Ιδιωτικά νησιά, lear-jet και γιοτ στη μέση του πελάγους. Το lifestyle των πολύ πλουσίων μακριά από την πολυκοσμία, το ίνσταγκραμ και τον θόρυβο.

Με τα χρήματα δεν αγοράζεις την ευτυχία, λένε. Αγοράζεις, όμως, χρόνο και ιδιωτικότητα. Η παγκόσμια οικονομική ελίτ έχει μετατρέψει αυτά τα δύο αγαθά σε αποκλειστικό τρόπο ζωής. Σε αντίθεση με τους «κοινούς θνητούς», οι πολύ πλούσιοι ζουν σε έναν κόσμο τελείως διαφορετικό. Δεν περιμένουν στην ουρά, δεν εγκλωβίζονται στην κίνηση, δε μοιράζονται τον ίδιο χώρο με άλλους ταξιδιώτες στο αεροδρόμιο. Οι πόρτες ανοίγουν πριν καν φτάσουν, οι άνδρες ασφαλείας εξασφαλίζουν πλήρη ανεμπόδιστη κίνηση, ενώ εστιατόρια, κλαμπ και οίκοι μόδας προσαρμόζουν τον χρόνο τους αποκλειστικά στις ανάγκες τους.

Η ιδιωτικότητα έγινε η νέα πολυτέλεια της ελίτ: Πώς σχεδιάζονται τα ταξίδια και οι εμπειρίες προσωπικού χρόνου
Η Stephanie Shojaee, πρόεδρος της Shoma Group και γνωστή από την συμμετοχή της στη σειρά The Real Housewives of Miami, είναι ιδιαίτερα ενεργή στα social και λάτρης της μόδας. Photo: @stephshojaee/Instagram

Οι πολλοί πλούσιοι δεν ξοδεύουν για να ζουν καλύτερα, αλλά για να ζουν χωρίς να χάνουν χρόνο και για να διατηρούν την ιδιωτικότητά τους. Η Wall Street Journal παρουσιάζει χαρακτηριστικά το παράδειγμα του Μασούντ και της Στεφανί Σοτζάι. Το «χρυσό ζεύγος» ζει στο Μαϊάμι και ηγείται της εταιρίας Shoma Group που ασχολείται με το real estate. Ο Μασούντ Σοτζάι είναι ιδρυτής και η σύζυγός του πρόεδρος, αλλά και γνωστή από τη συμμετοχή της στην τηλεοπτική σειρά The Real Housewives of Miami. Το ζεύγος, του οποίου η περιουσία εκτιμάται γύρω στα 300 εκατ. δολάρια, ταξιδεύει με ιδιωτικά τζετ, απολαμβάνει κοκτέιλ και δείπνα σε εστιατόριο και ξενοδοχεία στα οποία εισέρχονται από «μυστικές» εισόδους και επιλέγουν σουίτες με προσωπικό μπάτλερ.

Ο 65χρονος Μασούντ Σοτζάι, μιλώντας στην αμερικανική εφημερίδα σχολίασε πως για τον ίδιο η πολυτέλεια ορίζεται από «την εξοικονόμηση χρόνου, την αποδοτικότητα και τις υπηρεσίες». Εξάλλου, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ένα οικοσύστημα αποκλειστικών εστιατορίων, κλαμπ, θέρετρων και υπηρεσιών τους παρέχει εξατομικευμένες εμπειρίες. Οι χώροι που χρησιμοποιούν είναι ιδιωτικοί, προσεκτικά επιλεγμένοι και συνήθως γεμάτοι από ανθρώπους με παρόμοιο κοινωνικό και οικονομικό προφίλ. Όλα αυτά τη στιγμή που η οικονομική ισχύς της υπερ-ελίτ αυξάνεται διαρκώς, με την εφημερίδα να αναφέρει πως ο καθαρός πλούτος του 0,1% των νοικοκυριών στις ΗΠΑ έφτασε τα 23,3 τρισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2025, από 10,7 τρισ. δολάρια πριν από μια δεκαετία.

Η ιδιωτικότητα έγινε η νέα πολυτέλεια της ελίτ: Πώς σχεδιάζονται τα ταξίδια και οι εμπειρίες προσωπικού χρόνου
To “χρυσό” ζεύγος Stephanie και Masoud Shojaee. Photo: Getty Images/Ideal Image

Οι τάσεις της ελίτ
Σύμφωνα με το δημοσίευμα αυτές είναι οι τάσεις που ακολουθεί η ελίτ στις ΗΠΑ:
-Απόλυτη ιδιωτικότητα: Στον υπό κατασκευή ουρανοξύστη Bentley Residences στο Sunny Isles Beach, βόρεια του Μαϊάμι, πολυτελή διαμερίσματα των 6 εκατ. δολαρίων θα διαθέτουν ιδιωτικές πισίνες, τεράστιες βεράντες και ανελκυστήρα για αυτοκίνητα που θα μεταφέρει τα οχήματα κατευθείαν στο εσωτερικό της κατοικίας και θα τα τοποθετεί στα λεγόμενα «sky garages». Ο ιδιοκτήτης θα αποφεύγει να ασχολείται με παρκαδόρους και χώρους στάθμευσης. Όπως δηλώνει ο Γκιλ Ντέζερ, πρόεδρος της Dezer Development που κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τον ανελκυστήρα αυτοκινήτων και τον ονόμασε Dezervator: «Η απόλυτη πολυτέλεια είναι η ιδιωτικότητα».

Εξατομικευμένες εμπειρίες: Από ιδιωτικά νησιά μέχρι κέντρα ολιστικής θεραπείας υψηλού επιπέδου, οι πλούσιοι μισθώνουν ολόκληρες εγκαταστάσεις για προσωπική χρήση, με εξατομικευμένες υπηρεσίες ευεξίας και προσωπική φροντίδα. Ανάμεσα σε αυτές, τελευταίας τεχνολογίας θεραπείες όπως καθαρισμός αίματος, αναζωογόνηση κυττάρων και διακρανιακή μαγνητική διέγερση (TMS), μια τεχνική που χρησιμοποιεί μαγνητικά πεδία για την διέγερση των νευρικών κυττάρων στον εγκέφαλο, είναι εγκεκριμένη από τον Αμερικανικό Οργανισμό Υγείας (FDA) και μπορεί να εφαρμοστεί για διάφορες νευρολογικές και ψυχιατρικές διαταραχές.

Η ιδιωτικότητα έγινε η νέα πολυτέλεια της ελίτ: Πώς σχεδιάζονται τα ταξίδια και οι εμπειρίες προσωπικού χρόνου
Πολυτελή διαμερίσματα των 6 εκατ. δολαρίων στον ουρανοξύστη Bentley Residences στο Sunny Isles Beach στο Μαϊάμι.
Η ιδιωτικότητα έγινε η νέα πολυτέλεια της ελίτ: Πώς σχεδιάζονται τα ταξίδια και οι εμπειρίες προσωπικού χρόνου
Οι κατοικίες θα διαθέτουν ιδιωτικές πισίνες, τεράστιες βεράντες και ανελκυστήρα για αυτοκίνητα που θα μεταφέρει τα οχήματα κατευθείαν στο εσωτερικό του σπιτιού.

-Επιλεκτικές κοινωνικές συναναστροφές: Ιδιωτικά κλαμπ, γαστρονομικές βραδιές και πρόσβαση σε VIP εκδηλώσεις, αποτελούν τον κανόνα για λίγους. Όπως στην περίπτωση της ιδιωτικής λέσχης στο Μαϊάμι Μπιτς, Faena Rose, που εστιάζει στην τέχνη και τον πολιτισμό και τα μέλη της με αρχική εγγραφή στα 15.000 δολάρια και άλλα τόσα για ετήσια συνδρομή, απολαμβάνουν αποκλειστική πρόσβαση σε 80 πολιτιστικές εκδηλώσεις ετησίως μόνο για μέλη.

-Προσωπική εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου: Η ελίτ απολαμβάνει ειδικής μεταχείρισης και στις αγορές. Οι πολύ πλούσιοι δε συνηθίζουν να επισκέπτονται εμπορικά κέντρα, αλλά κατά κάποιο τρόπο τα… εμπορικά κέντρα τους επισκέπτονται, αφού διάσημα brands τους στέλνουν απευθείας στην κατοικία τους ρούχα και αξεσουάρ. Το ζεύγος Σοτζάι λαμβάνει είδη κάθε τρεις μήνες από την εταιρία NB44, αλλά και συλλογές από οίκους μόδας όπως Valentino και Christian Dior. Όλα αυτά μαζί με έναν ράφτη για τυχόν προσαρμογές.

Η ιδιωτικότητα έγινε η νέα πολυτέλεια της ελίτ: Πώς σχεδιάζονται τα ταξίδια και οι εμπειρίες προσωπικού χρόνου
To ιστορικό flagship του οίκου Dior στην 30 Avenue Montaigne στο Παρίσι. Για εκλεκτούς πελάτες υπάρχει η “La Suite Dior”, ένα πολυτελές διαμέρισμα στον 5ο όροφο με πρόσβαση μέσω αποκλειστικού ιδιωτικού ανελκυστήρα. www.dior.com

-Εξατομικευμένα ταξίδια: Οι πλούσιοι οργανώνουν ταξίδια σε ιδιωτικά νησιά, με σεφ βραβευμένους με αστέρια Michelin, καλλιτέχνες, εκπαιδευτές γιόγκα και πλήρως εξατομικευμένες εμπειρίες, όπως διαμονή σε σουίτες πάνω από το κεντρικό κατάστημα Dior στο Παρίσι για ιδιωτικές αγορές μετά το ωράριο λειτουργίας ή διαμονή σε κτήματα της Σκωτίας με ιδιωτικούς σεφ, βόλτες με άλογο και ελικόπτερα.

Παρότι επιδιώκει την ιδιωτικότητα, η Στεφανί Σοτζάι δεν παραλείπει τις λαμπερές αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα. Ωστόσο, για εκείνη -όπως και για πολλούς της κατηγορίας της- τα πραγματικά προνόμια φαίνεται να βρίσκονται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας: στα ιδιωτικά ταξίδια, στις αποκλειστικές αγορές και στον κόσμο όπου ο χρόνος και η άνεση δεν έχουν τιμή.

Εισαγωγική φωτογραφία: Getty Images/Ideal Image