Ενα ρολόι της Cartier έχει μετατραπεί στο απόλυτο “it” watch μιας γενιάς με συμμάχους την Taylor Swift, τη Sofia Coppola και μια νέα αντίληψη για το τι σημαίνει πραγματικά luxury.

Στον κόσμο των πολυτελών ρολογιών, οι προτιμήσεις αλλάζουν. Για δεκαετίες, τα ογκώδη, αθλητικά ρολόγια, σαν αυτά που έκαναν δημοφιλή μάρκες όπως η Rolex, κυριαρχούσαν στην αγορά. Ωστόσο, μια νέα γενιά αγοραστών φαίνεται να αλλάζει τα δεδομένα. Μεταξύ αυτών, η Cartier, η οποία έχει αναδειχθεί όχι μόνο ως ανταγωνιστής, αλλά ως η μάρκα ρολογιών που τραβά την προσοχή της Γενιάς Z. Τα διαχρονικά της σχέδια και η βαθιά πολιτιστική της απήχηση έχουν βοηθήσει την Cartier να γίνει το «it» ρολόι της στιγμής, εν μέρει χάρη στις εμφανίσεις διασημοτήτων, μεταξύ αυτών και της Taylor Swift, τις αλλαγές στην αισθητική και τον τρόπο με τον οποίο οι νέοι αντιμετωπίζουν σήμερα την πολυτέλεια.

Το ρολόι που έγινε φαντασίωση της Γενιάς Z
Συχνά στον καρπό της Zendaya, τόσο σε επίσημες όσο και σε casual εμφανίσεις, βρίσκεται το Panthère de Cartier. Photo: Getty Images/Ideal Image
Το ρολόι που έγινε φαντασίωση της Γενιάς Z
O Jacob Elordi με Tank Louis Cartier. Photo: @cartier/Instagram

Μια εντυπωσιακή αλλαγή στην αγορά
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από το Chrono24 και το Fratello, το μερίδιο της Cartier στις συνολικές αγορές ρολογιών μεταξύ των αγοραστών της Γενιάς Z εκτοξεύθηκε από 1,7 % το 2018 σε 6,8 % στις αρχές του 2025 -μια τετραπλάσια αύξηση σε επτά χρόνια που ξεπερνά κατά πολύ τη συνολική ανάπτυξη του brand σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Κατά την ίδια περίοδο, το μερίδιο αγοράς της Cartier στον γενικό πληθυσμό αυξήθηκε από περίπου 2,9% σε 4,8%, υπογραμμίζοντας πόσο μεγάλο μέρος της δυναμικής της μάρκας οφείλεται στους νεότερους συλλέκτες.
Δεν πρόκειται όμως απλώς για μια τάση μιας συγκεκριμένης αγοράς. Τα επίσημα ρολόγια, που συνήθως χαρακτηρίζονται από λεπτότερο προφίλ, κομψές γραμμές και συχνά δερμάτινα λουράκια, αποτελούν πλέον περίπου το 12% όλων των ρολογιών που αγοράζει η Γενιά Z -το υψηλότερο μερίδιο από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα. Αυτό αποτελεί σαφή ένδειξη ότι η αισθητική “γλώσσα” της Cartier βρίσκει απήχηση σε μια γενιά που επαναπροσδιορίζει την έννοια του «πολυτελούς ρολογιού».

Γιατί η Γενιά Z στρέφεται προς την Cartier
Αρκετοί παράγοντες εξηγούν την άνοδο της Cartier μεταξύ των νεότερων fans των ρολογιών, ξεκινώντας από μια ευρύτερη γενεαλογική αλλαγή στις προτιμήσεις στυλ. Μετά από χρόνια αμείωτης ζήτησης για υπερμεγέθη αθλητικά ρολόγια με στιβαρή κατασκευή, οι αγοραστές της Γενιάς Z αναζητούν κομψότητα και vintage πνεύμα. Το σχεδιαστικό DNA της Cartier -από το εμβληματικό Tank έως το εκλεπτυσμένο Santos-Dumont- ενσωματώνει μια κλασική αισθητική που είναι ταυτόχρονα διαχρονική και μοντέρνα. Αυτά τα ρολόγια όμως δεν είναι απλά αξεσουάρ: είναι δηλώσεις. Ο κομψός σχεδιασμός τους προσδίδει μια ευελιξία στον καταναλωτή, ο οποίος μπορεί να τα φορέσει είτε υπηρετεί streetwear στυλ είτε υψηλή ραπτική. Αυτός λοιπόν είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο είναι τόσο ελκυστικά για τους νέους, δηλαδή μια γενιά που εκτιμά την ατομικότητα και τη λεπτότητα περισσότερο από την επιδεικτικότητα.

Το ρολόι που έγινε φαντασίωση της Γενιάς Z
Όταν η Taylor Swift ανακοίνωσε τον αρραβώνα της με τον Travis Kelce, το σπάνιο ρολόι Cartier που φορούσε έγινε viral στα social. Photo: @killatrav/Instagram

Το φαινόμενο Taylor Swift
Ωστόσο, καμία συζήτηση για την πολιτιστική άνοδο της Cartier δεν θα ήταν πλήρης χωρίς να αναφερθεί ο τρόπος με τον οποίο οι στιγμές των διασημοτήτων έχουν ενισχύσει την ελκυστικότητα της μάρκας. Όταν λοιπόν η Taylor Swift ανακοίνωσε τον αρραβώνα της, το σπάνιο ρολόι Cartier που φορούσε -να χρυσό και διαμαντένιο κομμάτι- έγινε viral στα social media, προκαλώντας έκρηξη στις αναζητήσεις και τις συζητήσεις για τον οίκο μεταξύ των νεότερων θαυμαστών και των fashion watchers. Αν και η Swift δεν δημιούργησε την τάση, η τεράστια πολιτιστική της επιρροή επιτάχυνε σημαντικά την αναγνωρισιμότητα της Cartier μεταξύ της Γενιάς Z. Αυτό το φαινόμενο -που μερικές φορές ονομάζεται «Swift Effect»-— δείχνει πώς η ποπ κουλτούρα και η μόδα διασταυρώνονται στην ψηφιακή εποχή. Μια μεμονωμένη στιγμή αρκεί για να αναδείξει ένα προϊόν από niche -και λίγο απρόσιτο- σε εμβληματικό, μέσα σε μια νύχτα, ειδικά όταν ενισχύεται σε πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το Threads.

Μια κληρονομιά που αναδιαμορφώνεται μέσω διασημοτήτων και trendsetter
Πέρα όμως από τη Swift, η άνοδος της Cartier έχει υποστηριχθεί από μια σειρά trendsetter από τον χώρο της μόδας, του κινηματογράφου και των influencer. Νεότερες προσωπικότητες, από ηθοποιούς έως μουσικούς και προσωπικότητες των κοινωνικών μέσων,— έχουν φωτογραφηθεί να φορούν κλασικά κομμάτια της Cartier, ενισχύοντας την cool αλλά διακριτική εικόνα της μάρκας. Η αφήγηση δεν αφορά μόνο την αποκλειστικότητα, αλλά και την επιμέλεια -ο να κατέχεις δηλαδή κάτι με αυθεντική κληρονομιά που εξακολουθεί να είναι σημαντικό και στο σήμερα.

Το ρολόι που έγινε φαντασίωση της Γενιάς Z
Η σχέση της Sofia Coppola με τον Cartier ξεκίνησε το 2016. Η Coppola δεν είναι απλώς μια διασημότητα που φοράει τα κοσμήματα, αλλά κατέχει τον τίτλο του Friend of the Maison. Photo: Andrew Durham/ Cartier Sofia Coppola

Ένα άλλο παράδειγμα είναι η Sofia Coppola, της οποίας οι προηγούμενες δημιουργικές συνεργασίες βοήθησαν να αναδιαμορφωθεί η αισθητική του vintage και της κληρονομιάς για το νεανικό κοινό, σπέρνοντας τους σπόρους της εκτίμησης που μόνο τώρα ανθίζουν πλήρως στην αγορά των ρολογιών. Αν και δεν είναι η μόνη υπεύθυνη για την επιτυχία της Cartier, η επιρροή της Coppola στην αφήγηση της μόδας και η ματιά της για τη συγχώνευση του κλασικού στυλ με τη σύγχρονη αισθητική έχουν συμβάλει στον τρόπο με τον οποίο η μάρκα γίνεται αντιληπτή πολιτισμικά.

Ο γενεαλογικός επαναπροσδιορισμός της πολυτέλειας
Το φαινόμενο Cartier αντανακλά αυτή την στιγμή μια ευρύτερη τάση της Γενιάς Z να επαναπροσδιορίσει την έννοια της πολυτέλειας. Οι άνθρωποι αυτοί αντί να κυνηγούν τα πιο φανταχτερά ή τα πιο διαφημισμένα brands, έλκονται από μάρκες με ιστορία, αυθεντικότητα και ευελιξία. Θέλουν κομμάτια που αφηγούνται μια ιστορία -είτε είναι πολιτιστική, προσωπική ή ιστορική.

Καθώς η Γενιά Z συνεχίζει να αυξάνει την επιρροή της στις παγκόσμιες αγορές πολυτελείας, ο δείκτης της επιθυμίας θα συνεχίσει να εξελίσσεται. Αλλά προς το παρόν, η Cartier βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, επαναπροσδιορίζοντας τι μπορεί να σημαίνει ένα πολυτελές ρολόι σε μια νεανική, ψηφιακή και κοινωνικά καθοδηγούμενη εποχή. Με ισχυρή απόδοση στην αγορά, ένα νέο κύμα πολιτιστικής συνάφειας και μια ποικιλία από πρεσβευτές και influencers, η Cartier δεν βιώνει απλώς μια στιγμή δόξας, αλλά διαμορφώνει μια εποχή.

Eξωτερική φωτογραφία: @cartier/Instagram