Από τις μινιατούρες στη διεθνή πολιτισμική επιρροή, από το φανταστικό σύμπαν στο χτίσιμο του επιχειρηματικού μοντέλου της Games Workshop.
Ο καπνός από το πεδίο μάχης σκεπάζει τον ουρανό. Οι πολεμιστές, μέσα στις βαριές πανοπλίες τους, ξορκίζουν το θάνατο. Ο πόλεμος είναι ατέρμονος και κάθε σύγκρουση δεν είναι μάχη για τη νίκη, αλλά προσπάθεια παράτασης ζωής. Αυτή είναι η αφήγηση και ο πυρήνας γύρω από το Warhammer. Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής που από ένα διαμέρισμα στο Λονδίνο εξελίχθηκε σε παγκόσμιο εμπορικό φαινόμενο.
Από την κυκλοφορία του το 1987 από την Games Workshop, το Warhammer -μέχρι πρότινος Warhammer 40,000- έχει αιχμαλωτίσει τη φαντασία εκατομμυρίων παικτών παγκοσμίως, προσφέροντας ένα μοναδικό σύμπαν γεμάτο φυλές, αχαρτογράφητους κόσμους και επικές συγκρούσεις. Η απήχησή του βασίζεται στη σχολαστική προσοχή που δίνεται σε κάθε πτυχή του: από τα πολύπλοκα επιτραπέζια παιχνίδια έως τις μινιατούρες σχεδιασμένες με κάθε λεπτομέρεια, οι οποίες συναρμολογούνται και βάφονται στο χέρι από τους ίδιους τους παίκτες πριν πάρουν θέση στο πεδίο της μάχης.
Ενα brand δισεκατομμυρίων
Καθοριστικό στοιχείο του Warhammer είναι η ενεργή συμμετοχή των παικτών στη διαμόρφωση και επέκταση του σύμπαντός του. Κάθε φυλή και φατρία έχει τη δική της ιστορία, κουλτούρα, τεχνολογία και τακτική, δημιουργώντας ένα τεράστιο αφηγηματικό και στρατηγικό μωσαϊκό, όπου η φαντασία αποτελεί το μοναδικό όριο. Παράλληλα, το Warhammer έχει συνθέσει μια ζωντανή και πολυδιάστατη κοινότητα που εκτείνεται πέρα από το επιτραπέζιο παιχνίδι, περιλαμβάνοντας καλλιτέχνες, συγγραφείς και δημιουργούς. Τα έργα τέχνης, τα μυθιστορήματα και οι διαγωνισμοί δημιουργικότητας που έχουν αναπτυχθεί γύρω από αυτό μαρτυρούν πώς ξεπέρασε τα όρια ενός απλού χόμπι και εξελίχθηκε σε ένα ξεχωριστό πολιτισμικό οικοσύστημα και σε ένα brand αξίας δισεκατομμυρίων, με πολιτισμική και οικονομική επιρροή παγκόσμιας κλίμακας.
Η εταιρία εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους κατασκευαστές μινιατούρας στον κόσμο και εκδότη επιστημονικής φαντασίας, με πολλούς από τους συγγραφείς του να εμφανίζονται στη λίστα των μπεστ σέλερ των New York Times. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει τα δικαιώματα για μια ολόκληρη σειρά δημοφιλών βιντεοπαιχνιδιών και έχει υπογράψει συμφωνία με την Amazon για την παραγωγή τηλεοπτικής σειράς οδηγώντας την επιχείρηση σε ένα εντελώς νέο επίπεδο και ανοίγοντας το σύμπαν της σε εκατοντάδες χιλιάδες νέους θαυμαστές. Δεν είναι τυχαίο ότι η αξία της Games Workshop έχει εκτοξευθεί στα 6 δισ. ευρώ καθιστώντας την έναν από τους σημαντικότερους παίκτες στον κόσμο της φαντασίας και επιβεβαιώνοντας τη σημαντική εμπορική της απήχηση.
Αυτό επιτυγχάνεται όχι μόνο από τις άμεσες πωλήσεις των μινιατούρων, αλλά και από το συνολικό επιχειρηματικό μοντέλο: σχεδιασμός, παραγωγή, λιανική και διανομή βρίσκονται υπό τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας. Με αυτόν τον τρόπο, η Games Workshop όχι μόνο μεγιστοποιεί τα περιθώρια κέρδους, αλλά δημιουργεί και αφορμή για αγορά νέων προϊόντων από την ίδια την κοινότητα των παικτών.
Πρωτότυπη εικονογράφηση δημοπρατήθηκε στα 450.000 ευρώ
Εκτός από τις μινιατούρες, τα βιβλία και τα βιντεοπαιχνίδια, ακόμα και η εικονογράφηση του Warhammer έχει συλλεκτική αξία. Η εικονογράφηση από την πρώτη έκδοση του παιχνιδιού του 1983 δημοπρατήθηκε στον οίκο Christie’s στο Λονδίνο με τιμή 450.000 ευρώ, στοιχείο που αποδεικνύει ότι τα πρώτα κομμάτια του Warhammer θεωρούνται σημαντικά αντικείμενα τέχνης και ιστορίας για τους συλλέκτες και τους λάτρεις του είδους.
Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για το «Harry the Hammer», το πρωτότυπο εξώφυλλο από την πρώτη έκδοση του Warhammer Fantasy Battle που κυκλοφόρησε το 1983 και απεικονίζει -τι άλλο;- έναν πολεμιστή. Δημιουργήθηκε από τον Τζον Μπλανς, έναν από τους πιο εμβληματικούς καλλιτέχνες που βοήθησαν στο να διαμορφωθεί το ύφος του Warhammer. Το έργο ήταν μέρος της προσωπικής συλλογής του Μπράιαν Άνσελ, σημαντικού παράγοντα στην ιστορία της Games Workshop και του Warhammer.
Φωτογραφίες: Games Workshop