Eνας από τους επιδραστικότερους Λονδρέζους μιλάει για τη σημασία της Ελλάδας και της Μυκόνου στον παγκόσμιο χάρτη των πολυτελών προορισμών.

Η PC Agency είναι η κορυφαία εξειδικευμένη εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου στον τομέα των ταξιδιωτικών δημοσίων σχέσεων και της συμβουλευτικής για εμπορικά brands, η οποία συνεργάζεται με μερικούς από τους πιο συναρπαστικούς μεγάλους παίκτες και αναδυόμενες ταξιδιωτικούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο. Ο ιδρυτής της και σημαντικότερος σύμβουλος δημοσίων σχέσεων για το 2022 Paul Charles μίλησε στην ενότητα Fine-Living του newmoney.

Μύκονος Vs Iμπιζα και πώς ένας τόπος γίνεται προορισμός. Ο Νο1 PR agent του Λονδίνου στο newmoney

Ο Paul, ο οποίος ψηφίστηκε επαγγελματίας δημοσίων σχέσεων της χρονιάς στα TravMedia Awards του 2022, βρισκόταν στην πρώτη γραμμή της κρίσης του Covid-19, εμφανιζόμενος ως κορυφαίος σχολιαστής και σύμβουλος σχετικά με τον ταξιδιωτικό και τουριστικό τομέα, προσφέροντας ζωτικής σημασίας πληροφορίες για τη λήψη αποφάσεων σε παγκόσμιο επίπεδο για τα ταξίδια. Το πρακτορείο PC, το οποίο συμβουλεύει ηγέτες και σημαντικές εταιρείες σχετικά με την καταναλωτική, εταιρική, κρίσιμη και ψηφιακή φήμη τους, έχει ανακηρυχθεί από το PR Week ως το πιο επιδραστικό πρακτορείο στον τομέα των ταξιδιών για έξι συνεχή έτη, το 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 και 2022. Κέρδισε επίσης το βραβείο “Most Effective Communications During Covid Crisis” στα Corp Comms Awards 2020.

Στους πελάτες του Paul περιλαμβάνονται τα Pride of Britain Hotels, Zetter Hotels, Regent Seven Seas Cruises, Visit Finland, Finnair, Tourism Ireland, Aer Lingus, TAP Airlines, Visit Portugal, Pure Grenada, Vietnam Tourism, Kenya Tourism, Habitat First Group και Glenapp Castle μεταξύ πολλών άλλων καθιερωμένων και ανερχόμενων ταξιδιωτικών και τουριστικών εμπορικών σημάτων. Ο Paul είναι επίσης συνιδρυτής του συμβουλευτικού για την κυβέρνηση της χώρας του, think tank για τα ταξίδια, με την ονομασία Thrive. Αυτό παρέχει πληροφορίες και αναλύσεις για την αγορά στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού.

Μύκονος Vs Iμπιζα και πώς ένας τόπος γίνεται προορισμός. Ο Νο1 PR agent του Λονδίνου στο newmoney
Μύκονος Vs Iμπιζα και πώς ένας τόπος γίνεται προορισμός. Ο Νο1 PR agent του Λονδίνου στο newmoney
Μύκονος

Πριν από την ίδρυση του The PC Agency, ο Paul ήταν διευθυντής επικοινωνίας της Virgin Atlantic και βασικός σύμβουλος του Sir Richard Branson. Πριν από τη Virgin Atlantic, ο Paul ήταν Διευθυντής Επικοινωνίας στην εταιρεία τρένων υψηλής ταχύτητας Eurostar και ήταν υπεύθυνος για την έναρξη της πρώτης σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας του Ηνωμένου Βασιλείου. Ο Paul ανακηρύχθηκε από το περιοδικό PR Week ως ο πιο επιδραστικός σύμβουλος δημοσίων σχέσεων στα ταξίδια το 2017, το 2018, το 2019, το 2020, το 2021 και το 2022., ενώ ψηφίστηκε επίσης PR Professional of The Year το 2004 και ανακηρύχθηκε ένας από τους “πιο επιδραστικούς” του Λονδίνου από το London Evening Standard το 2011 και το 2012.

Μύκονος Vs Iμπιζα και πώς ένας τόπος γίνεται προορισμός. Ο Νο1 PR agent του Λονδίνου στο newmoney

Ποια ήταν η πρώτη σας ταξιδιωτική εμπειρία πολυτέλειας και πώς αποφασίσατε να την κάνετε αντικείμενο της επιχείρησής σας;
Νομίζω ότι η πρώτη μου εμπειρία πολυτέλειας ήταν όταν άκουσα τις λέξεις “Καλώς ήρθατε κύριε Charles” ενώ πετούσα στη Business Class της Singapore Airlines κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού Τύπου το 1994. Εργαζόμουν στο BBC ως δημοσιογράφος και είχα την τύχη να είμαι στο ταξίδι για να βιώσω την εμπειρία των πολυτελών υπηρεσιών της αεροπορικής εταιρείας. Με γοήτευσε και από εκείνη τη στιγμή ήμουν αποφασισμένος να εργαστώ στον τομέα των πολυτελών ταξιδιών. Αφού συνεργάστηκα και έμαθα από έναν από τους καλύτερους επιχειρηματίες στον κόσμο, τον Sir Richard Branson, ήθελα στη συνέχεια να ξεκινήσω το δικό μου γραφείο δημοσίων σχέσεων στον τομέα. Εδώ βρίσκομαι σήμερα, με μια λαμπρή ομάδα και μια βραβευμένη συμβουλευτική εταιρεία.

Οι συνθήκες υπό τις οποίες ιδρύσατε την εταιρεία σας…
Ιδρυσα αρχικά το σημερινό The PC Agency το 2011, αφού εγκατέλειψα την αυτοκρατορία της Virgin του Sir Richard και αποφάσισα να διευθύνω τη δική μου επιχείρηση. Λατρεύω τις διαφορετικές προσωπικότητες στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, τη δημιουργικότητα και το πάθος τους και μου αρέσει να ταξιδεύω με αεροπλάνο, τρένο ή πλοίο σε νέους και παλιούς προορισμούς. Σήμερα έχουμε 31 άτομα στην ομάδα μας και η ενεργητικότητα και η αφοσίωσή τους εξακολουθούν να με αφήνουν έκπληκτο.

Μύκονος Vs Iμπιζα και πώς ένας τόπος γίνεται προορισμός. Ο Νο1 PR agent του Λονδίνου στο newmoney
Μύκονος Vs Iμπιζα και πώς ένας τόπος γίνεται προορισμός. Ο Νο1 PR agent του Λονδίνου στο newmoney

Θα μπορούσατε να μας αφηγηθείτε την ιστορία πίσω από την καμπάνια Quash-Quarantine; Ποιο ήταν το κίνητρο πίσω από αυτήν;
Οταν η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου ανακοίνωσε τα σχέδιά της να κλείσει τα σύνορα κατά τη διάρκεια του Covid τον Μάιο του 2020 και να θέσει σε καραντίνα όποιον έρχεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, ξέραμε ότι ήταν άσχημα νέα για τον τομέα. Ο ιδρυτής του ταξιδιωτικού πράκτορα Red Savannah και εγώ δουλέψαμε πάνω σε ένα σχέδιο για να φέρουμε σε επαφή τους ηγέτες πολλών ξενοδοχείων, αεροπορικών εταιρειών, εταιρειών κρουαζιέρας και ταξιδιωτικών πρακτόρων, ώστε να κάνουμε εκστρατεία ενάντια στα γελοία κυβερνητικά σχέδια. Ξεκινήσαμε μια εντατική εκστρατεία στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, υποστηριζόμενη από πληροφορίες της αγοράς, για να καταργήσουμε κυριολεκτικά την καραντίνα και να αποδείξουμε ότι η πολιτική ήταν ανεφάρμοστη αλλά και βαθιά αντιδημοφιλής. Ηταν, φυσικά, επίσης πολύ επιζήμια για την οικονομία, μπλοκάροντας δισεκατομμύρια λίρες τουριστικών και επαγγελματικών ταξιδιωτικών δαπανών. Μόλις έξι εβδομάδες μετά την αρχική ανακοίνωση της κυβέρνησης, τα πλήρη σχέδια καραντίνας αποσύρθηκαν και η εκστρατεία μας ήταν μια μεγάλη επιτυχία. Ημασταν τυχεροί που είχαμε την υποστήριξη εκατοντάδων επιχειρήσεων.

Ποιες είναι οι πιο επίκαιρες τάσεις της βιομηχανίας πολυτελών ταξιδιών τώρα και στο εγγύς μέλλον;
Οι μεγαλύτερες τάσεις περιλαμβάνουν πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες, παρέχοντας εμπειρίες που έχουν σχεδιαστεί για τον συγκεκριμένο ταξιδιώτη ή ομάδα, υπηρεσίες εστίασης ανά πάσα στιγμή και οπουδήποτε σε ένα ξενοδοχείο και μεγαλύτερη επιθυμία να πετάξει κανείς με ιδιωτικό τζετ αντί να καθυστερεί με εμπορικά αεροσκάφη ή σε πολυσύχναστα αεροδρόμια. Συνολικά, οι καταναλωτές υψηλού επιπέδου είναι αρκετά διατεθειμένοι να πληρώσουν πολύ περισσότερα για ένα ξενοδοχείο, μια πολυτελή κρουαζιέρα ή μια εμπειρία, αν αυτό σημαίνει ότι θα ξεφύγουν από το πλήθος. Ετσι, το μικρό και το μπουτίκ είναι in, το μεγάλο και η μαζική αγορά είναι out of favourity. Η πολυτέλεια μπορεί να τελειοποιηθεί μόνο σε ένα μικρό περιβάλλον.

Μύκονος Vs Iμπιζα και πώς ένας τόπος γίνεται προορισμός. Ο Νο1 PR agent του Λονδίνου στο newmoney

Ποια είναι η θέση της Ελλάδας σε αυτή τη συγκεκριμένη παγκόσμια αγορά;
Η Ελλάδα έχει κάνει εκπληκτική δουλειά για να γίνει ελκυστικός προορισμός, ιδίως κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία του Κόβιντ. Ειδικά τα νησιά της έχουν γίνει κομβικά σημεία για όσους επιθυμούν μια πιο πολυτελή, αποκλειστική και συχνά υψηλής αξίας εμπειρία. Επίσης, περισσότερα πολυτελή ξενοδοχεία έχουν ανοίξει λόγω της συνεχιζόμενης δημοτικότητας της Ελλάδας καθώς και της βαθιάς ομορφιάς της.

Καθώς η Ιμπιζα είναι ένας από τους πελάτες σας, θα μπορούσατε να κάνετε μια σύγκριση με τη Μύκονο;
Κάναμε κάποια έργα για την Ιμπιζα και παρουσιάσαμε την εμφάνιση περισσότερων πολυτελών ξενοδοχείων και εμπειριών. Η Μύκονος βλέπει να πραγματοποιούνται επίσης περισσότερες επενδύσεις από νέους ξενοδοχειακούς ομίλους και αυτή είναι μια τάση που θα δούμε να συνεχίζεται, καθώς τα νησιά γίνονται μαγνήτης για περισσότερους ταξιδιώτες πολυτελείας που αναζητούν βίλες και ξενοδοχεία υψηλής ποιότητας, καλό φαγητό και βιώσιμη ζωή. Η Ελλάδα είναι σε θέση να τα προσφέρει όλα αυτά σε βάθος.