Τι συνέβη και μετά την πανδημία τα προϊόντα πολυτελείας άρχισαν να ανεβάζουν τις πωλήσεις τους; Αθόρυβα και μεθοδικά, τα social media έκαναν καλά τη δουλειά τους.

Στη μεταπανδημική περίοδο του 2022, τα προϊόντα πολυτελείας σημειώνουν αύξηση στις πωλήσεις τους. Παρόλα αυτά η πρόκληση της περαιτέρω προώθησης και διάδοσης των προϊόντων τους παραμένει. Οπως και η ανάγκη διευρυμένης προσέγγισης νέας πελατείας με καινούργιους, συναρπαστικά ευχάριστους τρόπους. Μεγάλο το στοίχημα. Ανάμεσα στις επιλογές που αναζητά η βιομηχανία προϊόντων πολυτελείας, αγκαλιάζει πλέον με θέρμη τον ψηφιακό κόσμο. Παρά την αρχική απροθυμία της να παραμείνει μακριά από τις μάζες των χρηστών-καταναλωτών του, δεν θέλει να χάσει κι άλλο έδαφος σε αυτό τον τομέα. Από σνομπισμό, υπεροψία και πεποίθηση ίσως, ότι τα προϊόντα της συνιστούν αποκλειστικά status σύμβολα, τα οποία δεν μπορεί να έχει ο καθένας, κρατήθηκε για καιρό μακριά από τις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Διστάζοντας μην τυχόν μπλέξει με την πλέμπα και ανακατευτεί με τη φτήνια. Επέμεινε στη στρατηγική επικοινωνίας που είχε από χρόνια χαράξει, υποστηρίζοντας ότι η πολυτέλεια δεν είναι ομαδικό σπορ για όλους. Διατεινόμενη πεισματικά ότι το υψηλό γούστο είναι προνόμιο για λίγους. Παραγνώριζε έτσι μια όλο και μεγαλύτερη δυνητική πελατεία δαπανηρών προϊόντων. Και συνέχισε να προσελκύει τους εύπορους πιστούς της μέσω μιας συνήθως πολυδάπανης διαφημιστικής καμπάνιας, που εξέθετε σε επιλεγμένα έντυπα και σποτ λίγων δευτερολέπτων σε τηλεοπτικά κανάλια. Ως εκεί.

Social media: Tο ψηφιακό παρασκήνιο που άλλαξε την καταναλωτική συμπεριφορά του κόσμου μετά την πανδημία

H Ashley Rous, ονόματι best dressed, έχει 3,77 εκατoμμύρια εγγεγραμμένους χρήστες!

Οι fashion youtubers
Aργησαν τα επώνυμα brand πολυτελείας να αντιληφθούν ότι οι επιδραστικοί νέοι άνθρωποι που ασχολούνταν με τη μόδα στα κανάλια τους στο YouTube αύξαναν με μοναδικούς τρόπους το κοινό τους. Το κανάλι της 24χρονης Ashley Rous ονόματι best dressed έχει 3,77 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες, ενώ το κανάλι που φέρει το όνομα της 30χρονης Tess Christine έχει 2,31 εκατ. συνδρομητές! Την ίδια ώρα στη συγκεκριμένη πλατφόρμα το κανάλι του Versace έχει 487 χιλιάδες συνδρομητές, της Prada 276 χιλιάδες και του Armani μόνο 192 χιλιάδες. Οι fashion youtubers κατάφερναν να ταΐζουν με τη σκόνη τους τις καταϊδρωμένες ετικέτες υψηλής μόδας, παρέχοντας στο κοινό τους ποιοτικό περιεχόμενο και συμβουλεύοντας τους χρήστες στο πώς να καταλάβουν αν μια αγορά-τους αξίζει τον κόπο. Διαμόρφωναν και επηρέαζαν με τον τρόπο τους ένα απαιτητικό κοινό, που ενδιαφερόταν πραγματικά για τον κόσμο της λουσάτης μόδας και των χλιδάτων αξεσουάρ της. Κυρίως, όμως, εμφανιζόταν πρόθυμο να εμπιστευτεί και ακόμη περισσότερο έτοιμο να αγοράσει τα συγκεκριμένα προϊόντα.

Οι κορυφαίοι όμιλοι τη βιομηχανίας τη μόδας καθυστέρησαν να εννοήσουν ότι το περιεχόμενο του βίντεο παραμένει βασιλιάς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς μοιράζεται 1200% περισσότερο από τις αναρτήσεις με στατική εικόνα ή κείμενο. Πόσο μάλλον ότι το βίντεο δεν είναι διαφημιστικά φευγαλέο για μια μόνο χρήση. Επαναλαμβάνεται σε κάθε κοινή ζήτηση για παρατήρηση, εξέταση, ανίχνευση ενός προϊόντος, ξανά και ξανά. Αδιαφόρησαν ακόμη στην είδηση ότι στις μηχανές διαδικτυακών πληροφοριών, όπως η Google, οι αναζητήσεις με τους όρους “πολυτελή προϊόντα” ή “δημιουργοί μόδας” στο YouTube βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών.

Social media: Tο ψηφιακό παρασκήνιο που άλλαξε την καταναλωτική συμπεριφορά του κόσμου μετά την πανδημία

H 30χρονη Tess Christine έχει 2,31 εκατ. συνδρομητές!

Τα brands αποκτούν κανάλια επικοινωνίας
Για να κατανοήσουν ότι ο κόσμος αλλάζει, έπρεπε να πληροφορηθούν την τεράστια απήχηση που είχαν οι βίντεο-αναρτήσεις που προέβαλλαν στους συνδρομητές τους οι influencers για τις διαφορετικές πτυχές της βιομηχανίας της μόδας. Από μια εσωτερική ματιά στο ατελιέ υψηλής ραπτικής, π.χ. του Versace, μέχρι τον σχολιασμό των πρωτότυπων ενδυματολογικών εμφανίσεων των καλεσμένων στο Met Gala. Από τις συνεντεύξεις δημιουργικών σχεδιαστών μέχρι την επισκόπηση της καριέρα των σημερινών ντιζάινερς των πλέον επώνυμων ατελιέ. Και βέβαια έπρεπε να αναγνωρίσουν την επίδραση που ασκούσαν και τις αντιδράσεις που προκαλούσαν οι αποκρυπτογραφήσεις διαχρονικών αξεσουάρ. Πώς, ας πούμε, η πολύπλευρη γυναικεία τσάντα σέλας αλόγων του Dior έγινε ελκυστικό Cult Classic;

Αναγκαστικά ο πλανήτης της πολυτέλειας αναγκάστηκε να επανεξετάσει τις δοκιμασμένες συνταγές της στην προσέγγιση και την προσέλκυση ενός ευρύτερου κοινού. Αρχισαν να αναγνωρίζουν την αξία της παροχής μοναδικού, εξατομικευμένου περιεχόμενου μέσω των δικών τους καναλιών. Πρωτοπόροι υπήρξαν οι Γαλλικοί οίκοι Chanel και Dior οι οποίοι άρχισαν να αξιοποιούν πρώτοι την πλατφόρμα του YouTube και έκτοτε έχουν δημιουργήσει ισχυρά κανάλια που προσφέρουν τακτικά περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, αναφορικά με τα αντικείμενα που παράγουν και διαθέτουν. Το κανάλι της Chanel έχει ήδη 2.05 εκατ. συνδρομητές και του Christian Dior 1,59 εκατ. Το παράδειγμά τους ακολούθησαν με καθυστέρηση οι διακεκριμένοι ιταλικοί οίκοι Gucci και Prada. Και οι δυο έπρεπε προηγουμένως να καταπιούν τον εγωισμό τους ως σύμβολα κομψότητας και να παραδεχτούν ότι στην πραγματικότητα η όρεξη για πολυτέλεια είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Ιδίως από μια νεότερη γενιά καταναλωτών.


Νάτος λοιπόν ο Gucci με 850.00 χρήστες εγγεγραμμένους στο κανάλι του οίκου στο YouTube, να προβάλει την εξαίσια νέα του καμπάνια Exquisite Gucci. Eνα βίντεο διαρκείας 2 και κάτι λεπτών -που για να έπαιζε σε ζώνη υψηλής θεαματικότητας στην τηλεόραση θα χρειαζόταν έναν σκασμό λεφτά- εμπνευσμένο από μια σειρά εμβληματικών ταινιών του αείμνηστου, διάσημου σκηνοθέτη Stanley Kubrick. Είχε προηγηθεί ένα φιλμ επιμελημένης παραγωγής και σκηνοθεσίας, με θέμα ένα μαγικό ταξίδι προς την εορταστική περίοδο που δόξαζε τις στιγμές των μικρών θαυμάτων και της συντροφικότητας. Το φιλμ πλαισιωνόταν με τη φωνή του Gene Pitney στο τραγούδι Twenty-Four Hours From Tulsa. Οσο για τη 16λεπτη επίδειξη στη πασαρέλα της πρόσφατης συλλογής του σχεδιαστή μόδας της φίρμας Alessandro Michele, αυτή την παρακολούθησαν 4,5 εκατ. χρήστες. Από κοντά και η Prada στο δικό της κανάλι στην ίδια πλατφόρμα, παρουσίασε τους σχεδιαστές της Miuccia Prada και Raf Simons, οι οποίοι έδωσαν επί 13 λεπτά μια συναρπαστική συνέντευξη σε κόκκινο φόντο, μετά από την πρόσφατη Εβδομάδα Μόδας για τη κολεξιόν τους Ανοιξη/Καλοκαίρι 2023 . Αμέσως μετά η ίδια φίρμα παρουσίασε το νέο της άρωμα και τη συλλογή από τσάντες Prada Holiday 2022.

Social media: Tο ψηφιακό παρασκήνιο που άλλαξε την καταναλωτική συμπεριφορά του κόσμου μετά την πανδημία

Είχε φτάσει πλέον και για τις δυο επιτυχημένες ετικέτες μοδάτης υπεροχής ο καιρός να προβληθούν μέσω βίντεο και να ενισχύσουν περαιτέρω την εικόνα τους, διαμηνύοντας στοχευμένα την αίσθηση της αποκλειστικότητάς τους. Εξάλλου, τα βίντεο τους προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία να αφηγηθούν την ιστορία μιας επιτυχημένης μάρκας –από την πλούσια ιστορία της που την έφερε στη σημερινή κορυφή, έως τη διαδικασία προμήθειας υλικών και τη λειτουργία κατασκευής καθενός από τα υψηλής ποιότητας επωνύμων προϊόντων τους. Αποτέλεσμα ήταν να αγαλλιάσουν μέσα στο 2022 με νέο βλέμμα και να επιβεβαιώσουν με θέρμη το φλερτ τους με το “εργαλείο” YouTube. Με πρώτη κίνηση να επενδύσουν περισσότερο σε βίντεο μεγάλης διάρκειας από ό,τι είχαν κάνει ποτέ πριν, ως απάντηση στη δραματικά αύξηση των χρηστών που συνδέονται καθημερινά για να αναζητήσουν πληροφορίες γι΄ αυτές. Ισως σε δεύτερο βήμα να επανεξετάσουν και τη σχέση τους με το, άλλοτε παραμελημένο, κοινό. Το οποίο δεν προσέρχεται μόνο με λαχτάρα συμμετοχής στη χλιδή των πολυτελών, προφανώς, πανάκριβων, προϊόντων τους. Απαιτεί παράλληλα και διαφάνεια σε ό,τι αφορά τα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας, περιβαλλοντολογικής συνείδησης και ηθικής στάσης των συγκεκριμένων εταιρειών. Οι καιροί, βλέπετε, αλλάζουν για όλους. Μια ματιά στο YouTube είναι εξόχως πειστική.

Social media: Tο ψηφιακό παρασκήνιο που άλλαξε την καταναλωτική συμπεριφορά του κόσμου μετά την πανδημία