Από το λανσάρισμά της, το 2007 μέχρι σήμερα, παραμένει μία από τις πιο δημοφιλείς και πρακτικές τσάντες του οίκου, συνδυάζοντας ανθεκτικότητα, κομψότητα και καθημερινή λειτουργικότητα.
Στον κόσμο της μόδας, τα πιο διαχρονικά σχέδια είναι συχνά εκείνα που δείχνουν απλά. Με μια αίσθηση χρησιμότητας και κομψότητας. Tην αρχή επιβεβαιώνει η Louis Vuitton Neverfull, η tote τσάντα που εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες αποδεικνύει ότι η πρακτικότητα μπορεί να είναι όχι μόνο επιθυμητή, αλλά και πολυτελής.
Η Neverfull παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2007 και σχεδόν αμέσως έγινε σύμβολο του σύγχρονου lifestyle: ευέλικτη, ευρύχωρη και κομψή, συνόδευε με την ίδια άνεση μια μέρα στο γραφείο, ένα ταξίδι ή ένα σαββατοκύριακο στη θάλασσα. Όπως προδίδει και το όνομα Neverfull (ποτέ γεμάτη), η τσάντα σχεδιάστηκε για να χωρά τα πάντα, χωρίς να χάνει την αισθητική της ισορροπία.
Όταν, πέρυσι, κυκλοφόρησε η φήμη πως η Louis Vuitton σκόπευε να σταματήσει την κυκλοφορία της, το διαδίκτυο πήρε φωτιά. Τα social media πλημμύρισαν με αντιδράσεις, ενώ οι λίστες αναμονής στα καταστήματα μεγάλωσαν εντυπωσιακά. Το αποτέλεσμα; Η Neverfull έγινε ακόμη πιο περιζήτητη. Σύμφωνα με τη Vestiaire Collective, τη διεθνής πλατφόρμα μεταπώλησης πολυτελών ειδών, είναι σήμερα η δεύτερη πιο δημοφιλής τσάντα της Louis Vuitton (μετά τη Pochette), με περίπου 800 αναζητήσεις ημερησίως, ενώ η πλατφόρμα Lyst κατέγραψε πρόσφατα αύξηση 355% στις διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις γύρω από το συγκεκριμένο μοντέλο.
Πρακτικότητα και στυλ
Η επιτυχία δεν είναι τυχαία· η Neverfull εντάσσεται σε μια ευρύτερη τάση που θέλει τις γυναίκες να επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους με τα αξεσουάρ. Στην εποχή της υπερκινητικότητας, οι τσάντες-εργαλεία (από την Book Tote του Dior μέχρι την Cabas της Celine και την Icare Maxi του Saint Laurent) γνωρίζουν αναγέννηση. Η πρακτικότητα έγινε ξανά ζητούμενο.
Η Neverfull, βέβαια, δεν χρειάστηκε ποτέ να ακολουθήσει την τάση· ήταν ήδη εκεί. Από τη Reese Witherspoon έως τη Diane Kruger, το σχέδιο έχει γίνει αγαπημένο των γυναικών που αναζητούν κάτι περισσότερο από ένα λογότυπο. Παράλληλα, οι συνεργασίες με προσωπικότητες όπως η Grace Coddington, η Yayoi Kusama και ο Jeff Koons πρόσθεσαν καλλιτεχνικό βάθος και συλλεκτική αξία στο μοντέλο, κρατώντας το πάντα επίκαιρο.
Δύο tote με κοινή ιστορία
Λέγεται πως η Neverfull δημιουργήθηκε για να ανταγωνιστεί την Saint Louis tote της Goyard, μια άλλη εμβληματική, ευρύχωρη τσάντα, αγαπημένη των κομψών γυναικών του Παρισιού. Οι δύο οίκοι έχουν μακρά και αλληλένδετη ιστορία: ο François Goyard ξεκίνησε την καριέρα του τον 19ο αιώνα σε εργαστήριο που αργότερα αγόρασε ο ίδιος ο Louis Vuitton. Η ομοιότητα των δύο σχεδίων έχει συζητηθεί πολύ, όμως η αλήθεια είναι ότι το σχήμα της tote δεν αποτελεί καινούργια εφεύρεση. Η Neverfull κατασκευάζεται με την ίδια σχολαστική δεξιοτεχνία που χαρακτηρίζει όλες τις τσάντες του οίκου Louis Vuitton. Κάθε κομμάτι απαιτεί έως και 45 ώρες χειροποίητης εργασίας, αριθμός που αποκαλύπτει το επίπεδο προσοχής στη λεπτομέρεια και την ποιότητα των υλικών. Το αποτέλεσμα είναι μια τσάντα εξαιρετικά ανθεκτική, που μπορεί να αντέξει βάρος έως και 90 κιλά (στην έκδοση GM), χωρίς να φθαρούν οι λεπτές, δερμάτινες λαβές της.
Το εσωτερικό της, με τις χαρακτηριστικές ρίγες, παραπέμπει άμεσα στις τσάντες ταξιδιού του οίκου και στον καμβά των ιστορικών μπαούλων του. Ανάλογα με τη διάθεση και την περίσταση, τα πλαϊνά ρυθμιζόμενα κορδόνια την μετατρέπουν σε ευρύχωρη tote ή σε πιο κομψή city bag. Επιπλέον, η εξελιγμένη σειρά Neverfull Inside Out, που παρουσιάστηκε το 2024, δίνει τη δυναντότητα να φορεθεί και από την ανάποδη, αποκαλύπτοντας ένα εσωτερικό που είναι εξίσου προσεγμένο με το εξωτερικό της. Επιπλέον, συνοδεύεται από ένα αποσπώμενο pouch, ιδανικό για κλειδιά, κάρτες ή και ως μικρό βραδινό τσαντάκι.
Από το ταξίδι στην καθημερινότητα
Η ιστορία της Neverfull ξεκινά με μια ανάγκη. «Δεν είχαμε μια τσάντα για όλες τις χρήσεις: για τη δουλειά, την παραλία, τα ψώνια ή τα πράγματα του μωρού», είχε δηλώσει ο Nicholas Knightly, τότε διευθυντής σχεδιασμού δερμάτινων ειδώντου ολικου, στο βιβλίο Louis Vuitton City Bags: A Natural History. «Η Neverfull είναι όλα αυτά μαζί». Αυτή η προσήλωση στη λειτουργικότητα δεν είναι τυχαία. Η Louis Vuitton ξεκίνησε φτιάχνοντας trunks και βαλίτσες που ταξίδευαν μαζί με την αριστοκρατία της Belle Époque. Η Neverfull είναι ο απόγονος αυτής της φιλοσοφίας: ένα αντικείμενο που φέρει μέσα του την έννοια του ταξιδιού, ακόμη κι όταν χρησιμοποιείται στην καθημερινότητα. Σήμερα, σχεδόν είκοσι χρόνια μετά το λανσάρισμά της, η Neverfull παραμένει best seller και συνεχίζει να εξελίσσεται.
Εξωτερική φωτογραφία: louisvuitton.com