Πώς δημιουργείται ένας influencer σήμερα; Ποια είναι η μέθοδος για να μεταμορφωθεί μια προσωπικότητα σε ένα νέο brand; Ο Νίκος Μίχαλος, ιδρυτής της FMN, μας ξεναγεί στα άδυτα του influencer marketing,
Σε ένα τοπίο γεμάτο φευγαλέες τάσεις που αλλάζει ραγδαία από την επέλαση της τεχνητής νοημοσύνης, ο Νίκος Μίχαλος οδηγεί μια εταιρεία μάρκετινγκ που μοιάζει με ψηφιακό κίνημα. Η FMN βραβεύεται σταθερά όχι μόνο διότι διαμορφώνει καμπάνιες influencer marketing, αλλά και γιατί επαναπροσδιορίζει την αυθεντική σχέση μεταξύ των brands και του κοινού. Πρώην επαγγελματίας καλαθοσφαιριστής, είναι σήμερα ιδρυτής και διευθυντής της FollowMeNow (FMN), μιας εταιρείας που λειτουργεί με συνέργεια, πειθαρχία και πάθος, αξίες που ο ίδιος κουβάλησε μαζί του από την αθλητική του καριέρα. Στο επίκεντρό της FMN βρίσκεται μια ριζοσπαστική πεποίθηση ότι η επιτυχία δεν μετριέται με τα likes ή τον αριθμό των followers, αλλά έχει να κάνει με την ακεραιότητα, τη σύνδεση και την ικανότητα να εμπνέει τόσο τους πελάτες όσο και τους συνεργάτες του ιδίως σε μια εποχή που το influencer marketing αλλάζει ραγδαία από την άνοδο των AI influencers, την αυξανόμενη επίδραση των μικρο-δημιουργών και του σύντομου βίντεο περιεχομένου.
–Πώς δημιουργήθηκε η FMN; Είναι ενδιαφέρον ότι η FMN γεννήθηκε από την απλή επιθυμία να διοργανωθεί ένα πάρτι. Αυτό το πάρτι άλλαξε τη ζωή μου. Εκεί γνώρισα για πρώτη φορά το μέλλον μου, την εταιρεία μου. Η ενέργεια της εκδήλωσης -αυθόρμητη, δημιουργική, συνδετική- έγινε το DNA της FMN: ένας κόμβος για αυθεντικές συνεργασίες με influencers που αντικατοπτρίζουν πραγματικούς ανθρώπους, όχι μόνο αριθμούς.
–Τι κάνει έναν influencer τελικά πετυχημένο και ικανό να επιδρά στο κοινό; Πετυχημένο ένα πρόσωπο το κάνει η σταθερότητά του και η διάρκειά του, όσον αφορά την αξία του προς τα brands και στους καταναλωτές του. Το να παρασύρεις μερικές φορές το κοινό βέβαια θέλει προσοχή και σίγουρα μία δεύτερη σκέψη, γιατί πολύ συχνά βλέπουμε λάθη. Το θέμα δεν είναι να γίνονται λάθη. Το θέμα είναι να τα επανορθώνεις άμεσα, αποτελεσματικά και με ευγένεια
–Πώς εντοπίζετε τους σωστούς influencers για μια μάρκα και ποια κριτήρια χρησιμοποιείτε για να διασφαλίσετε το σωστό engagement; Παλαιότερα ο τρόπος που εντοπίζαμε τα πρόσωπα είχε να κάνει με το πώς αυτά μπορούν να συνδεθούν με τα brands. Να είναι σίγουρα τα στατιστικά τους, οι ακόλουθοί τους, τα likes τους και ιδανικά η επωνυμία τους. Σήμερα, αυτό έχει αλλάξει σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό. Πλέον, κοιτάμε την φερεγγυότητα στους χρόνους που παραδίδουν το υλικό, στο καθημερινό περιεχόμενο που ανεβάζουν, στο τι πρεσβεύουν γενικότερα και το πόσο στηρίζουν με εμφανή τρόπο κοινωνικά θέματα. Το βασικότερο όμως είναι η ευγένεια που έχουν σε σχέση με εμάς τους ίδιους σαν FMN. Η μεγαλύτερη δύναμη ενός creator άλλωστε, δεν είναι το engagement, αλλά οι σωστές αξίες που μεταφέρει και στο brand. Κάτι που ίσως τώρα μπορεί να μην το καταλαβαίνουν, αλλά σύντομα στο μέλλον θα είναι βασικό κριτήριο που θα επιλέγονται.
–Likes και followers = επιτυχία; Για μας στην FMN ξεκάθαρα όχι. Επιτυχία είναι να σε επιλέγουν ξανά λόγω του επαγγελματισμού σου και της ασταμάτητης προσπάθειας. Σίγουρα θα κοιτάξεις τα στατιστικά και σε μερικές περιπτώσεις θα δεις και τις πωλήσεις. Μέχρι εκεί όμως. Το κλειδί της επιτυχίας είναι να επικεντρώσουμε την συνείδηση μας σε αυτά που θέλουμε και όχι σε αυτά που φοβόμαστε. Ποτέ δε μας άρεσαν τα likes και οι followers, γιατί ποτέ δεν ήταν αληθινά. Άλλωστε, μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν application που αγοράζεις likes και ακολούθους.
–Γιατί θεωρείτε ότι το κοινό ακολουθεί πιστά μια προσωπικότητα των social media, τόσο ώστε να καταλήγουν να επηρεάζονται οι αγοραστικές του συνήθειες; Ανέκαθεν το κοινό είχε την περιέργεια να τρυπώνει στις ζωές τους, τις παρακολουθούσε, αν ανατρέξουμε σε παλιότερες δεκαετίες μέσω περιοδικών lifestyle και γενικότερα, ήταν κάτι το σύνηθες να συζητάνε και να κριτικάρουν τους επώνυμους. Οι εποχές αλλάζουν και το digital τους έφερε καθημερινά μπροστά μας και το έκανε ακόμα πιο εύκολο να τους ακολουθούμε και να τους βλέπουμε. Νομίζω ότι αυτή η διευκόλυνση πιο πολύ δημιουργεί υποχρεώσεις και ανάγκη για περισσότερη προσοχή από τους ίδιους τους influencers προς το κοινό τους, σε σχέση με παλαιότερα. Υποχρεώσεις που βασίζονται πάνω στην ευγένεια προς τον καταναλωτή και στην σωστή τοποθέτηση τους σε σχέση με το κάθε brand που διαφημίζουν. Όσοι το καταλάβουν νωρίς, αυτοί είναι που θα μείνουν και μέχρι αργά.
–Υπάρχει τελικά ηθικό marketing και πόσο κοντά σε αυτό πλησιάζει η διαφήμιση μέσω influencers; Ηθικό marketing. Μεγάλη κουβέντα ανοίγουμε. Νομίζω ότι τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να εστιάσουμε πάνω σε αυτή τη φράση, είτε σαν περιεχόμενο, είτε σαν αντίληψη. Σε μία κοινωνία που χαρακτηρίζεται από κακά παραδείγματα, ίσως ο κλάδος αυτός έχει τη δυνατότητα μέσω του ηθικού περιεχομένου να δώσει μία ελπίδα για το ότι η ευγένεια είναι cool. Είναι πολύ κομψό να συνεργαζόμαστε με ανθρώπους και brands που σέβονται την προσπάθεια και την διακριτικότητα. Γι’ αυτό και πρέπει τα νέα πρόσωπα να βάζουν πάνω απ’ όλα τις ανάγκες του brand και του καταναλωτή, πάνω απ’ τις δικές τους δηλαδή.
–Πώς έχει εξελιχθεί αυτός ο τομέας από τότε που ξεκινήσατε και ποιες τάσεις βλέπετε να διαμορφώνουν το μέλλον; Ο τομέας αυτός έχει εξελιχθεί όπως εξελίσσεται το ψηφιακό περιβάλλον της ζωής μας. Οι πλατφόρμες αλλάζουν, ο τρόπος και η συμμετοχή του κόσμου πάνω σε αυτές αλλάζουν και οι νέες ηλικίες αλλάζουν οι ίδιες τον τρόπο που σκέφτονται οι πλατφόρμες. Το A.I θα πρωταγωνιστήσει και θα αλλάξει πολλά. Το social commerce νομίζω ότι τα επόμενα χρόνια θα μας γίνει σχεδόν απαραίτητο. Αυτό όμως που θα μας κάνει να το ακολουθήσουμε πιστά είναι το Short Form Video. Αν εξαιρέσουμε τα μεγάλα βίντεο εκπαιδευτικού χαρακτήρα και τα documentaries που έχουν σκοπό την μάθηση και την επαναφορά σε βασικές αξίες, τα σύντομα βίντεο είναι κάτι που αρέσει στους νέους και πλέον θα το βλέπουμε συχνά.
Αυτό που κάνει την FMN να ξεχωρίζει δεν είναι μόνο οι πελάτες ή τα αποτελέσματά της. Είναι η κουλτούρα της. Από μόλις δύο άτομα στις αρχές του 2023, η FMN έχει εξελιχθεί σε μια ομάδα 25 ατόμων που ενώνουν κοινές αρχές και καθημερινή χαρά. «Οι καλύτερες ομάδες άλλωστε ,είχαν τα καλύτερα αποδυτήρια», αναφέρει ο Μίχαλος.
–Ποιο βλέπετε ως το μέλλον του influencer marketing και πώς προετοιμάζεται η εταιρεία σας για τις επερχόμενες τάσεις, όπως οι AI influencers και η ανάπτυξη των micro-influencers; Πριν από χρόνια πολύς κόσμος έλεγε ότι αυτό σε 1-2 χρόνια δεν θα υπάρχει. Τα χρόνια πέρασαν και αυτό όχι μόνο υπάρχει, αλλά εξελίχθηκε. Καλό είναι όμως την εξέλιξη του να την χρησιμοποιούμε και για σωστούς τρόπους που να βοηθούν το συνάνθρωπό μας και γενικότερα να προσπαθούν -τουλάχιστον τις νέες γενιές- να τις κάνουν καλύτερες και πιο ουσιαστικές. Η προετοιμασία μας σε όλες τις νέες τάσεις έχει συγκεκριμένα βήματα. Μαθαίνουμε να παρατηρούμε, να ακούμε και μαθαίνουμε να συζητάμε ακόμα και πράγματα που στον πρώτο χρόνο δε μας αρέσουν. Γιατί από αυτά μαθαίνεις.
Είμαστε πολύ περήφανοι σαν ομάδα, και εγώ σαν Νίκος, που μέσα από αυτή την εξέλιξη έχουμε γίνει μία ωραία παρέα που καθημερινά γελάμε και ακόμα και τα λάθη μας τα διακωμωδούμε. Το γέλιο εκτός ότι προϋποθέτει μία ευφυία δείχνει και μία νεότητα. Δε σταματάς να γελάς επειδή γερνάς, αλλά γερνάς επειδή σταμάτας να γελάς. Καταφέραμε μάλιστα, τα τελευταία δύο χρόνια κάτι που φανταζόταν εντελώς άπιαστο όνειρο για μένα. Να δημιουργήσουμε μία ομάδα 25 ατόμων -από δυο που είχα δίπλα μου το Ιανουάριο του 2023- και πλέον μόνιμων συνεργατών, που ξεκινάνε τη μέρα τους με σκοπό να περάσουν καλά μεταξύ τους και να κάνουν τους πελάτες τους χαρούμενους και να αξίζουν. Και για να μιλήσω και μπασκετικά. Οι ομάδες που πήραν τα πιο εύκολα πρωταθλήματα, ήταν αυτές που είχαν τα πιο ωραία αποδυτήρια.
–Σας λείπει το μπάσκετ; Το μπάσκετ μου λείπει. Σε ποιον άνθρωπο που ασχολείται με κάτι για 30 χρόνια σερί, δεν θα του έλειπε αυτό που του έφυγε… Μου λείπει η ημέρα του αγώνα και το δίωρο εκείνο. Ξέρεις, είναι κάτι που το έμαθα από μικρός, το αγάπησα, με αγάπησε πιο πολύ εκείνο και μου έδωσε πολλά πράγματα που τώρα τα έχω μεταφέρει στη ζωή μου, στην εταιρεία μου, στους φίλους μου, στην οικογένειά μου. Μα θα ξαναγυρίσω σε κάποιο άλλο πόστο κάποια άλλη μέρα. Έστω και για λίγο. Γιατί σε έναν αγώνα το τελευταίο σουτ θυμάσαι πάντα.
–Πώς φαντάζεστε την FMN σε πέντε χρόνια; Θέλω σε πέντε χρόνια από τώρα πολλά από τα παιδιά που βρίσκονται στην εταιρεία σήμερα να έχουν ένα μικρό ποσοστό, να την νιώθουν και να είναι δική τους. Να μεγαλώσουμε μαζί μέσα σε αυτή, να είμαστε αληθινοί μεταξύ μας και να κρατάμε τον λόγο μας. Και επειδή μας διακατέχει μία τρέλα, με πρώτον εμένα, να μπορούμε να γελάμε ακόμα τόσο πολύ και να κλαίμε, είτε από τα γέλια, είτε από την πολύ δουλειά. Γιατί όταν η δουλειά έχει γέλιο, η ζωή είναι ωραία ενώ όταν η δουλειά είναι καθήκον η ζωή είναι σκλαβιά. Ο δικός μου στόχος είναι να μπορώ να κάνω πιο πίσω λοιπόν για να φτιάξω ένα σπίτι στην Ελαφόνησο και μαζί με τον κολλητό μου να τρώμε ψάρια και να βλέπουμε τον Ολυμπιακό.
fmn.gr