια. Διάσημοι φανς: ποια άλλη, Heidi Klum, Instagrammers (because you liked a reel).

Σχήμα: Squoval. Μήκος: Κοντό. Οβάλ τελειώματα σε τετράγωνα νύχια, καθαρή, glossy αισθητική διαφημιστικής καμπάνιας γαλλικού οίκου. Ιδανικές αποχρώσεις: όλα τα best sellers στο φάσμα nude-pale, pink, burgundy, ink, black. Διάσημοι φανς: Δούκισα του Κέμπριτζ, Cara Delevigne.

Επίμετρο: Την Παρασκευή 16 Ιουλίου του 1999, αργά το απόγευμα, η Carolyn Besset Kennedy, μούσα του Calvin Klein, style icon των 90’s και άξια διάδοχος της Τζάκι, έφτιαχνε τα νύχια της σε διάσημο nail salon του Μανχάταν. Επέμενε στο κοντό οβάλ σχήμα και είχε μαζί της ένα ύφασμα στο χρώμα περλέ λεβάντας ώστε να ταιριάξει το βερνίκι. Έβαλε την τεχνίτρια να τα κάνει από την αρχή τρείς φορές γιατί το χρώμα δεν ήταν απολύτως ίδιο. Μετά την τρίτη φορά, κι ενώ κανονικά δε θα υποχωρούσε, αποδέχτηκε το αμφιλεγόμενο αποτέλεσμα και έφυγε τρέχοντας γιατί είχε αρχίσει να νυχτώνει. Θα πετούσε με τον Τζον και την αδελφή της στο Martha’s Vineyard και είχε ήδη αργήσει.

Πώς οι διασημότητες δημιουργούν τα δικά τους brands και τα διαφημίζουν δωρεάν

Είναι μάλλον αυτονόητο ότι τα άκρα μας δεν είναι μέρη με δική τους βούληση που αυτομόλησαν σε πιο δημοκρατικά σύνορα, αλλά η συνέχεια της ταυτότητάς μας